Happy Bodies - agressief bij opzeggen
Geplaatst: 19 feb 2024 15:29
Ik was lid van happy bodies. Laten we de matige service even achterwege houden voor 84.50 per maand. Mooie praatjes maar precies 0 resultaat bij 3 x sporten per week.
Rode vlag: Geen prijzen op de site, geen transparantie. Niks. Ze weten het abonnement heel goed aan te praten. Pushen tot eenjarig of tweejarige contracten.
In november kwam er een mail.
“We verhogen de tarieven in 2024 met 0,45 euro per periode. En dan sneaky aankondigen dat ze naar 4 wekelijkse incasso gaan. Wat idd een verkapte prijsverhoging is van net geen 10%. Zodat je het contract niet kunt opzeggen. Dat houdt in dat ze gewoon nog een extra keer 84,50 innen.
Nu betaal ik maandelijks en heb op 6 december opgezegd. Een maand opzegtermijn, dus de maand januari. Toch komt er op 28 januari nog een mail :
Vanaf 1 januari 2024 is Happy Bodies overgestapt naar het nieuwe betalingssysteem Buckaroo. Met deze verandering is Happy Bodies ook overgegaan naar een betalingsperiode van 1 keer per 4 weken. De betaling van 1 tot en met 28 januari is succesvol verlopen. Helaas is er door een fout in het betalingssysteem een betaling uitgevoerd van 29 januari tot en met 31 januari, wat u terugziet op uw rekening als een veel lager bedrag dan het normale lidmaatschap tarief.
Er wordt 9.10 afgeschreven en ik had het gestorneerd omdat ik opgezegd had en deze incasso niet plaatsvond op de datum die ze in hun voorwaarden stelden. Ik heb gestorneerd op 3 februari. Op 12 februari krijg ik een mail om die 9 euro te betalen met jawel 7.50 euro storneringskosten. Waarom zoveel? Alles gaat daar toch automatisch ? Omdat ik vandaag op 19 februari nog niet betaald heb, jawel 1 week verder krijg ik een mail : Houten, 19-02-2024
Beste Bianca,
Uit onze administratie is gebleken dat factuurnummers 2024-225 2024-644 voor het bedrag van € 16,60 nog niet zijn voldaan. Je treft de bijbehorende facturen in de bijlage van deze mail.
Wij verzoeken je vriendelijk maar toch dringend het achterstallige bedrag per omgaande aan ons te voldoen.
Je kunt je factuur ook direct online betalen: Betaal online.
Als het bedrag niet binnen 14 dagen nadat deze mail bij je is bezorgd door ons wordt ontvangen, dan zijn wij genoodzaakt het dossier over te dragen aan ons incassobureau, waarbij alle extra incassokosten (over de eerste € 2500,00 15% van de hoofdsom met een minimumbedrag van € 40,00) en rentekosten voor je rekening komen.
Er zit verdorie een week tussen. Hoe agressief kun je zijn? Ik zou willen dat de service zo goed was als de manier van geld innen.
Mijn advies : Blijf hier weg, voor dit geld zijn er echt wel veel betere sportscholen !!
Rode vlag: Geen prijzen op de site, geen transparantie. Niks. Ze weten het abonnement heel goed aan te praten. Pushen tot eenjarig of tweejarige contracten.
In november kwam er een mail.
“We verhogen de tarieven in 2024 met 0,45 euro per periode. En dan sneaky aankondigen dat ze naar 4 wekelijkse incasso gaan. Wat idd een verkapte prijsverhoging is van net geen 10%. Zodat je het contract niet kunt opzeggen. Dat houdt in dat ze gewoon nog een extra keer 84,50 innen.
Nu betaal ik maandelijks en heb op 6 december opgezegd. Een maand opzegtermijn, dus de maand januari. Toch komt er op 28 januari nog een mail :
Vanaf 1 januari 2024 is Happy Bodies overgestapt naar het nieuwe betalingssysteem Buckaroo. Met deze verandering is Happy Bodies ook overgegaan naar een betalingsperiode van 1 keer per 4 weken. De betaling van 1 tot en met 28 januari is succesvol verlopen. Helaas is er door een fout in het betalingssysteem een betaling uitgevoerd van 29 januari tot en met 31 januari, wat u terugziet op uw rekening als een veel lager bedrag dan het normale lidmaatschap tarief.
Er wordt 9.10 afgeschreven en ik had het gestorneerd omdat ik opgezegd had en deze incasso niet plaatsvond op de datum die ze in hun voorwaarden stelden. Ik heb gestorneerd op 3 februari. Op 12 februari krijg ik een mail om die 9 euro te betalen met jawel 7.50 euro storneringskosten. Waarom zoveel? Alles gaat daar toch automatisch ? Omdat ik vandaag op 19 februari nog niet betaald heb, jawel 1 week verder krijg ik een mail : Houten, 19-02-2024
Beste Bianca,
Uit onze administratie is gebleken dat factuurnummers 2024-225 2024-644 voor het bedrag van € 16,60 nog niet zijn voldaan. Je treft de bijbehorende facturen in de bijlage van deze mail.
Wij verzoeken je vriendelijk maar toch dringend het achterstallige bedrag per omgaande aan ons te voldoen.
Je kunt je factuur ook direct online betalen: Betaal online.
Als het bedrag niet binnen 14 dagen nadat deze mail bij je is bezorgd door ons wordt ontvangen, dan zijn wij genoodzaakt het dossier over te dragen aan ons incassobureau, waarbij alle extra incassokosten (over de eerste € 2500,00 15% van de hoofdsom met een minimumbedrag van € 40,00) en rentekosten voor je rekening komen.
Er zit verdorie een week tussen. Hoe agressief kun je zijn? Ik zou willen dat de service zo goed was als de manier van geld innen.
Mijn advies : Blijf hier weg, voor dit geld zijn er echt wel veel betere sportscholen !!