Klantenservice NPO
Geplaatst: 07 mei 2024 16:42
Vanaf november heb ik meermaals tevergeefs getracht telefonisch in contact te treden met NPO. Omdat dat niet lukte heb ik via de website een aantal klachten ingediend:
In november, december en januari.
Uiteindelijk heb ik per februari opgezegd.
Omdat NPO wel maandelijks geld af bleef schrijven, heb ik NPO vanaf november tevergeefs gevraagd te stoppen met de automatische incasso totdat de problemen waren opgelost. Begin maart de klantenservice me uiteindelijk op de compensatielijst geplaatst.
Omdat een vervolg wederom uitbleef, heb ik 23 april jl. geïnformeerd naar de stand va zaken. 30 april jl. kreeg ontving ik een bijzonder lompe en on-klantvriendelijke reactie van van NPO:
Excuses voor de late reactie. Door grote drukte heb jij helaas langer op een antwoord moeten wachten dan dat normaliter de bedoeling is.
Helaas moet ik in dit geval melden dat jouw verzoek tot compensatie is afgewezen. De NPO zal niet compenseren op de basis dat sommige functionaliteiten van de applicatie niet naar wens zijn. In deze periode heb jij wel naar NPO Plus content kunnen kijken en de wijziging van de NPO Start app heeft deze functionaliteit niet weggenomen. Als jij niet tevreden was geweest over de werking NPO-app had jij het abonnement kunnen stopzetten.
Met vriendelijke groet,
…
De reden waarom ik klachten heb ingediend en uiteindelijk heb opgezegd, is dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de dienst. Als er al beeld was, was er geen geluid of geen /of vertraagde ondertiteling. De gewenste programma's konden meestal zelfs helemáál niet geladen of afgespeeld worden. De stelling dat de functionaliteit van de NPO Start app nooit weggeweest is, is ongefundeerd en volstrekt onjuist.
Uiteraard is de stelling dat je je abonnement op kunt zeggen als het je niet bevalt juist. Ik heb uiteindelijk mijn abonnement ook opgezegd. Ik heb daar even mee gewacht, omdat NPO aangaf dat er aan een oplossing gewerkt werd. Ik heb NPO in de gelegenheid gesteld het probleem op te lossen. Dit lijkt me een zeer correcte aanpak, waar NPO dankbaar voor zou moeten zijn. Dat mijn loyaliteit jegens de NPO mij nu tegengeworpen wordt, is naar mijn idee de wereld op zijn kop.
In november, december en januari.
Uiteindelijk heb ik per februari opgezegd.
Omdat NPO wel maandelijks geld af bleef schrijven, heb ik NPO vanaf november tevergeefs gevraagd te stoppen met de automatische incasso totdat de problemen waren opgelost. Begin maart de klantenservice me uiteindelijk op de compensatielijst geplaatst.
Omdat een vervolg wederom uitbleef, heb ik 23 april jl. geïnformeerd naar de stand va zaken. 30 april jl. kreeg ontving ik een bijzonder lompe en on-klantvriendelijke reactie van van NPO:
Excuses voor de late reactie. Door grote drukte heb jij helaas langer op een antwoord moeten wachten dan dat normaliter de bedoeling is.
Helaas moet ik in dit geval melden dat jouw verzoek tot compensatie is afgewezen. De NPO zal niet compenseren op de basis dat sommige functionaliteiten van de applicatie niet naar wens zijn. In deze periode heb jij wel naar NPO Plus content kunnen kijken en de wijziging van de NPO Start app heeft deze functionaliteit niet weggenomen. Als jij niet tevreden was geweest over de werking NPO-app had jij het abonnement kunnen stopzetten.
Met vriendelijke groet,
…
De reden waarom ik klachten heb ingediend en uiteindelijk heb opgezegd, is dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de dienst. Als er al beeld was, was er geen geluid of geen /of vertraagde ondertiteling. De gewenste programma's konden meestal zelfs helemáál niet geladen of afgespeeld worden. De stelling dat de functionaliteit van de NPO Start app nooit weggeweest is, is ongefundeerd en volstrekt onjuist.
Uiteraard is de stelling dat je je abonnement op kunt zeggen als het je niet bevalt juist. Ik heb uiteindelijk mijn abonnement ook opgezegd. Ik heb daar even mee gewacht, omdat NPO aangaf dat er aan een oplossing gewerkt werd. Ik heb NPO in de gelegenheid gesteld het probleem op te lossen. Dit lijkt me een zeer correcte aanpak, waar NPO dankbaar voor zou moeten zijn. Dat mijn loyaliteit jegens de NPO mij nu tegengeworpen wordt, is naar mijn idee de wereld op zijn kop.