Ervaring Garantie Samsung-telefoon
Geplaatst: 11 mei 2024 19:28
Ben zelf service monteur geweest in het witgoed en was bekend met de wettelijke garantie bepalingen. Maar wat ik vandaag heb mee gemaakt bij een Samsung service center slaat de plank.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste afhandelen.
Verhaal is als volgt.
Puber 16 jaar heeft een Samsung A14 telefoon. Deze telefoon gaat stuk na 3 maanden door spontaan uit te vallen. Afspraak gemaakt voor een garantie claim bij Samsung service center in Rotterdam (Zuid).
Bij aankomst werdt de telefoon mee genomen en de beste meneer kwam binnen zeer korte tijd (te kort voor een onderzoek) terug met de mededeling "de sim tray heeft schade dus hij is door een derde partij gerepareerd" en de garantie was dus vervallen.
Nu is de telefoon 3 maanden oud en wel ruw behandeld maar nooit open gemaakt.
Toen vroeg de meneer of de telefoon weleens was gevallen en daarop kwam de melding dat dat ook een reden was dat er geen garantie was. Hierna werdt er gemeld dat de telefoon te goedkoop was om te repareren en dat je hem beter kan vervangen.
Heb toen de meneer duidelijk gemaakt dat de gebruikers sporen zijn van gebruik
Nooit een reparatie aan het toestel is geweest of open gemaakt. En bewezen door mijn eigen telefoon te laten vallen (niet Samsung) dat dit niet direct de oorzaak is van de defect.
Graag wilde ik dat de ze de telefoon gingen onderzoeken naar een echt defect.
De telefoon is door de service center ingenomen voor onderzoek. Jammerlijk kwam ik er te laat achter dat er op het formulier al aan gevinkt stond dat dit om een "niet garantie reparatie gaat.
Thuis gekomen was de email al binnen van het onderzoek. 3 foto's van de zijkanten van de telefoon als bewijs dat er schade was en dat er derde aan gewerkt hebben. Enigste wat je kon zien was lichte gebruikssporen.
Hier na heb ik gebeld met Samsung Nederland over onze ervaring en of er een andere service center er na kon kijken voor een 2de opinie.
De antwoord die ik terug kreeg was zo abnormaal dat ik het gesprek maar heb opgenomen. " Gebruikers sporen als krassen zijn reden om de garantie te ontzien".
Kan het op SoundCloud zetten als er vraag naar is wat er precies gezegd is.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste afhandelen.
Verhaal is als volgt.
Puber 16 jaar heeft een Samsung A14 telefoon. Deze telefoon gaat stuk na 3 maanden door spontaan uit te vallen. Afspraak gemaakt voor een garantie claim bij Samsung service center in Rotterdam (Zuid).
Bij aankomst werdt de telefoon mee genomen en de beste meneer kwam binnen zeer korte tijd (te kort voor een onderzoek) terug met de mededeling "de sim tray heeft schade dus hij is door een derde partij gerepareerd" en de garantie was dus vervallen.
Nu is de telefoon 3 maanden oud en wel ruw behandeld maar nooit open gemaakt.
Toen vroeg de meneer of de telefoon weleens was gevallen en daarop kwam de melding dat dat ook een reden was dat er geen garantie was. Hierna werdt er gemeld dat de telefoon te goedkoop was om te repareren en dat je hem beter kan vervangen.
Heb toen de meneer duidelijk gemaakt dat de gebruikers sporen zijn van gebruik
Nooit een reparatie aan het toestel is geweest of open gemaakt. En bewezen door mijn eigen telefoon te laten vallen (niet Samsung) dat dit niet direct de oorzaak is van de defect.
Graag wilde ik dat de ze de telefoon gingen onderzoeken naar een echt defect.
De telefoon is door de service center ingenomen voor onderzoek. Jammerlijk kwam ik er te laat achter dat er op het formulier al aan gevinkt stond dat dit om een "niet garantie reparatie gaat.
Thuis gekomen was de email al binnen van het onderzoek. 3 foto's van de zijkanten van de telefoon als bewijs dat er schade was en dat er derde aan gewerkt hebben. Enigste wat je kon zien was lichte gebruikssporen.
Hier na heb ik gebeld met Samsung Nederland over onze ervaring en of er een andere service center er na kon kijken voor een 2de opinie.
De antwoord die ik terug kreeg was zo abnormaal dat ik het gesprek maar heb opgenomen. " Gebruikers sporen als krassen zijn reden om de garantie te ontzien".
Kan het op SoundCloud zetten als er vraag naar is wat er precies gezegd is.