DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.
Geplaatst: 10 mei 2024 11:19
Ik had via marketplace 3 dozen Wiltopia Playmobil gekocht voor 85 euro inclusief verzendkosten. De dozen werden door de verzender in een grote doos Croky (chips) verstuurd met een wit groot etiket met namen en adressen van verzender en ontvanger.
Deze grote doos is nooit aangekomen, maar wel wat overigens nooit is besteld door verzender en ontvanger een onderdeel van een boxmobiel voor een baby..... en op het in plastic ingepakte pakketje zat een oranje etiket met namen/adressen van verzender en ontvanger. Daar bovenop zat een gele sticker en daarnaast zat een witte sticker met adres van ontvanger. De witte sticker zag eruit dat het eerder op een etiket had gezeten en onder de gele sticker stond geschreven 3x wiltopia!!. Vreemd toch met wit etiket verzonden en totaal ander niet besteld pakket ontvangen met oranje etiket.
Verzender heeft 2 maal een onderzoek aangevraagd.
Ontvanger heeft idem 2 maal om verheldering gevraagd en ook daar is onderzoek naar gedaan. Totaal 4 casenummers.
Ontvanger heeft na 5 dagen (3 tot 5 dgn duur onderzoek)telefonisch gevraagd naar stand van zaken. Echter was niets bekend en er zou een melding bovenop onderzoek plaatsvinden. Dezelfde avond kreeg ik van verzender bericht dat het pakket weg was en dat er een claim zou komen. Welke een dag later was bepaald op 13 euro!!!!!!
Ik de ontvanger heb meerdere klachten gemeld bij Klacht.nl. echter krijg je daar van DHL geen antwoorden op vragen die ik gesteld had namelijk:
Hoe kan zo specifieke doos kwijt/zoek raken?
Hoe kan het dat op een totaal vreemd pakket voor ons beiden wel de adressen staan van verzender en ontvanger echter wel in andere kleuren?
Hoe kan het dat je zelf moet bellen informeren naar de stand van zaken en deze niet binnen het termijn wordt behandeld?
Waarom krijgt de ontvanger de gedupeerde in dit geval totaal geen respons van DHL tijdens het onderzoek.
De klantvriendelijkheid ver te zoeken is bij DHL en de professionaliteit er totaal niet is. Er worden antwoorden gegevens als sorry. .. en ja deze dingen gebeuren wel vaker en waar het gebeurd en hoe het komt dat weten ze niet. Maar als het nog een keer voorkomt dat mag ik de vorige casenummers gebruiken voor een nieuw onderzoek!!!!! Nou dat spant toch de kroon.
En het feit dat mijn kleinzoon van 6 aan mij zijn spaarcentjes heeft gegeven zodat Oma her geld kon overmaken aan de verzender dat is jammer voor mijn kleinzoon. Empathie heeft DHL dus ook niet!.
De vraag of er wel degelijk gezocht en of een onderzoek heeft plaatsgevonden trek ik erg in twijfel. Ook heb ik het vermoeden dat er bij DHL heel veel dingen zomaar verdwijnen of wellicht worden meegenomen.....voor eigen gebruik......
DHL ZO'N GROOT BEDRIJF MAAR ZO SLECHT.
de reviews die er staan bij trustpilot liegen er niet om.
En als er dan ook nog wordt gevraagd wat verwacht je van DHL en je daarop antwoord de dozen zoals besteld of het bedrag wat betaald is 85 euro inclusief verzendkosten. Dan is dat eigenlijk een vraag die er totaal niet toe doet.
Ik de ontvanger vind dit onbegrijpelijk en schandalig en het ergste vind ik dat mijn kleinzoon hier de dupe van is. Zijn spaarcentjes weg en hoe leg je het uit dat hij niets krijgt en zijn geld ook weg is!!
Ik ben het aan mijn kleinzoon verplicht om het hier niet bij te laten en hoop dat ik met mijn inzet wat zal bereiken.
Deze grote doos is nooit aangekomen, maar wel wat overigens nooit is besteld door verzender en ontvanger een onderdeel van een boxmobiel voor een baby..... en op het in plastic ingepakte pakketje zat een oranje etiket met namen/adressen van verzender en ontvanger. Daar bovenop zat een gele sticker en daarnaast zat een witte sticker met adres van ontvanger. De witte sticker zag eruit dat het eerder op een etiket had gezeten en onder de gele sticker stond geschreven 3x wiltopia!!. Vreemd toch met wit etiket verzonden en totaal ander niet besteld pakket ontvangen met oranje etiket.
Verzender heeft 2 maal een onderzoek aangevraagd.
Ontvanger heeft idem 2 maal om verheldering gevraagd en ook daar is onderzoek naar gedaan. Totaal 4 casenummers.
Ontvanger heeft na 5 dagen (3 tot 5 dgn duur onderzoek)telefonisch gevraagd naar stand van zaken. Echter was niets bekend en er zou een melding bovenop onderzoek plaatsvinden. Dezelfde avond kreeg ik van verzender bericht dat het pakket weg was en dat er een claim zou komen. Welke een dag later was bepaald op 13 euro!!!!!!
Ik de ontvanger heb meerdere klachten gemeld bij Klacht.nl. echter krijg je daar van DHL geen antwoorden op vragen die ik gesteld had namelijk:
Hoe kan zo specifieke doos kwijt/zoek raken?
Hoe kan het dat op een totaal vreemd pakket voor ons beiden wel de adressen staan van verzender en ontvanger echter wel in andere kleuren?
Hoe kan het dat je zelf moet bellen informeren naar de stand van zaken en deze niet binnen het termijn wordt behandeld?
Waarom krijgt de ontvanger de gedupeerde in dit geval totaal geen respons van DHL tijdens het onderzoek.
De klantvriendelijkheid ver te zoeken is bij DHL en de professionaliteit er totaal niet is. Er worden antwoorden gegevens als sorry. .. en ja deze dingen gebeuren wel vaker en waar het gebeurd en hoe het komt dat weten ze niet. Maar als het nog een keer voorkomt dat mag ik de vorige casenummers gebruiken voor een nieuw onderzoek!!!!! Nou dat spant toch de kroon.
En het feit dat mijn kleinzoon van 6 aan mij zijn spaarcentjes heeft gegeven zodat Oma her geld kon overmaken aan de verzender dat is jammer voor mijn kleinzoon. Empathie heeft DHL dus ook niet!.
De vraag of er wel degelijk gezocht en of een onderzoek heeft plaatsgevonden trek ik erg in twijfel. Ook heb ik het vermoeden dat er bij DHL heel veel dingen zomaar verdwijnen of wellicht worden meegenomen.....voor eigen gebruik......
DHL ZO'N GROOT BEDRIJF MAAR ZO SLECHT.
de reviews die er staan bij trustpilot liegen er niet om.
En als er dan ook nog wordt gevraagd wat verwacht je van DHL en je daarop antwoord de dozen zoals besteld of het bedrag wat betaald is 85 euro inclusief verzendkosten. Dan is dat eigenlijk een vraag die er totaal niet toe doet.
Ik de ontvanger vind dit onbegrijpelijk en schandalig en het ergste vind ik dat mijn kleinzoon hier de dupe van is. Zijn spaarcentjes weg en hoe leg je het uit dat hij niets krijgt en zijn geld ook weg is!!
Ik ben het aan mijn kleinzoon verplicht om het hier niet bij te laten en hoop dat ik met mijn inzet wat zal bereiken.