Geen volledige terugbetaling Ziggo na onterecht autom. incasso van 2,5 jaar
Geplaatst: 22 feb 2024 15:25
Goedemiddag, graag ontvang ik advies in de volgende casus:
In maart 2021 beëindigen wij ons volledige abonnement bij Ziggo (waarvoor wij een automatisch incasso hadden afgegeven). In mei 2021 start Ziggo weer een automatische incasso zonder onze toestemming voor digitale televisie, terwijl wij geen diensten meer afnemen en de mediabox van Ziggo al lang hebben geretourneerd.
In november 2023 constateren wij dat Ziggo al 2,5 jaar zonder toestemming maandelijks geld incasseert. Inmiddels betreft dit EUR 555,70. Na bellen met de klantenservice en een aangetekende brief van ons met het verzoek om de gehele som à EUR 555,70 , blijft Ziggo op het standpunt maar bereid te zijn de laatste 12 maanden terug te betalen. Wij willen alles terug. Ziggo heeft een fout gemaakt door misbruik te maken van onze betalingsgegevens en onrechtmatig geld te incasseren. Wij beschikken over de bevestigingsemail inzake beëindiging abonnement en een bevestigingsemail van retour ontvangst van mediabox. Dit voelt echt als diefstal van Ziggo! We staan toch in ons recht? Wat kunnen we nu nog doen? Alvast bedankt voor het meedenken!
In maart 2021 beëindigen wij ons volledige abonnement bij Ziggo (waarvoor wij een automatisch incasso hadden afgegeven). In mei 2021 start Ziggo weer een automatische incasso zonder onze toestemming voor digitale televisie, terwijl wij geen diensten meer afnemen en de mediabox van Ziggo al lang hebben geretourneerd.
In november 2023 constateren wij dat Ziggo al 2,5 jaar zonder toestemming maandelijks geld incasseert. Inmiddels betreft dit EUR 555,70. Na bellen met de klantenservice en een aangetekende brief van ons met het verzoek om de gehele som à EUR 555,70 , blijft Ziggo op het standpunt maar bereid te zijn de laatste 12 maanden terug te betalen. Wij willen alles terug. Ziggo heeft een fout gemaakt door misbruik te maken van onze betalingsgegevens en onrechtmatig geld te incasseren. Wij beschikken over de bevestigingsemail inzake beëindiging abonnement en een bevestigingsemail van retour ontvangst van mediabox. Dit voelt echt als diefstal van Ziggo! We staan toch in ons recht? Wat kunnen we nu nog doen? Alvast bedankt voor het meedenken!