Ik heb een fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl in Juni 2022 (Popal Vidar). Deze fiets bleek een (voor hun) bekend accuprobleem te hebben en moest daarom ook terug naar de leverancier voor meerdere maanden voor een sofware-update.
Nadat ik de fiets heb teruggekregen waren er des te meer gebreken, waaronder een vreemd getik/geschuur in de kettingkast, geen range meer op de display en de accu niveaus op de display en op de accu zelf kwamen niet overeen.
Maart 2023 de klachten gemeld en natuurlijk geen hulp. September 2023 valt mijn fiets volledig uit en moet ik hem naar een servicepartner brengen. Daar staat hij nu al meer dan een half jaar! zonder enig vooruitzicht dat hij gemaakt zal worden.
Mij is meermaals voorgehouden dat ze de fiets retour gaan nemen en mij een nieuwe fiets zullen geven. Echter na dat gezegd te hebben vertellen ze mij dat ze het hebben doorgestuurd naar de juiste interne afdeling en dat ik binnen 2 dagen word teruggebeld. Ik ben nog nooit teruggebeld. Volgens mij is de servicepartner ook verteld dat de fiets retour genomen gaat worden, daarnaast krijgen ze niet de goede snoer dus de reparatie ligt al stil sinds het begin.
Dit duurt nu eigenlijk al meer dan een jaar, waarvan meer dan een half jaar de fiets bij een servicepartner staat. Ik ben er redelijk zeker van dat ze proberen de garantie termijn te overschrijden.
Wat kan ik doen?
Emails reageren ze gewoon niet op, als je belt word er gezegd dat je terug wordt gebeld maar dat gebeurd nooit. Ik heb de klacht ook bij thuiswinkel.org neergelegd maar die lijken er ook niets mee te doen. Heb ik nog een kans?
Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
Janiska
vindt dit leuk
Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
U kunt de klacht indienen bij www.thuiswinkel.org/consumenten/helpcen ... -indienen/ (stap 2). Ook kunt u (gelijk) naar geschillencommissie voor een bindend uitspraak (stap 3).
Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Ik zou proberen om de overeenkomst te ontbinden. Dit houdt in dat hun de fiets terug krijgen, en u het volledige aankoopbedrag.
www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... aan-maken/
www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen
Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Ik zou proberen om de overeenkomst te ontbinden. Dit houdt in dat hun de fiets terug krijgen, en u het volledige aankoopbedrag.
www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... aan-maken/
www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen
Janiska
vindt dit leuk
Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
@Seinhuis
Danku voor uw reactie.
Bij Thuiswinkel.org heb ik 3 weken geleden een klacht ingediend en ze zouden contact opnemen met fietsenwinkel.nl maar ook hun lijkt dat niet te zijn gelukt, ze lijken hier ook niet heel veel druk achter te zetten.
Volgens de website moet je 4 weken wachten tot je naar de geschillencommissie gaat, dus ik ben bang dat ik dat helaas volgende week inderdaad moet doen. Het voelt echter vreemd aangezien het vooral een probleem is dat er geen communicatie is, wel steeds beloftes maar geen opvolging. Maar dit zal inderdaad mijn volgende stap zijn.
Ik weet niet helemaal hoe een rechtsbijstandverzekering zou kunnen helpen aangezien zij ook gewoon geen contact zullen krijgen, en dit lijkt eigenlijk legaal (?) te zijn (en een zeer goede strategie vanuit een commercieel (achterbaks) standpunt)).
Ik hoop dat ik hun aan hun voorstel van vervanging kan houden want als ik nu na bijna 2 jaar de overeenkomst ontbind ben ik dagen aan frustratie en tijd kwijt geraakt en ik zal een bedrag terugkrijgen die onvoldoende zou zijn om een vergelijkbare fiets aan te schaffen.
Al heb ik het gevoel dat dit inderdaad het beste is waar ik op kan hopen
Danku voor uw reactie.
Bij Thuiswinkel.org heb ik 3 weken geleden een klacht ingediend en ze zouden contact opnemen met fietsenwinkel.nl maar ook hun lijkt dat niet te zijn gelukt, ze lijken hier ook niet heel veel druk achter te zetten.
Volgens de website moet je 4 weken wachten tot je naar de geschillencommissie gaat, dus ik ben bang dat ik dat helaas volgende week inderdaad moet doen. Het voelt echter vreemd aangezien het vooral een probleem is dat er geen communicatie is, wel steeds beloftes maar geen opvolging. Maar dit zal inderdaad mijn volgende stap zijn.
Ik weet niet helemaal hoe een rechtsbijstandverzekering zou kunnen helpen aangezien zij ook gewoon geen contact zullen krijgen, en dit lijkt eigenlijk legaal (?) te zijn (en een zeer goede strategie vanuit een commercieel (achterbaks) standpunt)).
Ik hoop dat ik hun aan hun voorstel van vervanging kan houden want als ik nu na bijna 2 jaar de overeenkomst ontbind ben ik dagen aan frustratie en tijd kwijt geraakt en ik zal een bedrag terugkrijgen die onvoldoende zou zijn om een vergelijkbare fiets aan te schaffen.
Al heb ik het gevoel dat dit inderdaad het beste is waar ik op kan hopen
Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
En mocht je het geld terug krijgen, ga dan gewoon naar een fietsenwinkel op de hoek.Janiska schreef: ↑20 mei 2024 11:07@Seinhuis
Danku voor uw reactie.
Bij Thuiswinkel.org heb ik 3 weken geleden een klacht ingediend en ze zouden contact opnemen met fietsenwinkel.nl maar ook hun lijkt dat niet te zijn gelukt, ze lijken hier ook niet heel veel druk achter te zetten.
Volgens de website moet je 4 weken wachten tot je naar de geschillencommissie gaat, dus ik ben bang dat ik dat helaas volgende week inderdaad moet doen. Het voelt echter vreemd aangezien het vooral een probleem is dat er geen communicatie is, wel steeds beloftes maar geen opvolging. Maar dit zal inderdaad mijn volgende stap zijn.
Ik weet niet helemaal hoe een rechtsbijstandverzekering zou kunnen helpen aangezien zij ook gewoon geen contact zullen krijgen, en dit lijkt eigenlijk legaal (?) te zijn (en een zeer goede strategie vanuit een commercieel (achterbaks) standpunt)).
Ik hoop dat ik hun aan hun voorstel van vervanging kan houden want als ik nu na bijna 2 jaar de overeenkomst ontbind ben ik dagen aan frustratie en tijd kwijt geraakt en ik zal een bedrag terugkrijgen die onvoldoende zou zijn om een vergelijkbare fiets aan te schaffen.
Al heb ik het gevoel dat dit inderdaad het beste is waar ik op kan hopen
Desnoods een goede tweede hands
Janiska
vindt dit leuk
Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
Fietsenwinkel om de hoek? Fietsenwinkel.nl heeft 11 winkels, dus ook om de hoek.
https://www.fietsenwinkel.nl/winkels?_g ... OC4wLjAuMA..
Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
10 winkels, Eindhoven is al ruim een half jaar dicht (als het ondertussen niet al een jaar is). Ondertussen heb ik wel geleerd dat je beter bij een winkel met fatsoen kan kopen. Bijna 2 jaar verder en maar een paar maanden kunnen fietsen. En leenfietsen kan je wel vergeten bij fietsenwinkel.nlZeerPrivé schreef: ↑20 mei 2024 14:23Fietsenwinkel om de hoek? Fietsenwinkel.nl heeft 11 winkels, dus ook om de hoek.
https://www.fietsenwinkel.nl/winkels?_g ... OC4wLjAuMA..
Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
Indien bemiddeling niet helpt (of geen contact) dan kunnen hun naar geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... uiswinkel/) of een rechtzaak starten, waar ze u bij kunnen staan.
Eventueel wordt daarna een deurwaarder ingeschakeld die de uitspraak ten uitvoer gaat brengen.
Nogmaals, u kunt ook zelfstandig naar geschillencommissie.