Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect
Geplaatst: 14 mei 2024 18:24
Wij zitten in een lang en slepend drama met Coolblue. Je merkt dat deze winkel haar monopolie positie misbruikt. In September 2022 schaffen wij een wasmachine van LG aan een GC3V708S2 TurboWash 39. Op zich een mooie machine. Ik heb tijdens het bestellen de keuze om een machine met of zonder verpakking te kopen. Er was namelijk een machine waarbij de verpakking weg was, maar verder gloednieuw. Dat scheelde 75 euro. Deze gok durfde ik wel te wagen.
Toen de machine gearriveerd en aangesloten werd, ontbraken er allerlei onderdelen. Toen wij verder keken zagen wij heel veel vieze aanslag in de machine en slangen. Dit bleek geen nieuwe machine. Omdat de was toch gedaan moest worden heeft mijn vrouw een was gedraaid. Maar die wasbeurt liep helemaal niet goed. De machine wilde niet centrifugeren. Hij kwam niet op snelheid. Gevolg: een natte was. Vervolgens contact gezocht met Coolblue.
Ten eerste een medewerker aan de telefoon die alles voor een glimlach grappig wilde doen. Uiteindelijk moesten we toch maar voor een nieuwe machine kiezen vertelde Coolblue ons. Ik zei prima maar riep Coolblue: die 75 euro moet u nog wel even extra afrekenen. Ik gaf aan dat de huidige situatie al ongemakkelijk genoeg was maar daar was geen begrip voor. Een nieuwe machine: u gaat het volle pond betalen. Uiteindelijk met veel tegenzin maar gedaan.
De eerste 10 maanden liep de machine redelijk goed maar het leek alsof hij steeds meer herrie ging maken. Ook de spullen boven op de wasmachine waar zelfs nog een wasdroger bovenop stond vielen eraf. Toen een maand later de buren kwamen klagen over de enorme herrie, ben ik maar met Coolblue gaan bellen. Ik kreeg niet een nuttig advies en moest de machine maar aanmelden voor reparatie. Het duurde lang voordat CE Repair uit Dordrecht reageerde.
Uiteindelijk kwam de monteur. Die kon de eerste reparatie niet voltooien omdat hij niet alle defecte onderdelen bij zich had. Naast de keramische gewichten was de trommel en ophanging ook beschadigd. De eerste reparatie duurde 1,5 uur. Anderhalf week later was het 2e onderdeel binnen. Dit vervangen koste 2 uur. Ook konden wij bijna 2 weken geen wasmachine gebruiken. Na een aantal wasbeurten maakte de machine nog steeds herrie en trilde enorm. Wederom de machine aangemeld voor reparatie. Na 2 weken waren de onderdelen eindelijk binnen. De schokbrekers, 3 stuks, bleken defect.
De monteur is 3,5 uur bezig geweest met de reparatie. De monteur is om half 8 's avonds vertrokken naar huis. Inmiddels is de machine behoorlijk toegetakeld door de uitgevoerde reparaties. Vies, deuken, kieren etc. Maar het ergste is dat de machine nog steeds trilt en de motor maakt af en toe een vreemd geluid. Ook valt de machine soms uit. 14 minuten voor het einde stopt hij en hij blijft de hele nacht op 14 minuten draaien. De machine is nog steeds niet goed. Maar Coolblue vertikt het om fatsoenlijk op mail verkeer en een aangetekende brief te reageren. Nu zitten we te wachten op reparatienummer 4. En de garantie tikt maar door.
Kort samengevat heeft Coolblue ons een ondeugdelijk product geleverd. Ook LG Nederland is hierin wat te verwijten. De nieuwe keramische blokken hebben een andere vorm waaruit blijkt dat de uitbalancering bij de eerste versie machines niet goed is geweest. Dit heeft gevolgschade gegeven aan de de kunststof trommelrand, schokbrekers en uiteindelijk ook de motor. Je hoort dat de motor niet meer egaal loopt. In de as lijkt een afwijking te zitten. Een heel duidelijk verhaal waarbij je door Coolblue als consument aan het lijntje gehouden wordt. En bij CE repair in Dordrecht lopen de monteurs over in het werk. Dit bedrijf is ook niet daadkrachtig om met concrete oplossingen te komen. Deze reparaties hebben inkoop voor Coolblue al 3 wasmachines gekost.
Ik blijf doorgaan totdat er een fatsoenlijke oplossing geboden wordt door Coolblue. Verder deel ik de ervaring met Coolblue graag met anderen.
Toen de machine gearriveerd en aangesloten werd, ontbraken er allerlei onderdelen. Toen wij verder keken zagen wij heel veel vieze aanslag in de machine en slangen. Dit bleek geen nieuwe machine. Omdat de was toch gedaan moest worden heeft mijn vrouw een was gedraaid. Maar die wasbeurt liep helemaal niet goed. De machine wilde niet centrifugeren. Hij kwam niet op snelheid. Gevolg: een natte was. Vervolgens contact gezocht met Coolblue.
Ten eerste een medewerker aan de telefoon die alles voor een glimlach grappig wilde doen. Uiteindelijk moesten we toch maar voor een nieuwe machine kiezen vertelde Coolblue ons. Ik zei prima maar riep Coolblue: die 75 euro moet u nog wel even extra afrekenen. Ik gaf aan dat de huidige situatie al ongemakkelijk genoeg was maar daar was geen begrip voor. Een nieuwe machine: u gaat het volle pond betalen. Uiteindelijk met veel tegenzin maar gedaan.
De eerste 10 maanden liep de machine redelijk goed maar het leek alsof hij steeds meer herrie ging maken. Ook de spullen boven op de wasmachine waar zelfs nog een wasdroger bovenop stond vielen eraf. Toen een maand later de buren kwamen klagen over de enorme herrie, ben ik maar met Coolblue gaan bellen. Ik kreeg niet een nuttig advies en moest de machine maar aanmelden voor reparatie. Het duurde lang voordat CE Repair uit Dordrecht reageerde.
Uiteindelijk kwam de monteur. Die kon de eerste reparatie niet voltooien omdat hij niet alle defecte onderdelen bij zich had. Naast de keramische gewichten was de trommel en ophanging ook beschadigd. De eerste reparatie duurde 1,5 uur. Anderhalf week later was het 2e onderdeel binnen. Dit vervangen koste 2 uur. Ook konden wij bijna 2 weken geen wasmachine gebruiken. Na een aantal wasbeurten maakte de machine nog steeds herrie en trilde enorm. Wederom de machine aangemeld voor reparatie. Na 2 weken waren de onderdelen eindelijk binnen. De schokbrekers, 3 stuks, bleken defect.
De monteur is 3,5 uur bezig geweest met de reparatie. De monteur is om half 8 's avonds vertrokken naar huis. Inmiddels is de machine behoorlijk toegetakeld door de uitgevoerde reparaties. Vies, deuken, kieren etc. Maar het ergste is dat de machine nog steeds trilt en de motor maakt af en toe een vreemd geluid. Ook valt de machine soms uit. 14 minuten voor het einde stopt hij en hij blijft de hele nacht op 14 minuten draaien. De machine is nog steeds niet goed. Maar Coolblue vertikt het om fatsoenlijk op mail verkeer en een aangetekende brief te reageren. Nu zitten we te wachten op reparatienummer 4. En de garantie tikt maar door.
Kort samengevat heeft Coolblue ons een ondeugdelijk product geleverd. Ook LG Nederland is hierin wat te verwijten. De nieuwe keramische blokken hebben een andere vorm waaruit blijkt dat de uitbalancering bij de eerste versie machines niet goed is geweest. Dit heeft gevolgschade gegeven aan de de kunststof trommelrand, schokbrekers en uiteindelijk ook de motor. Je hoort dat de motor niet meer egaal loopt. In de as lijkt een afwijking te zitten. Een heel duidelijk verhaal waarbij je door Coolblue als consument aan het lijntje gehouden wordt. En bij CE repair in Dordrecht lopen de monteurs over in het werk. Dit bedrijf is ook niet daadkrachtig om met concrete oplossingen te komen. Deze reparaties hebben inkoop voor Coolblue al 3 wasmachines gekost.
Ik blijf doorgaan totdat er een fatsoenlijke oplossing geboden wordt door Coolblue. Verder deel ik de ervaring met Coolblue graag met anderen.