FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!
https://www.faillissementsdossier.nl/ni ... lliet.aspx

witte angora
Berichten: 31385
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee hoe ik de cookies moet weigeren, kost me teveel tijd om uit te zoeken. Niet gelezen dus, sorry.

Arizonakid
Berichten: 1194
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

In general, all services booked with the travel provider FTI Touristik GmbH are affected. This includes the FTI brand in Germany, Austria, the Netherlands and France, the 5vorFlug brand in Germany, BigXtra Touristik GmbH as well as the car hire brands DriveFTI, Cars&Campers, and Meeting Point Rent-a-Car. Any services of these brands that have been booked via retail travel agencies, online travel agents such as Check24, Ab-In-den-Urlaub, HolidayCheck, etc. or on our own platforms (fti.de, fti.at, fti.ch, fti.nl, 5vorflug.de, drive.de, ...) are affected.

Services booked with third-party providers (e.g. TUI, Alltours, DERTOUR, vtours, ...) via any of the websites operated by FTI Touristik GmbH or BigXtra Touristik GmbH as well as sonnenklar.TV are not affected.

Customers who have only booked a cruise with BigXtra Touristik GmbH will be informed individually when their cruise can take place.

Cyberaad
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2023 09:07

Re: FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!

Ongelezen bericht door Cyberaad »

Ik heb afgelopen vrijdag een mail ontvangen van Prijsvrij, die blijkt TFI als tussenpersoon te gebruiken van onze vakantie naar Turkije,, ik krijg volgende mail

Graag brengen we je op de hoogte van het volgende:

FTI, de reisorganisator van jouw reis, heeft maandag haar faillissement aangevraagd.

Als FTI jouw reis niet kan uitvoeren, wordt deze ondergebracht bij een andere reisorganisator. Geen zorgen dus, jouw vakantie gaat sowieso door!


Je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Zodra wij meer informatie hebben over jouw reis, nemen we contact met je op.

Thijs124
Berichten: 1005
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Mensen die pakketreizen hebben geboekt bij FTI in Nederland hoeven zich nergens zorgen over te maken.
Alleen mensen die geen pakketreizen maar vliegtickets, overnachtingen of bijvoorbeeld autohuur apart hebben geboekt via FTI dienen zo snel mogelijk contact op te nemen met hun reisbureau of contact mogelijkheid.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: FTI is sinds ca. 6 juni failliet: pas op!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Thijs124 schreef:
11 jun 2024 10:53
Mensen die pakketreizen hebben geboekt bij FTI in Nederland hoeven zich nergens zorgen over te maken.
Alleen mensen die geen pakketreizen maar vliegtickets, overnachtingen of bijvoorbeeld autohuur apart hebben geboekt via FTI dienen zo snel mogelijk contact op te nemen met hun reisbureau of contact mogelijkheid.
De site van Max vakantieman zegt iets anders:” Hoe weet ik of de problemen bij FTI mij treffen?
Alle geboekte FTI-reizen tot en met vrijdag 5 juli 2024 gaan niet meer door. Zo ook bij pakketreizen die via D-reizen, TUI, De Vakantie Discounter en Prijsvrij zijn geboekt”
Zie https://www.maxvakantieman.nl/artikelen ... -het-hier/

Plaats reactie