Pagina 1 van 2

Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 23 mar 2024 12:59
door Berry de Bruijn
Koop geen Stella fiets

Mijn vrouw heeft een Stella Livorno van 4 jaar oud en er is maar 433 km (ja, u leest het goed) mee gereden.

Nu krijgt ze telkens de foutcode E010 op het display en bij de Stella vestiging in Tilburg kreeg ze te horen dat de Shimano Steps-middenmotor kapot is, de vervanging gaat zeker 600 euro kosten.

Dat de motor na 433 km al kapot is gaat er bij mij niet in, al valt het buiten de garantie. Ik mag toch uitgaan van een verwachte levensduur van 10.000 tot 20.000 km en zeker zoals Stella zegt dat ze motoren gebruiken uit het A-segment.

Maar er valt met de klantenservice van Stella Fietsen niet te praten en ze verwijzen naar de Algemene Voorwaarden.

Ze zijn onvermurwbaar, erg klant-onvriendelijk, willen niet praten over oplossing en blijven bij de 600 euro reparatiekosten. Meedenken en kijken naar een oplossing is dus een groot probleem bij Stella Fietsen en willen alleen maar geld uit je portemonnee kloppen. Zo wordt een dure fiets met weinig kilometers wel heel prijzig en is er nu dus niet meer mee te fietsen.

Problemen oplossen en meedenken zit er niet in en is zo’n Stella-fiets dus weggegooid geld.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 24 mar 2024 14:55
door Nevyn
Denk dat u na 4 jaar met elke fiets fabrikant hier problemen mee krijgt.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 24 mar 2024 15:15
door Moneyman
De kilometerstand alleen zegt ook niet alles. Sterker, regelmatig gebruik is vaak beter dan het gebruiken. Daarnaast speel,t de manier van gebruik en wijze van onderhoud ook nogal uit. Maar vlot is t wel ja. Wat gaven ze aan als oorzaak?

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 24 mar 2024 16:17
door Alex van Kampen
Lees de gebruikershandleiding, wat te doen bij ERR 010.
Misschien helpt dit u wel verder.
De motor hoeft niet defect te zijn alleen omdat er een error aangegeven wordt.
Ga evt. bij een fietsenwinkel langs voor een klein onderzoekje.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 24 mar 2024 18:24
door Nevyn
Alex van Kampen schreef:
24 mar 2024 16:17
Lees de gebruikershandleiding, wat te doen bij ERR 010.
Misschien helpt dit u wel verder.
De motor hoeft niet defect te zijn alleen omdat er een error aangegeven wordt.
Ga evt. bij een fietsenwinkel langs voor een klein onderzoekje.
Het probleem is dat niet veel fietsenwinkels Internet fietsen zoals Stella of Amslod willen repareren.
Ook hebben deze bedrijven eigen software, die ze niet delen.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 24 mar 2024 19:24
door Arizonakid
Een fiets die 4 jaar stil staat, want daar komt het bijna op neer, ik zou eens starten met alle aansluitingen schoon te maken. En na 4 jaar is de garantie toch al lang verlopen?

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 24 mar 2024 21:30
door Nijogeth
Ik weet dat meerdere fabrikanten die Shimano Steps motor gebruiken, dus heb ik even gekeken wat andere fabrikanten in dat geval adviseren.

Merida geeft het volgende aan:
"Schakel het systeem weer in. Als de situatie niet verbetert, maak dan verbinding met E-TUBE en volg de instructies. Neem contact op met de verkooplocatie als de foutmelding niet verdwijnt."
https://www.merida.nl/shimano+steps+troubleshooting

Heeft u de E-tube app van Shimano al eens geprobeerd?

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 25 mar 2024 00:40
door BL2
Berry de Bruijn schreef:
23 mar 2024 12:59
.....Koop geen Stella fiets...
Dat advies is geloof ik al vaker alhier voorbij gekomen.

Error E010 wordt gemeld als een Systeemfout. Geen bekrachtiging tijdens fietsen
Druk op de aan/uit-knop van de accu om hem weer in te schakelen.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 25 mar 2024 16:22
door mirjaap
Hebben het zelfde probleem error E010 alles geprobeerd ook naar Stella gegaan die zeggen nieuwe motor 630€
Terwijl we net 3800. Km hebben gefietst in 3 jaar tijd
Ben er ook mee naar een plaatselijke fietsenmaker geweest maar die zeg motor moet vervangen worden
En dat voor een fiets van 3 jaar oud nieuwwaarde 3700€
Dus in drie jaar tijd 3000 afgeschreven
Wat voor ons veel is

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 25 mar 2024 19:17
door Berry de Bruijn
Nijogeth schreef:
24 mar 2024 21:30
Ik weet dat meerdere fabrikanten die Shimano Steps motor gebruiken, dus heb ik even gekeken wat andere fabrikanten in dat geval adviseren.

Merida geeft het volgende aan:
"Schakel het systeem weer in. Als de situatie niet verbetert, maak dan verbinding met E-TUBE en volg de instructies. Neem contact op met de verkooplocatie als de foutmelding niet verdwijnt."
https://www.merida.nl/shimano+steps+troubleshooting

Heeft u de E-tube app van Shimano al eens geprobeerd?
Ik ga dat zeker proberen, dank je voor de tip

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 25 mar 2024 19:19
door Berry de Bruijn
Moneyman schreef:
24 mar 2024 15:15
De kilometerstand alleen zegt ook niet alles. Sterker, regelmatig gebruik is vaak beter dan het gebruiken. Daarnaast speel,t de manier van gebruik en wijze van onderhoud ook nogal uit. Maar vlot is t wel ja. Wat gaven ze aan als oorzaak?
Fiets is altijd in onderhoud geweest bij Stella.
Zij zeggen dat de motor defect is en eerst 600 euro moet betalen en dan kijken ze wel

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 07:32
door HandigeHarrie
De verwachte levensduur van zo'n motor kan meer dan 4 jaar zijn (de algemene voorwaarden wat betreft garantie zijn altijd krapper dan de verwachte levensduur, maar daar komen ze dan niet mee weg).
Kijk eens bij rechtspraak.nl of er een vergelijkbare zaak is e vinden.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 07:36
door J. Deltoer
Schandalig dit. Ook na de garantieperiode heeft u recht op hulp omdat dit soort fietsen langer behoren mee te gaan dan 4 jaar en 400 km. Maar als Stella de hakken in het zand zet dan rest alleen een gang naar de rechter.

Zelf wil ik binnenkort gaan orienteren op een elektrische fiets naast mijn gewone fiets voor wat langere afstanden. Stella zal ik zeker niet meenemen in mijn keuzeopties. Wat een pauperbedrijf.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 08:01
door Nevyn
J. Deltoer schreef:
26 mar 2024 07:36
Schandalig dit. Ook na de garantieperiode heeft u recht op hulp omdat dit soort fietsen langer behoren mee te gaan dan 4 jaar en 400 km. Maar als Stella de hakken in het zand zet dan rest alleen een gang naar de rechter.

Zelf wil ik binnenkort gaan orienteren op een elektrische fiets naast mijn gewone fiets voor wat langere afstanden. Stella zal ik zeker niet meenemen in mijn keuzeopties. Wat een pauperbedrijf.
Koop er gewoon 1 bij de fietsenmaker op de hoek.
Rijdt zelf een Giant , niks duurder en tijdens fiets tochten, ook in het buitenland overal terecht.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 08:26
door Dirkie
J. Deltoer schreef:
26 mar 2024 07:36
Schandalig dit. Ook na de garantieperiode heeft u recht op hulp omdat dit soort fietsen langer behoren mee te gaan dan 4 jaar en 400 km. Maar als Stella de hakken in het zand zet dan rest alleen een gang naar de rechter.

Zelf wil ik binnenkort gaan orienteren op een elektrische fiets naast mijn gewone fiets voor wat langere afstanden. Stella zal ik zeker niet meenemen in mijn keuzeopties. Wat een pauperbedrijf.
Stella heeft nooit aangegeven dat ze niet willen helpen, alleen zijn er kosten aan verbonden omdat dit buiten de garantie periode valt. Het feit dat er maar 433 km mee gereden is in 4 jaar staat daar los van.
De Shimano middenmotor is geen Stella product maar een standaard Ebike motor net zoals bijvoorbeeld Bosch. Op mijn Ebike (van een heel ander merk) zit dezelfde motor die in een paar maanden al weer 2500 km zonder problemen gewerkt heeft.
Succes met de zoektocht naar een Ebike. Ga vooral naar een winkel waar je verschillende merken en soorten kunt testen zodat je een goede ebike voor jouw situatie kunt kiezen. Daar kunnen ze goede voorlichting geven over de onderdelen, zoals de motor, de (automatische / traploze) versnelling, de remmen, de keuze voor ketting of snaar en zeker niet onbelangrijk de accu. Houdt bij de aanschaf ook rekening met een eventuele verzekering want die is zeker wel nodig. En mocht je een keuze gemaakt hebben, Google dan eens op die fiets. Prijsverschillen van honderden euro's (of nog veel meer) zijn geen uitzondering.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 08:50
door Een Wiskunde Student
Berry de Bruijn schreef:
23 mar 2024 12:59
Nu krijgt ze telkens de foutcode E010 op het display en bij de Stella vestiging in Tilburg kreeg ze te horen dat de Shimano Steps-middenmotor kapot is, de vervanging gaat zeker 600 euro kosten.
ik zou eerst een second opinion aanvragen bij een andere fietsenmaker. Misschien is het probleem veel simpeler dan dat het nu lijkt.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 08:52
door Moneyman
Een Wiskunde Student schreef:
26 mar 2024 08:50
ik zou eerst een second opinion aanvragen bij een andere fietsenmaker. Misschien is het probleem veel simpeler dan dat het nu lijkt.
Die suggestie was al gegeven, inclusief dit antwoord:
Nevyn schreef:
24 mar 2024 18:24
Het probleem is dat niet veel fietsenwinkels Internet fietsen zoals Stella of Amslod willen repareren.
Ook hebben deze bedrijven eigen software, die ze niet delen.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 08:53
door angel1978
orienteren op een elektrische fiets naast mijn gewone fiets voor wat langere afstanden
Waarom zou je nog een elektrische fiets willen, naast je gewone fiets voor lange afstanden?
Als het alleen om de korte afstanden gaat is de 'gewone' fiets toch ook geschikt :wink:

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 08:57
door Moneyman
angel1978 schreef:
26 mar 2024 08:53
orienteren op een elektrische fiets naast mijn gewone fiets voor wat langere afstanden
Waarom zou je nog een elektrische fiets willen, naast je gewone fiets voor lange afstanden?
Als het alleen om de korte afstanden gaat is de 'gewone' fiets toch ook geschikt :wink:
Als je de komma tussen "fiets" en "voor" zet, wordt de zin ineens een stuk logischer :wink:
J. Deltoer schreef:
26 mar 2024 07:36
Zelf wil ik binnenkort gaan orienteren op een elektrische fiets naast mijn gewone fiets, voor wat langere afstanden.

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Geplaatst: 26 mar 2024 10:31
door Een Wiskunde Student
Moneyman schreef:
26 mar 2024 08:52
Een Wiskunde Student schreef:
26 mar 2024 08:50
ik zou eerst een second opinion aanvragen bij een andere fietsenmaker. Misschien is het probleem veel simpeler dan dat het nu lijkt.
Die suggestie was al gegeven, inclusief dit antwoord:
Nevyn schreef:
24 mar 2024 18:24
Het probleem is dat niet veel fietsenwinkels Internet fietsen zoals Stella of Amslod willen repareren.
Ook hebben deze bedrijven eigen software, die ze niet delen.
Toch zou ik het doen. Niet veel winkels is immers meer dan geen.