Inklaringkosten en Postnl
Geplaatst: 26 feb 2024 23:08
Inklaringkosten en achterhouden informatie
Onlangs ontving ik inklaringkosten met de vermelding dat er een pakketje voor mij is aangekomen of ik wil doorgeven wat ik heb vanuit buitenland besteld. Als afzender werd het adres van postnl opgenomen. Raar. Ik belde meteen met postnl en kreeg een vraag van de medewerker of ik niets uit Engeland heb besteld. Toen viel een kwartje. Ik zou een schaar voor linkshandigen van Peta leverancier ontvangen voor mijn gehandicapt kind omdat ik in het verleden een verkeerd product van ze heb ontvangen. Vervolgens heb ik de gevraagde informatie van postnl via QR code ingevuld. Tot mijn verbazing ontving ik vervolgens geen bevestiging of andere informatie. 2-3 weken later ging op internet kijken omdat ik toevallig de track&trash code heb opgeschreven. Ik las volverbazing dat ik geen informatie heb aangeleverd en daarom het pakket terug gestuurd wordt. ik nam ik meteen contact op met de Peta leverancier die vaak naar het buitenland, Nederland ook, producten opstuurt. VOlgens de leverancier hebben ze netjes alles ingevuld zoals ze het altijd doen. Het gaat om een pakketje van 0,062 kg.
Waar is dan verkeerd gegaan? Deze informatie had bekend moeten zijn ook bij post.nl/douane. Vervolgens lees ik dat postnl 2 keer een informatieverzoek verstuurt als ze de gegevens missen. Raar. Ik kreeg maar een keer wat gekregen en ook mijns inziens goed ingevuld. Dat er maar een keer een informatieverzoek naar mij werd gestuurd is nog steeds op hun website te zien als ik naar track&trash zoek. Heel raar dat ze weten dat je een pakket uit ENgeland verwacht maar deze informatie achterhouden! HOe kan dat? Wie is ervoor verantwoordelijk? Daarom stuurde ik 14 februari een klacht naar postnl en vroeg meteen ook aan de leverancies of ze hun pakket hebben ontvangen. Op mijn klacht reageerde postnl via emailadres terwijl ik mijn emailadres niet in de brief heb gezet. Wet privacy is door postnl dus geschonden. Ik verwacht nog steeds een nette reactie op mijn klacht per brief! De leverancier beweert dat ze netjes hebben alles ingevuld en het probleem licht ergens in Nederland. Ik kan ze alleen gelijk geven. Het pakket hebben ze pas 22 ontvangen!
VOor mijn gehandicapt kind moet ik weer een nieuwe schaar aanschaffen die rond met verzendkosten 18 euro kost. Gelukkig gaat deze keer om een pakketje van een lage waarde, van geen eens 10 euro. Waarom doet de Douane zo moeilijk? Interessant is dat ik binnen een jaar minstens 10 pakketjes uit China probleemloos ontvang, maar bij een pakketje uit ENgeland doet douane en postnl zo moeilijk!!!
Stel je voor dat je een pakketje van een vriend ontvang die een huwelijkscadeau als verrassing naar je verstuurd met een douaneverklaring en postnl stuurt vervolgens een inklaringbrief dat ze informatie missen en je moet maar zelf bedenken waar het pakket vandaan komt. OF nog beter je gaat eerst onderzoeken of de inklaringbrief niet een phishingbrief is gezien als afzender een adres van postnl staat. Als ontvanger heb je geen recht om de juiste informatie van postnl en douane te ontvangen!!! Dat mensen meer pakketjes uit China gaan bestellen en niet uit ENgeland, zou me dan niet verbazen!!!
Onlangs ontving ik inklaringkosten met de vermelding dat er een pakketje voor mij is aangekomen of ik wil doorgeven wat ik heb vanuit buitenland besteld. Als afzender werd het adres van postnl opgenomen. Raar. Ik belde meteen met postnl en kreeg een vraag van de medewerker of ik niets uit Engeland heb besteld. Toen viel een kwartje. Ik zou een schaar voor linkshandigen van Peta leverancier ontvangen voor mijn gehandicapt kind omdat ik in het verleden een verkeerd product van ze heb ontvangen. Vervolgens heb ik de gevraagde informatie van postnl via QR code ingevuld. Tot mijn verbazing ontving ik vervolgens geen bevestiging of andere informatie. 2-3 weken later ging op internet kijken omdat ik toevallig de track&trash code heb opgeschreven. Ik las volverbazing dat ik geen informatie heb aangeleverd en daarom het pakket terug gestuurd wordt. ik nam ik meteen contact op met de Peta leverancier die vaak naar het buitenland, Nederland ook, producten opstuurt. VOlgens de leverancier hebben ze netjes alles ingevuld zoals ze het altijd doen. Het gaat om een pakketje van 0,062 kg.
Waar is dan verkeerd gegaan? Deze informatie had bekend moeten zijn ook bij post.nl/douane. Vervolgens lees ik dat postnl 2 keer een informatieverzoek verstuurt als ze de gegevens missen. Raar. Ik kreeg maar een keer wat gekregen en ook mijns inziens goed ingevuld. Dat er maar een keer een informatieverzoek naar mij werd gestuurd is nog steeds op hun website te zien als ik naar track&trash zoek. Heel raar dat ze weten dat je een pakket uit ENgeland verwacht maar deze informatie achterhouden! HOe kan dat? Wie is ervoor verantwoordelijk? Daarom stuurde ik 14 februari een klacht naar postnl en vroeg meteen ook aan de leverancies of ze hun pakket hebben ontvangen. Op mijn klacht reageerde postnl via emailadres terwijl ik mijn emailadres niet in de brief heb gezet. Wet privacy is door postnl dus geschonden. Ik verwacht nog steeds een nette reactie op mijn klacht per brief! De leverancier beweert dat ze netjes hebben alles ingevuld en het probleem licht ergens in Nederland. Ik kan ze alleen gelijk geven. Het pakket hebben ze pas 22 ontvangen!
VOor mijn gehandicapt kind moet ik weer een nieuwe schaar aanschaffen die rond met verzendkosten 18 euro kost. Gelukkig gaat deze keer om een pakketje van een lage waarde, van geen eens 10 euro. Waarom doet de Douane zo moeilijk? Interessant is dat ik binnen een jaar minstens 10 pakketjes uit China probleemloos ontvang, maar bij een pakketje uit ENgeland doet douane en postnl zo moeilijk!!!
Stel je voor dat je een pakketje van een vriend ontvang die een huwelijkscadeau als verrassing naar je verstuurd met een douaneverklaring en postnl stuurt vervolgens een inklaringbrief dat ze informatie missen en je moet maar zelf bedenken waar het pakket vandaan komt. OF nog beter je gaat eerst onderzoeken of de inklaringbrief niet een phishingbrief is gezien als afzender een adres van postnl staat. Als ontvanger heb je geen recht om de juiste informatie van postnl en douane te ontvangen!!! Dat mensen meer pakketjes uit China gaan bestellen en niet uit ENgeland, zou me dan niet verbazen!!!