Meerdere problemen glasvezel Odido
Geplaatst: 08 jun 2024 01:40
Er waren veel problemen met de aansluiting van de glasvezel en nog steeds heeft Odido niet alles opgelost.
Allereerst is er - toen we de aansluiting augustus vorig jaar bestelden - meerdere keren beloofd dat de glasvezel in november vorig jaar gerealiseerd zou worden. Toen vervolgens de kabel - begin januari dit jaar - is aangelegd waren er er meerdere problemen zoals een kabelkruising. Toen zich dat probleem voordeed, was er bovendien geen communicatie. Waarom er niets gebeurde moest ik zelf achterhalen om vervolgens de vervolgstappen in gang te zetten. Vervolgens is ineens de aansluiting actief gemaakt toen het aansluitpunt wel werkte, maar zaten we zonder internet omdat de modem en TV nog niet aangesloten waren. Daarvoor zou een installatiepartner langskomen. De modem heb ik toen maar snel zelf aangesloten, maar de TV-ontvanger was dat niet, want daarvoor is er een aansluiting nodig in de woonkamer. De ADSL-aansluiting - de vorige aansluiting - reikte namelijk tot in de woonkamer. Zowel door Guidion (de installatiepartner van Odido) als door Odido is beloofd dat deze aansluiting onder de kosten van Odido alsnog gedaan zal worden. Er is meerdere keren beloofd dat de opdracht naar Guidion doorgezet is, terwijl eerder door Guidion is beloofd dat die opdracht sowieso nog open stond (en dus niet opnieuw uitgezet hoefde te worden). Vervolgens wordt - na meerdere keren bellen en mailen - vermeld dat er een "MTQ" naar de backoffice moeten worden uitgezet. Die zou goedgekeurd zijn, maar als ik dan weer niets hoor en bel dan blijkt daar weer niets over bekend te zijn. Vandaag (begin juni 2024, 10 maanden na de aanvraag) weer gebeld en nu blijkt er toch geen goedkeuring gegeven te zijn voor het aansluiten van mijn TV.
Het is kortom een chaos bij Odido. Beloftes worden niet nagekomen. Bovendien zijn er lange wachttijden bij het bellen en krijgt men bij elk gesprek een keuzemenu waarbij de spraakherkenning niet goed werkt (probeert de postcode en je vraag te begrijpen) en waarbij we support-medewerkers telkens opnieuw moeten vertellen wat het probleem is.
Nooit meer Odido.
Allereerst is er - toen we de aansluiting augustus vorig jaar bestelden - meerdere keren beloofd dat de glasvezel in november vorig jaar gerealiseerd zou worden. Toen vervolgens de kabel - begin januari dit jaar - is aangelegd waren er er meerdere problemen zoals een kabelkruising. Toen zich dat probleem voordeed, was er bovendien geen communicatie. Waarom er niets gebeurde moest ik zelf achterhalen om vervolgens de vervolgstappen in gang te zetten. Vervolgens is ineens de aansluiting actief gemaakt toen het aansluitpunt wel werkte, maar zaten we zonder internet omdat de modem en TV nog niet aangesloten waren. Daarvoor zou een installatiepartner langskomen. De modem heb ik toen maar snel zelf aangesloten, maar de TV-ontvanger was dat niet, want daarvoor is er een aansluiting nodig in de woonkamer. De ADSL-aansluiting - de vorige aansluiting - reikte namelijk tot in de woonkamer. Zowel door Guidion (de installatiepartner van Odido) als door Odido is beloofd dat deze aansluiting onder de kosten van Odido alsnog gedaan zal worden. Er is meerdere keren beloofd dat de opdracht naar Guidion doorgezet is, terwijl eerder door Guidion is beloofd dat die opdracht sowieso nog open stond (en dus niet opnieuw uitgezet hoefde te worden). Vervolgens wordt - na meerdere keren bellen en mailen - vermeld dat er een "MTQ" naar de backoffice moeten worden uitgezet. Die zou goedgekeurd zijn, maar als ik dan weer niets hoor en bel dan blijkt daar weer niets over bekend te zijn. Vandaag (begin juni 2024, 10 maanden na de aanvraag) weer gebeld en nu blijkt er toch geen goedkeuring gegeven te zijn voor het aansluiten van mijn TV.
Het is kortom een chaos bij Odido. Beloftes worden niet nagekomen. Bovendien zijn er lange wachttijden bij het bellen en krijgt men bij elk gesprek een keuzemenu waarbij de spraakherkenning niet goed werkt (probeert de postcode en je vraag te begrijpen) en waarbij we support-medewerkers telkens opnieuw moeten vertellen wat het probleem is.
Nooit meer Odido.