Twee weken wachten op omboeking?
Geplaatst: 03 jun 2024 09:07
Goedemorgen,
Ik heb samen met mij dochter ( groep een vakantie naar turkije geboek, maar nu heb een week geleden te horen gekregen dat de leraar een andere baan heeft gekregen en zij 2 weken eerder zomer vakantie heeft en uitzwaaid op school.
Om deze reden heb ik contact opgenomen met de vakantiediscounter via wie ik een vakantie bij TUI heb geboekt om te zien of dat ik de vakantie kan/mag omboeken naar eerder vertrek.
Nadat ik 3 uur in de wacht had gehangen bij de vakantiediscounter en nog niemand aan de telefoon had gehad, heb ik naar TUI zelf gebeld om te vragen naar de eventuele kosten voor omboeken, rechten en mogelijkheden.
TUI geeft aan 1x kostenloos te mogen omboeken buiten 28 dagen voor vertrek. Dat de vertrekdatum en reisduur die ik wil nog beschikbaar zijn en het 5 minuten werk is, MAAR nu komt het.. Dat de vakantiediscounter dit voor mij moet omboeken.
Dus weer in de wacht bij de vakantiediscounter en ja hoor, eindelijk na nog eens 1,5 uur toch een klantenservice medewerker aan de telefoon.
Ik geef haar door dat ik eerder wil vertrekken, maar ook langer weg wil blijven, dat TUI al aangegeven heeft dat dit geen probleem is en ik op de hoogte ben van de nieuwe hogere kosten van de vakantie.
De klantenservice medewerker geeft aan dat zij de wijziging niet door kan voeren, maar dat dit naar een speciale afdeling moet en dat het wel eens 2 weken kan duren voordat dit in behandeling wordt genomen.
Verbaasd geef ik aan dat ik dan binnen de 28 dagen komen en dat de reis dan niet meer omgeboekt mag worden en deze mogelijk niet meer beschikbaar is. Wij kunnen niets doen en daarmee was de kous af.
Volgende dag weer terug gebeld naar de vakantiediscounter met de vraag een supervisor te kunnen spreken of iemand die wel gemachtigd is de boeking om te zetten.
Antwoord van de medewerker was "als mijn supervisort met iedereen moet spreken die het niet met ons eens is heeft hij een extra baan" en "u heeft toch zelf deze reis zo geboekt, dus u moet wachten"
Niet echt uitspraken die je verwacht van een commercieel medewerker, maar daarmee was ook weer dit gesprek ten einde. Daarop besloten een klachtenformulier over de handelswijze van de medewerker in te dienen, maar deze klacht werdt tot mijn grote verbazing beantwoord door de medewerker over wie ik een klacht indiende
Nu is de vraag wat zijn mijn rechten als hoofdboeker en hun plichten als tussenpersoon m.b.t. het omboeken van deze vakantie wanneer ik door hun handelswijze extra kosten krijg.
Want ik heb ruim voor de 28 dagen nu aangegeven bij hen om te willen boeken.
Ik heb samen met mij dochter ( groep een vakantie naar turkije geboek, maar nu heb een week geleden te horen gekregen dat de leraar een andere baan heeft gekregen en zij 2 weken eerder zomer vakantie heeft en uitzwaaid op school.
Om deze reden heb ik contact opgenomen met de vakantiediscounter via wie ik een vakantie bij TUI heb geboekt om te zien of dat ik de vakantie kan/mag omboeken naar eerder vertrek.
Nadat ik 3 uur in de wacht had gehangen bij de vakantiediscounter en nog niemand aan de telefoon had gehad, heb ik naar TUI zelf gebeld om te vragen naar de eventuele kosten voor omboeken, rechten en mogelijkheden.
TUI geeft aan 1x kostenloos te mogen omboeken buiten 28 dagen voor vertrek. Dat de vertrekdatum en reisduur die ik wil nog beschikbaar zijn en het 5 minuten werk is, MAAR nu komt het.. Dat de vakantiediscounter dit voor mij moet omboeken.
Dus weer in de wacht bij de vakantiediscounter en ja hoor, eindelijk na nog eens 1,5 uur toch een klantenservice medewerker aan de telefoon.
Ik geef haar door dat ik eerder wil vertrekken, maar ook langer weg wil blijven, dat TUI al aangegeven heeft dat dit geen probleem is en ik op de hoogte ben van de nieuwe hogere kosten van de vakantie.
De klantenservice medewerker geeft aan dat zij de wijziging niet door kan voeren, maar dat dit naar een speciale afdeling moet en dat het wel eens 2 weken kan duren voordat dit in behandeling wordt genomen.
Verbaasd geef ik aan dat ik dan binnen de 28 dagen komen en dat de reis dan niet meer omgeboekt mag worden en deze mogelijk niet meer beschikbaar is. Wij kunnen niets doen en daarmee was de kous af.
Volgende dag weer terug gebeld naar de vakantiediscounter met de vraag een supervisor te kunnen spreken of iemand die wel gemachtigd is de boeking om te zetten.
Antwoord van de medewerker was "als mijn supervisort met iedereen moet spreken die het niet met ons eens is heeft hij een extra baan" en "u heeft toch zelf deze reis zo geboekt, dus u moet wachten"
Niet echt uitspraken die je verwacht van een commercieel medewerker, maar daarmee was ook weer dit gesprek ten einde. Daarop besloten een klachtenformulier over de handelswijze van de medewerker in te dienen, maar deze klacht werdt tot mijn grote verbazing beantwoord door de medewerker over wie ik een klacht indiende
Nu is de vraag wat zijn mijn rechten als hoofdboeker en hun plichten als tussenpersoon m.b.t. het omboeken van deze vakantie wanneer ik door hun handelswijze extra kosten krijg.
Want ik heb ruim voor de 28 dagen nu aangegeven bij hen om te willen boeken.