Triodos Bank GIJZELT tegoeden
Geplaatst: 06 jun 2024 10:52
Hoi allen,
Ik wil met deze post een waarschuwing uitdoen naar de handelspraktijken van de Triodos bank.
Ik heb een aantal weken geleden een rekening geopend bij deze bank, ervanuitgaande dat dit wel kosjer zou zijn. Niets is minder waar, na een aantal overboekingen voor EK tickets van mijn vriend is mijn rekening geblokkeerd en zijn de tegoeden bevroren. Een enorm onderzoek waar ik verplicht aan moet meewerken is vereist om ons geld weer terug te krijgen.
Om een idee te geven wat er is gevraagd (het totaal bedrag valt onder de €5.000,-) sommeer ik hieronder hun verzoek:
"Om uit te sluiten dat de actieve rekening(en) voor de verkeerde (strafbare) doeleinden is geopend, zijn wij een aanvullend klantonderzoek gestart. Hiermee willen wij uw persoonsgegevens verder verifiëren, vaststellen dat er geen sprake is van derdenbeheer en het doel van uw rekening(en) vaststellen. Wij vragen u om uw medewerking hieraan te verlenen.
Graag ontvangen wij van u de volgende documenten (niet ouder dan 3 maanden):
• Een screenshot van de Basis Registratie Persoonsgegevens van www.mijnoverheid.nl (incl. naam, adres en datum van de screenshot erop);
• Een document waaruit uw woonadres blijkt (energierekening of waterrekening of belastingdienst, het zogeheten NUTS document);
Tevens zouden wij graag antwoord op onderstaande vragen willen:
• Wat is de reden dat u bij Triodos twee betaalrekeningen heeft geopend?
• Voor welke doeleinden gebruikt u deze betaalrekeningen?
• Heeft iemand anders behalve uzelf toegang tot deze betaalrekeningen?
Daarnaast ontvangen wij graag uw verklaring voor de betalingen die u vandaag op de rekening heeft ontvangen. Graag ontvangen wij ook ondersteunend bewijs, zoals een factuur, verzendbewijs of e-mails/chats met de tegenpartij. U kunt uw verklaring sturen als antwoord op deze e-mail.
• Wat is uw relatie met de betaalrelatie NAAM GECENSUREERD van wie u de betalingen heeft ontvangen?
• Wat is de aard en reden van deze betalingen?
• Wat is de reden dat u de bedragen direct wilt doorboeken naar andere tegenrekeningen?
• U bankiert bij verschillende banken. Wat is de reden dat de bedragen niet rechtstreeks op een van uw andere rekeningen zijn overgemaakt maar eerst op uw betaalrekening bij ons?"
#####
Mijn rekening was inmiddels 2 dagen geblokkeerd alvorens ik dit bericht heb ontvangen. De pas was onbruikbaar, telefonisch contact was nutteloos en terug overmaken was ook niet mogelijk. Ik heb netjes geantwoord op deze vragen en heb gezegd dat ik dit wel heel erg ver vind gaan. Desalniettemin heb ik het meeste beantwoord. Ik heb de bank verzocht het bedrag dan maar terug te storten naar mijn vriend. Hier wordt geen gehoor aan gegeven en tot op de dag van vandaag wordt ik genegeerd.
Er is geen Filiaal waar men langs kan komen, telefonische ondersteuning? Vergeet dat maar. Er wordt doodleuk verteld dat je maar moet afwachten. Wij zijn hierdoor onze tickets kwijt geraakt en iets wat een leuk uitje zou worden is compleet verwoest.
Triodos bank je word BEDANKT!
Ik wil met deze post een waarschuwing uitdoen naar de handelspraktijken van de Triodos bank.
Ik heb een aantal weken geleden een rekening geopend bij deze bank, ervanuitgaande dat dit wel kosjer zou zijn. Niets is minder waar, na een aantal overboekingen voor EK tickets van mijn vriend is mijn rekening geblokkeerd en zijn de tegoeden bevroren. Een enorm onderzoek waar ik verplicht aan moet meewerken is vereist om ons geld weer terug te krijgen.
Om een idee te geven wat er is gevraagd (het totaal bedrag valt onder de €5.000,-) sommeer ik hieronder hun verzoek:
"Om uit te sluiten dat de actieve rekening(en) voor de verkeerde (strafbare) doeleinden is geopend, zijn wij een aanvullend klantonderzoek gestart. Hiermee willen wij uw persoonsgegevens verder verifiëren, vaststellen dat er geen sprake is van derdenbeheer en het doel van uw rekening(en) vaststellen. Wij vragen u om uw medewerking hieraan te verlenen.
Graag ontvangen wij van u de volgende documenten (niet ouder dan 3 maanden):
• Een screenshot van de Basis Registratie Persoonsgegevens van www.mijnoverheid.nl (incl. naam, adres en datum van de screenshot erop);
• Een document waaruit uw woonadres blijkt (energierekening of waterrekening of belastingdienst, het zogeheten NUTS document);
Tevens zouden wij graag antwoord op onderstaande vragen willen:
• Wat is de reden dat u bij Triodos twee betaalrekeningen heeft geopend?
• Voor welke doeleinden gebruikt u deze betaalrekeningen?
• Heeft iemand anders behalve uzelf toegang tot deze betaalrekeningen?
Daarnaast ontvangen wij graag uw verklaring voor de betalingen die u vandaag op de rekening heeft ontvangen. Graag ontvangen wij ook ondersteunend bewijs, zoals een factuur, verzendbewijs of e-mails/chats met de tegenpartij. U kunt uw verklaring sturen als antwoord op deze e-mail.
• Wat is uw relatie met de betaalrelatie NAAM GECENSUREERD van wie u de betalingen heeft ontvangen?
• Wat is de aard en reden van deze betalingen?
• Wat is de reden dat u de bedragen direct wilt doorboeken naar andere tegenrekeningen?
• U bankiert bij verschillende banken. Wat is de reden dat de bedragen niet rechtstreeks op een van uw andere rekeningen zijn overgemaakt maar eerst op uw betaalrekening bij ons?"
#####
Mijn rekening was inmiddels 2 dagen geblokkeerd alvorens ik dit bericht heb ontvangen. De pas was onbruikbaar, telefonisch contact was nutteloos en terug overmaken was ook niet mogelijk. Ik heb netjes geantwoord op deze vragen en heb gezegd dat ik dit wel heel erg ver vind gaan. Desalniettemin heb ik het meeste beantwoord. Ik heb de bank verzocht het bedrag dan maar terug te storten naar mijn vriend. Hier wordt geen gehoor aan gegeven en tot op de dag van vandaag wordt ik genegeerd.
Er is geen Filiaal waar men langs kan komen, telefonische ondersteuning? Vergeet dat maar. Er wordt doodleuk verteld dat je maar moet afwachten. Wij zijn hierdoor onze tickets kwijt geraakt en iets wat een leuk uitje zou worden is compleet verwoest.
Triodos bank je word BEDANKT!