Odido Glasvezel Aansluiten misleidingen
Geplaatst: 14 mei 2024 08:10
Hoi,
Wilde even mijn ervaring delen met het aansluiten/overstappen naar Odido.
Dit naar aanleiding eigenlijk van de uitzending gisteren over Odido
Vorige jaar is bij ons in de buurt door ODF overal Glasvezel de grond in gegaan en al snel werd bekend dat Odido de aanbieder van het glasvezel zou worden, eerste instantie zou al vanaf november 2023 glasvezel gaan werken maar veel opstart problemen bleek, ik bleef toen dus nog de kat uit de boom kijken.
Februari dit jaar zag en las ik dat er overal de glasvezel van straat de huizen inging (aansluit punt binnen) en dat mensen hun Odido pakket binnen kregen, dus ben ik ook gaan kijken naar de mogelijkheden.
Ik zit op dit moment bij Ziggo, moet 1gb internet hebben maar dat was daadwerkelijk max 300mb.
en bij overstap naar Odido kon ik maandelijks bezuinigen op het abo als ik overstapte naar Odido (hierbij is gekeken naar de daadwerkelijk prijs zonder speciale korting voor de eerste periode).
Goed, ik zag dat eindelijk ik ook kon overstappen "glasvezel is beschikbaar op uw adres" en dus maakte ik op 27/03 de keuze. Er werd mij vertelt dat ik binnen 2 weken online zou kunnen zijn, maar ik koos voor de overstap moment van 01/05 en met overstap service.
Overstap service was binnen 48 uur geaccepteerd door Ziggo en echt waar opeens ging mijn ziggo snelheid van max 300mb naar max 500mb, ik had eigenlijk nog een telefoontje of mail verwacht van Ziggo.
Bij mij moest de kabel van het glasvezel nog van de straat naar de meterkast en dit zou allemaal worden geregeld.
Op 16/04 ging de kabel van straat naar meterkast, leuk feitje er kwamen 3 teams langs:
Team 1 deed de kabel van straat naar voordeur, netjes gedaan.
Team 2 deed de kabel van voordeur naar binnen, uitdagend maar ging best goed.
Team 3 deed het Aansluitpunt plaatsen (jeetjke wat is dat glasvezel draadje dun zeg)
Goed geen klachten hier, want zoals gezegd het ging best gesmeerd en die jongens hadden wat extra uitdagingen in mijn kruipruimte vanwege stalen balken voor fundering herstel, maar dit was geen probleem.
Op 16/04 kreeg ik ook me overstappakket binnen.
Toen was het stil.
Op me gebruikersomgeving bij Odido was ook weinig te vinden over de status, Status nog steeds in oplevering, maar leuk detail is dat in de stappenplan van Odido stond dat (Quote) "we sturen je een installatiepakket met alles wat je nodig hebt. dit pakket het je uiterlijk twee weken voor de instalatieafspraak in huis"
Dus uiterlijk 30/04 had ik toch wel de mail mogen verwachten dus op 30/04 toch maar even gebeld, ik kreeg de uitleg:
ODF nog moest afmelden zodat Odido weet dat ik aangesloten ben, dan wordt de monteur van Guidion ingeschakeld, ODF heeft max 2 weken vanaf de aansluitdatum om het af te melden, dus uiterlijk 01/05 kon ik de mail krijgen en ik hoef met niet ongerust te maken over dat ik zonder internet zit want Ziggo stopt pas als Odido groen licht geeft.
Op 07/05 nog steeds niks gezien of gehoord, dus weer gebeld, ik kreeg een vreselijk meisje aan de lijn, die mij verteld dat ik geen glasvezel afneem bij Odido maar bij ODF, dus ik moet maar met ODF gaan bellen over de status van de aansluiting. ik heb haar gewezen op het feit dat ik helemaal geen contract heb met ODF maar met Odido, ik (ga) neem glasvezel/tv bij Odido en dat ik dus een service verwacht van hun en dat zij het gaan oplossen, maar Rosie bleef hardnekkig dat het net haar probleem was maar ODF en ik moest niet zeuren. gezien ik zwaar geïrriteerd werd, heb ik de verbinding verbroken, ik heb toen via X (twitter) en nog wat andere kanalen contact gezocht met Odido en om het verhaal kort te houden, werd het duidelijk dat Glasvezel helemaal nog niet beschikbaar is op mijn adres, want wat blijkt de wijkcentrale is nog niet klaar, deze wordt pas op 28/05 opgeleverd.
Ook blijkt Rosie (die van 07/05) van klantenservice inderdaad, zoals verwacht, het verkeerd hebben begrepen, ik heb inderdaad een contract met Odido en niet ODF en Odido moet inderdaad service leveren en moet odido zelf uitzoeken waarom ik nog niet op glasvezel zit, ik hoef niet zelf bij ODF dit te doen.
Maar goed, helaas de deadline van 01/05 is dus niet gehaald , best veel misleidingen gehad, "Glasvezel is beschikbaar" , "binnen 2 weken online", "uiterlijk 01/05 krijg je de installatie afspraak mail", "je pakket is binnen 2 weken voor de installatie afspraak". Helaas heb ik dus nog niet kunnen genieten van Glasvezel, 1Gbs internet of tv, gelukkig betaal ik ook nog niks aan Odido en heb ik nog internet en tv van Ziggo, wel moet ik zeggen dat de laatste dagen de verbinding met Ziggo niet helemaal lekker loopt, lage snelheid, veel storingen op tv en internet, moet regelmatig de modem aan en uit zetten, wel een beetje apart maar okee we houden de vingers gekruist.
Dit wilde ik even kwijt, ik zal rond 28/05 een update proberen te doen of dat ook dit wijkcentrale werkt en ik ook wordt aangesloten.
Wilde even mijn ervaring delen met het aansluiten/overstappen naar Odido.
Dit naar aanleiding eigenlijk van de uitzending gisteren over Odido
Vorige jaar is bij ons in de buurt door ODF overal Glasvezel de grond in gegaan en al snel werd bekend dat Odido de aanbieder van het glasvezel zou worden, eerste instantie zou al vanaf november 2023 glasvezel gaan werken maar veel opstart problemen bleek, ik bleef toen dus nog de kat uit de boom kijken.
Februari dit jaar zag en las ik dat er overal de glasvezel van straat de huizen inging (aansluit punt binnen) en dat mensen hun Odido pakket binnen kregen, dus ben ik ook gaan kijken naar de mogelijkheden.
Ik zit op dit moment bij Ziggo, moet 1gb internet hebben maar dat was daadwerkelijk max 300mb.
en bij overstap naar Odido kon ik maandelijks bezuinigen op het abo als ik overstapte naar Odido (hierbij is gekeken naar de daadwerkelijk prijs zonder speciale korting voor de eerste periode).
Goed, ik zag dat eindelijk ik ook kon overstappen "glasvezel is beschikbaar op uw adres" en dus maakte ik op 27/03 de keuze. Er werd mij vertelt dat ik binnen 2 weken online zou kunnen zijn, maar ik koos voor de overstap moment van 01/05 en met overstap service.
Overstap service was binnen 48 uur geaccepteerd door Ziggo en echt waar opeens ging mijn ziggo snelheid van max 300mb naar max 500mb, ik had eigenlijk nog een telefoontje of mail verwacht van Ziggo.
Bij mij moest de kabel van het glasvezel nog van de straat naar de meterkast en dit zou allemaal worden geregeld.
Op 16/04 ging de kabel van straat naar meterkast, leuk feitje er kwamen 3 teams langs:
Team 1 deed de kabel van straat naar voordeur, netjes gedaan.
Team 2 deed de kabel van voordeur naar binnen, uitdagend maar ging best goed.
Team 3 deed het Aansluitpunt plaatsen (jeetjke wat is dat glasvezel draadje dun zeg)
Goed geen klachten hier, want zoals gezegd het ging best gesmeerd en die jongens hadden wat extra uitdagingen in mijn kruipruimte vanwege stalen balken voor fundering herstel, maar dit was geen probleem.
Op 16/04 kreeg ik ook me overstappakket binnen.
Toen was het stil.
Op me gebruikersomgeving bij Odido was ook weinig te vinden over de status, Status nog steeds in oplevering, maar leuk detail is dat in de stappenplan van Odido stond dat (Quote) "we sturen je een installatiepakket met alles wat je nodig hebt. dit pakket het je uiterlijk twee weken voor de instalatieafspraak in huis"
Dus uiterlijk 30/04 had ik toch wel de mail mogen verwachten dus op 30/04 toch maar even gebeld, ik kreeg de uitleg:
ODF nog moest afmelden zodat Odido weet dat ik aangesloten ben, dan wordt de monteur van Guidion ingeschakeld, ODF heeft max 2 weken vanaf de aansluitdatum om het af te melden, dus uiterlijk 01/05 kon ik de mail krijgen en ik hoef met niet ongerust te maken over dat ik zonder internet zit want Ziggo stopt pas als Odido groen licht geeft.
Op 07/05 nog steeds niks gezien of gehoord, dus weer gebeld, ik kreeg een vreselijk meisje aan de lijn, die mij verteld dat ik geen glasvezel afneem bij Odido maar bij ODF, dus ik moet maar met ODF gaan bellen over de status van de aansluiting. ik heb haar gewezen op het feit dat ik helemaal geen contract heb met ODF maar met Odido, ik (ga) neem glasvezel/tv bij Odido en dat ik dus een service verwacht van hun en dat zij het gaan oplossen, maar Rosie bleef hardnekkig dat het net haar probleem was maar ODF en ik moest niet zeuren. gezien ik zwaar geïrriteerd werd, heb ik de verbinding verbroken, ik heb toen via X (twitter) en nog wat andere kanalen contact gezocht met Odido en om het verhaal kort te houden, werd het duidelijk dat Glasvezel helemaal nog niet beschikbaar is op mijn adres, want wat blijkt de wijkcentrale is nog niet klaar, deze wordt pas op 28/05 opgeleverd.
Ook blijkt Rosie (die van 07/05) van klantenservice inderdaad, zoals verwacht, het verkeerd hebben begrepen, ik heb inderdaad een contract met Odido en niet ODF en Odido moet inderdaad service leveren en moet odido zelf uitzoeken waarom ik nog niet op glasvezel zit, ik hoef niet zelf bij ODF dit te doen.
Maar goed, helaas de deadline van 01/05 is dus niet gehaald , best veel misleidingen gehad, "Glasvezel is beschikbaar" , "binnen 2 weken online", "uiterlijk 01/05 krijg je de installatie afspraak mail", "je pakket is binnen 2 weken voor de installatie afspraak". Helaas heb ik dus nog niet kunnen genieten van Glasvezel, 1Gbs internet of tv, gelukkig betaal ik ook nog niks aan Odido en heb ik nog internet en tv van Ziggo, wel moet ik zeggen dat de laatste dagen de verbinding met Ziggo niet helemaal lekker loopt, lage snelheid, veel storingen op tv en internet, moet regelmatig de modem aan en uit zetten, wel een beetje apart maar okee we houden de vingers gekruist.
Dit wilde ik even kwijt, ik zal rond 28/05 een update proberen te doen of dat ook dit wijkcentrale werkt en ik ook wordt aangesloten.