Pas op voor CATAWIKI !
Pas op voor CATAWIKI !
Dit is een waarschuwing aan iedereen die denkt een leuke slag te slaan om op Catawiki iets te verkopen (of te kopen) Denk na en mijn tip; doe het niet! Voor je het weet hebben ze je te pakken en denk je dat je een leuk bedrag hebt verkregen via Catawiki's veilingwebsite en dan...allemaal ellende!
Catawiki maakt (zo vriendelijk zijn ze om je te helpen ) voor jouw een verzendlabel aan. Via DHL e-commerce heeft Catawiki een contract afgesloten en wordt er door hun een mail verzonden met de verzendlabel. Wanneer jij je aan je verplichting voldaan hebt en het pakketje bij een DHL inleverpunt hebt gedeponeerd, lijkt alles goed te gaan. Dan krijg je opeens een mail van degene die het object van jouw heeft gekocht en vraagt zich af waar het blijft. Mail na mail en gezeur (en gedreig) van de koper, (want heeft het bedrag al aan Catawiki moeten betalen) zit je met een probleem. Ten eerste, de koper is woest. Ten tweede, je pakket is zoek en ben je je object kwijt. Ten derde, Catawiki doet helemaal niks. Ze voeren de betaling (het bedrag waarvoor het object is gekocht en overgemaakt door de koper) niet aan jouw door en ten vierde, contact leggen met DHL e-commerce is een nachtmerrie en verloopt zeer moeizaam. Weken worden maanden en legt DHL aan de klant uit dat het pakket retour is gegaan en in een opslag ligt om 'gereleased' te worden om teruggestuurd te worden aan de verzender. Dit kan niet door de verzender worden gedaan, want...tja CATAWIKI heeft tenslotte het verzendlabel aangemaakt en is volgens DHL, hoofdverantwoordelijke. Dus dan maar weer proberen contact op te nemen met de klantenservice van CATAWIKI. Als je al niet gek bent, dan word je het nu wel want ook na de zoveelste keer het uit te leggen, laat CATAWIKI weten dat zij geen contact met DHL hierover hoeven op te nemen, aangezien "u de verzender bent". De meeste van jullie zullen het al wel zien aankomen. CATAWIKI laat uiteindelijk de klant (of te wel; de verzender) weten dat het pakket als 'verloren' is beschouwd en dat er een claim bij Sendcloud is ingediend. (ps meteen DHL gebeld en Leah van DHL customer service bevestigde dat het pakket nog gewoon bij hun in opslag ligt) Wederom CATAWIKI hierover ingelicht en vriendelijk, doch dringend verzocht om contact op te nemen met (lieve) Leah van DHL om het pakket te 'releasen'. CATAWIKI laat weten dat de claim al is ingediend en dat dit niet meer kan worden terug gedraaid. DHL laat nog wel weten dat het pakket zeker niet als verloren staat en dat de firma dit de verzendlabel heeft aangemaakt, dit zeer waarschijnlijk verkeerd heeft gecommuniceerd. Niet dus! Want een paar weken later wordt er door CATAWIKI een mail gestuurd dat je naar je beloofde verkoopbedrag kan fluiten. Zonder excuses van CATAWIKI laten zij jouw weten dat er een bedrag van iets meer dan een tientje zal worden uitgekeerd. (Want dit hebben ZIJ voor JOU via Sendcloud kunnen regelen!) Ongelovelijk! CATAWIKI heeft het rekening nummer, maar wil dit nogmaals ontvangen. In meerdere reacties op email naar CATAWIKI, blijven zij volhouden dat jij als klant verantwoordelijk wordt gehouden en dat zij niet met een gepaste oplossing willen komen. Met andere woorden; je moet blij zijn met je tientje en nu opdonderen. Laat deze nare ervaring met CATAWIKI een wijze les zijn voor iedereen die ook maar iets wil gaan verkopen /kopen via CATAWIKI's veiling website. CATAWIKI neemt geen enkele verantwoordelijke op zich en besodemietert je. Problemen worden bij de klant neergelegd en jij bent de klos! Laat deze waarschuwing voor iedereen een wijze les zijn! DOE het niet! Bespaar je de ellende en laat CATAWIKI anderen (die helaas niet gewaarschuwd zijn) het met ze gaan uitvechten.
Catawiki maakt (zo vriendelijk zijn ze om je te helpen ) voor jouw een verzendlabel aan. Via DHL e-commerce heeft Catawiki een contract afgesloten en wordt er door hun een mail verzonden met de verzendlabel. Wanneer jij je aan je verplichting voldaan hebt en het pakketje bij een DHL inleverpunt hebt gedeponeerd, lijkt alles goed te gaan. Dan krijg je opeens een mail van degene die het object van jouw heeft gekocht en vraagt zich af waar het blijft. Mail na mail en gezeur (en gedreig) van de koper, (want heeft het bedrag al aan Catawiki moeten betalen) zit je met een probleem. Ten eerste, de koper is woest. Ten tweede, je pakket is zoek en ben je je object kwijt. Ten derde, Catawiki doet helemaal niks. Ze voeren de betaling (het bedrag waarvoor het object is gekocht en overgemaakt door de koper) niet aan jouw door en ten vierde, contact leggen met DHL e-commerce is een nachtmerrie en verloopt zeer moeizaam. Weken worden maanden en legt DHL aan de klant uit dat het pakket retour is gegaan en in een opslag ligt om 'gereleased' te worden om teruggestuurd te worden aan de verzender. Dit kan niet door de verzender worden gedaan, want...tja CATAWIKI heeft tenslotte het verzendlabel aangemaakt en is volgens DHL, hoofdverantwoordelijke. Dus dan maar weer proberen contact op te nemen met de klantenservice van CATAWIKI. Als je al niet gek bent, dan word je het nu wel want ook na de zoveelste keer het uit te leggen, laat CATAWIKI weten dat zij geen contact met DHL hierover hoeven op te nemen, aangezien "u de verzender bent". De meeste van jullie zullen het al wel zien aankomen. CATAWIKI laat uiteindelijk de klant (of te wel; de verzender) weten dat het pakket als 'verloren' is beschouwd en dat er een claim bij Sendcloud is ingediend. (ps meteen DHL gebeld en Leah van DHL customer service bevestigde dat het pakket nog gewoon bij hun in opslag ligt) Wederom CATAWIKI hierover ingelicht en vriendelijk, doch dringend verzocht om contact op te nemen met (lieve) Leah van DHL om het pakket te 'releasen'. CATAWIKI laat weten dat de claim al is ingediend en dat dit niet meer kan worden terug gedraaid. DHL laat nog wel weten dat het pakket zeker niet als verloren staat en dat de firma dit de verzendlabel heeft aangemaakt, dit zeer waarschijnlijk verkeerd heeft gecommuniceerd. Niet dus! Want een paar weken later wordt er door CATAWIKI een mail gestuurd dat je naar je beloofde verkoopbedrag kan fluiten. Zonder excuses van CATAWIKI laten zij jouw weten dat er een bedrag van iets meer dan een tientje zal worden uitgekeerd. (Want dit hebben ZIJ voor JOU via Sendcloud kunnen regelen!) Ongelovelijk! CATAWIKI heeft het rekening nummer, maar wil dit nogmaals ontvangen. In meerdere reacties op email naar CATAWIKI, blijven zij volhouden dat jij als klant verantwoordelijk wordt gehouden en dat zij niet met een gepaste oplossing willen komen. Met andere woorden; je moet blij zijn met je tientje en nu opdonderen. Laat deze nare ervaring met CATAWIKI een wijze les zijn voor iedereen die ook maar iets wil gaan verkopen /kopen via CATAWIKI's veiling website. CATAWIKI neemt geen enkele verantwoordelijke op zich en besodemietert je. Problemen worden bij de klant neergelegd en jij bent de klos! Laat deze waarschuwing voor iedereen een wijze les zijn! DOE het niet! Bespaar je de ellende en laat CATAWIKI anderen (die helaas niet gewaarschuwd zijn) het met ze gaan uitvechten.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Wat een horrorverhalen. Bedankt voor de waarschuwing.
Ik speelde met de gedachte een paar mooie flessen whisky te verkopen via catawiki.
Nu ga ik ze zelf maar opdrinken.
Ik speelde met de gedachte een paar mooie flessen whisky te verkopen via catawiki.
Nu ga ik ze zelf maar opdrinken.
Erthanax
, witte angora
, jstoker
en Dirkie
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Ach, naturrlijk gaat het weleens fout, maar verkopen daar levert op het ogenblik idioot veel meer op dan op Ebay, dus die gok neem ik maar. Als er af en toe iets kwijt raakt, pech. Catawiki is een prutssite waar een heleboel rotzooi wordt verkocht, en de experts verdienen de naam niet, maar er zitten wel veel actieve bieders, dus voor verkopers interessant.
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Catawiki moet hier wel op reageren. Belangrijk om te weten wie waar verantwoordelijk voor is. En dienen dit extern ook duidelijk te communiceren. Het zijn dit soort signalen waar een bedrijf veel van kan leren.
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Beste Arizonakid,
Bedankt voor jou reactie! Je hebt volledig gelijk dat verkopen op hun website meer kan opleveren dan op andere sites. De 98 miljoen winst dat het bedrijf vorig jaar heeft gemaakt is het bewijs hiervan. Mijn ervaring heb ik gedeeld en het is aan ieder om er het zijne van te denken. Een gok wagen zou ik in het casino doen. Dan weet je zeker dat de pech bij jezelf ligt.
MVG
Bedankt voor jou reactie! Je hebt volledig gelijk dat verkopen op hun website meer kan opleveren dan op andere sites. De 98 miljoen winst dat het bedrijf vorig jaar heeft gemaakt is het bewijs hiervan. Mijn ervaring heb ik gedeeld en het is aan ieder om er het zijne van te denken. Een gok wagen zou ik in het casino doen. Dan weet je zeker dat de pech bij jezelf ligt.
MVG
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Ach, over iedere grote site zijn wel klachten te vinden. Jarenlang powerseller geweest op Ebay, ook daar ging wel eens wat fout. Zelfde met Marktplaats, Catawiki en noem maar op. Het gaat miljoenen keren wel goed, maar die mensen openen geen topics.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Pas op voor CATAWIKI !
En wat heeft TS, jstoker aan uw reactie? Wat hebben wij aan uw reactie? Dit gaat over catawiki, niet over ebay. En boeien dat het vaak goed gaat. Het gaat om hoe klachten op te lossen.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Heeft hij niks aan, ik probeer slechts wat nuance aan te brengen. Het is niet dat heel Catawiki (waar ik verder geen fan van ben) slecht is omdat er iets fout loopt bij TS. Al die hoogdravende waarschuwingen voor amderen zijn sowieso onzinnig, en worden nooit vooraf gelezen. Was dat wel zo had ts nooit aan Catawiki begonnen, toch?
kuklos
, witte angora
en Nevyn
vinden dit leuk
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Ik vind het wat ver gaan om Catawiki uit de weg te gaan, omdat de verzender niet levert.
iets anders over Catawiki: Je moet er wel rekening mee houden dat de experts hun waardebepaling doen op basis van foto's en er verder geen onderzoek wordt gedaan naar de aanbieder.
Al regelmatig met succes wat gekocht. Maar wel 1 slechte ervaring gehad met een sieraad dat 10 keer hoger qua waarde was ingeschat door de Catawiki-expert, dan door mijn lokale juwelier. Toen wel netjes door de catawiki-expert teruggebeld met uitleg, en de optie om het product retour te sturen. Dat laatste kon omdat de verkoper als Professionele seller was geregistreerd. Dus als je twijfelt om iets te kopen, kun je daar op letten.
iets anders over Catawiki: Je moet er wel rekening mee houden dat de experts hun waardebepaling doen op basis van foto's en er verder geen onderzoek wordt gedaan naar de aanbieder.
Al regelmatig met succes wat gekocht. Maar wel 1 slechte ervaring gehad met een sieraad dat 10 keer hoger qua waarde was ingeschat door de Catawiki-expert, dan door mijn lokale juwelier. Toen wel netjes door de catawiki-expert teruggebeld met uitleg, en de optie om het product retour te sturen. Dat laatste kon omdat de verkoper als Professionele seller was geregistreerd. Dus als je twijfelt om iets te kopen, kun je daar op letten.
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Het probleem is hier niet dat de verzender niet levert, het probleem is dat Catawiki het verzendlabel aanmaakt en daarom door de vervoerder als verzender wordt gezien.
TS wil werk maken van de vermiste zending maar dat gaat niet omdat Catawiki erachteraan moet. En die hebben klaarblijkelijk niet zoveel zin daar veel tijd in te stoppen.
Re: Pas op voor CATAWIKI !
Catawiki zou eigenlijk de verantwoordelijkheid moeten nemen voor het vinden van de ontbrekende, omdat zij het verzendlabel hebben gemaakt.