Een droom die in duigen viel
Geplaatst: 02 mar 2024 22:32
Autobedrijf: Broekhuis Zwolle Stellantis
Nikolaus Ottostraat 11 8013 NG Zwolle (Jeep)
Broekhuis adverteerde met een Jeep Renegade uit 2021 met nog geen 9000 km op de teller.
Deze werd omschreven als bijna nieuw, verder stond er onder andere vermeld dat je de reisbestemming kon selecteren en het fullmap navigatiesysteem brengt u snel waar u moet zijn.
Na telefonisch contact met adviseur Zaterdag 16 februari vanuit Arnhem vetrokken om een proefrit te maken met deze Jeep Renegade.
De auto werd klaar gezet voor de proefrit en het feest kon beginnen.
De auto bleek van buiten niet zo nieuw als waar ermee geadverteerd werd, want aan de bijrijders deur zit behoorlijke schade.
Waar de adviseur na afloop van de proefrit laconiek over deed ( ach deukje wordt wel gemaakt)
Ook de Fullmap navigatie zit niet in de auto maar ook hier ook weer een laconieke reactie dat hiermee bedoeld wordt dat je zelf met de telefoon (android) de navigatie moet regelen.
De hoedenplank en gereedschapstas ontbreken maar zouden ook bij aflevering in de auto liggen
Een lakstift kon er wel bijgeleverd worden tegen betaling van een extra 15 euro..
Uiteindelijk wel een koopovereenkomst op laten maken met daarin benoemd dat bij aflevering de deur gerepareerd zal zijn, de lakstift geleverd gaat worden, en de auto vrij is van gebreken .
Er was een prijs overeen gekomen, echter in de geprinte koop overeenkomst werd een andere prijs benoemd ( 600 euro duurder) dus die weigerde ik te tekenen.
Opnieuw koopovereenkomst uitgedraaid en dat bleek ineens niet een koopovereenkomst maar een offerte.
Toen wel een koopovereenkomst met de juiste prijs maar niet de afgesproken punten op de koopovereenkomst
En ja hoor bij Broekhuis is niet bij 3 maar bij 4 maal scheepsrecht dus nogmaals een koopovereenkomst uitgedraaid welke ik uiteindelijk wel ondertekend heb.
Een kopie van de koopovereenkomst kon op dat moment ineens niet geprint worden maar die zou de adviseur direct naar mijn mailadres verzenden.
Helaas kreeg ik deze pas bijna een week later op vrijdag 23 februari uiteindelijk per mail ( na een herinnering mijnerzijds).
Een NAP rapport mocht alleen op de computer ingezien worden ( geen hardcopie)
21 februari een appje ontvangen van de adviseur dat de auto 2 maart opgehaald kan worden.
Door al het bovenstaande had ik een onderbuik gevoel ontwikkeld bij deze adviseur en heb ik meteen gereageerd dat de auto niet feestelijk onthuld hoeft te worden. Dan kunnen we namelijk voordat we afrekenen de schade van de deur controleren of die gemaakt is. En of de antenne hoedenplank noodsleutel voor panorama dak en dopsleutel voor wielen aan boord zijn. Antwoord van adviseur was “Noteer ik dat”.
1 maart een telefoontje van adviseur met de vraag hoelaat dat we zaterdag komen, gezegd dat wij om 11 uur komen waarop de reactie nou dat past net ( gaf mij gevoel dat de adviseur super druk zou zijn en ik er even tussendoor kon komen)
Afijn 2 maart de aflevering van de auto…….
De verkoopadviseur wil voordat ik de auto gezien had, mijn rijbewijs waarop ik hem hielp herinneren aan onze grote mensen afspraak dat ik eerst de auto wil controleren alvorens de auto te betalen of over te schrijven. Toen kwam het hoge woord eruit bij de adviseur dat de deuk niet gemaakt was, en ik moest maar over 14 dagen terugkomen om hem te laten maken.
Op dat moment heb ik mondeling de koopovereenkomst ontbonden op basis van wanprestatie (lekentaal).
Wat de officiële term gaat worden voor ontbinden laat ik aan onze juridisch adviseur over.
Het vertrouwen in de eerlijkheid van Broekhuis is tot 0 punt gedaald, de adviseur heeft diverse keren aan kunnen geven dat de auto nog niet voor aflevering gereed was. Maar heeft dit verzaakt en gokte waarschijnlijk erop dat wij zo verliefd waren op de auto en daarom wel zouden instemmen met een mondelinge afspraak van terugkomen.
Al het bovenstaande in overweging nemende zou het ons niks verbazen dat het een discussiepunt zou gaan worden en Broekhuis helemaal niks meer wilde maken, daarnaast hebben wij na deze voorvallen ook geen vertrouwen in de bij aflevering beloofde en te betalen jaarbeurt van Broekhuis.
Waar de heer Hendricus Broekhuis in 1932 de visie had van Hoge en constante kwaliteit van producten en betrouwbare en correcte benadering van klanten," waarmee hij een solide basis heeft gelegd voor een organisatie die uit zou groeien tot een van de grotere dealerbedrijven in Nederland.
Maakt deze huidige adviseur moedwillig diverse stappen om de visie de heer Hendricus Broekhuis te niet te doen. (Misschien gedreven door commissie of te wel eigen financieel gewin)
Nikolaus Ottostraat 11 8013 NG Zwolle (Jeep)
Broekhuis adverteerde met een Jeep Renegade uit 2021 met nog geen 9000 km op de teller.
Deze werd omschreven als bijna nieuw, verder stond er onder andere vermeld dat je de reisbestemming kon selecteren en het fullmap navigatiesysteem brengt u snel waar u moet zijn.
Na telefonisch contact met adviseur Zaterdag 16 februari vanuit Arnhem vetrokken om een proefrit te maken met deze Jeep Renegade.
De auto werd klaar gezet voor de proefrit en het feest kon beginnen.
De auto bleek van buiten niet zo nieuw als waar ermee geadverteerd werd, want aan de bijrijders deur zit behoorlijke schade.
Waar de adviseur na afloop van de proefrit laconiek over deed ( ach deukje wordt wel gemaakt)
Ook de Fullmap navigatie zit niet in de auto maar ook hier ook weer een laconieke reactie dat hiermee bedoeld wordt dat je zelf met de telefoon (android) de navigatie moet regelen.
De hoedenplank en gereedschapstas ontbreken maar zouden ook bij aflevering in de auto liggen
Een lakstift kon er wel bijgeleverd worden tegen betaling van een extra 15 euro..
Uiteindelijk wel een koopovereenkomst op laten maken met daarin benoemd dat bij aflevering de deur gerepareerd zal zijn, de lakstift geleverd gaat worden, en de auto vrij is van gebreken .
Er was een prijs overeen gekomen, echter in de geprinte koop overeenkomst werd een andere prijs benoemd ( 600 euro duurder) dus die weigerde ik te tekenen.
Opnieuw koopovereenkomst uitgedraaid en dat bleek ineens niet een koopovereenkomst maar een offerte.
Toen wel een koopovereenkomst met de juiste prijs maar niet de afgesproken punten op de koopovereenkomst
En ja hoor bij Broekhuis is niet bij 3 maar bij 4 maal scheepsrecht dus nogmaals een koopovereenkomst uitgedraaid welke ik uiteindelijk wel ondertekend heb.
Een kopie van de koopovereenkomst kon op dat moment ineens niet geprint worden maar die zou de adviseur direct naar mijn mailadres verzenden.
Helaas kreeg ik deze pas bijna een week later op vrijdag 23 februari uiteindelijk per mail ( na een herinnering mijnerzijds).
Een NAP rapport mocht alleen op de computer ingezien worden ( geen hardcopie)
21 februari een appje ontvangen van de adviseur dat de auto 2 maart opgehaald kan worden.
Door al het bovenstaande had ik een onderbuik gevoel ontwikkeld bij deze adviseur en heb ik meteen gereageerd dat de auto niet feestelijk onthuld hoeft te worden. Dan kunnen we namelijk voordat we afrekenen de schade van de deur controleren of die gemaakt is. En of de antenne hoedenplank noodsleutel voor panorama dak en dopsleutel voor wielen aan boord zijn. Antwoord van adviseur was “Noteer ik dat”.
1 maart een telefoontje van adviseur met de vraag hoelaat dat we zaterdag komen, gezegd dat wij om 11 uur komen waarop de reactie nou dat past net ( gaf mij gevoel dat de adviseur super druk zou zijn en ik er even tussendoor kon komen)
Afijn 2 maart de aflevering van de auto…….
De verkoopadviseur wil voordat ik de auto gezien had, mijn rijbewijs waarop ik hem hielp herinneren aan onze grote mensen afspraak dat ik eerst de auto wil controleren alvorens de auto te betalen of over te schrijven. Toen kwam het hoge woord eruit bij de adviseur dat de deuk niet gemaakt was, en ik moest maar over 14 dagen terugkomen om hem te laten maken.
Op dat moment heb ik mondeling de koopovereenkomst ontbonden op basis van wanprestatie (lekentaal).
Wat de officiële term gaat worden voor ontbinden laat ik aan onze juridisch adviseur over.
Het vertrouwen in de eerlijkheid van Broekhuis is tot 0 punt gedaald, de adviseur heeft diverse keren aan kunnen geven dat de auto nog niet voor aflevering gereed was. Maar heeft dit verzaakt en gokte waarschijnlijk erop dat wij zo verliefd waren op de auto en daarom wel zouden instemmen met een mondelinge afspraak van terugkomen.
Al het bovenstaande in overweging nemende zou het ons niks verbazen dat het een discussiepunt zou gaan worden en Broekhuis helemaal niks meer wilde maken, daarnaast hebben wij na deze voorvallen ook geen vertrouwen in de bij aflevering beloofde en te betalen jaarbeurt van Broekhuis.
Waar de heer Hendricus Broekhuis in 1932 de visie had van Hoge en constante kwaliteit van producten en betrouwbare en correcte benadering van klanten," waarmee hij een solide basis heeft gelegd voor een organisatie die uit zou groeien tot een van de grotere dealerbedrijven in Nederland.
Maakt deze huidige adviseur moedwillig diverse stappen om de visie de heer Hendricus Broekhuis te niet te doen. (Misschien gedreven door commissie of te wel eigen financieel gewin)