Pagina 1 van 1

Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 16 jun 2024 11:44
door Nely95
Onlangs 2 shirts besteld 3 xl bij yieldo amsterdam.
Dropshipper.
Kreeg 2 kleine shirts binnen maat s en m. Ook de koorden missen.
Nu willen ze niet overgaan tot terugbetaling of ik moet het op eigen kosten retourneren naar china.
Ik zie veel verhalen op internet maar er word niks mee gedaan.
Ook wij kwamen er te laat achter dat het een Dropshipper is.
Ik denk dat het tijd gaat worden dat hier een meldpunt voor komt en dat dit aangepakt gaat worden.
Kan helaas geen foto's toevoegen anders kon je zien wat voor troep ze opgestuurd hebben.
Kosten van 59 eur gemaakt.
Denk inkoop nog geen euro.
Als ik zie hoeveel klachten er zijn dan wordt hier veel geld verdiend.
Na even google te zoeken zit kvk in Eindhoven onder de naam kain Commerce
Het is een woonhuis.
Op ditzelfde adres zijn tientallen kvk uitgegeven voor import commerciële artikelen en bouwen webshops.
En ook nog voor reparatie auto,s.
Bv tje hier bv tje daar
Snap niet dat dit kan en mag in Nederland.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 10:26
door kuklos
Nely95 schreef:
16 jun 2024 11:44
Ik denk dat het tijd gaat worden dat hier een meldpunt voor komt
Want dan zouden jij en al die anderen die bij dropshippers bestellen daar vooraf kijken?
Nely95 schreef:
16 jun 2024 11:44
Snap niet dat dit kan en mag in Nederland.
Dropshipping is legaal. Welk gedeelte van wat deze dropshipper precies doet is illegaal?

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 10:29
door Lowieze
Dat meldpunt is er al https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... je-bestelt.
Dropshipping op zich is niet verboden, ik begrijp niet dat ondanks de dagelijkse waarschuwingen er nog steeds mensen intrappen.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 10:32
door kuklos
Nely95 schreef:
16 jun 2024 11:44
Ik denk dat het tijd gaat worden dat hier een meldpunt voor komt en dat dit aangepakt gaat worden.
Geniaal:
Lowieze schreef:
17 jun 2024 10:29
Dat meldpunt is er al https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... je-bestelt.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 11:01
door Lowieze
https://nl.trustpilot.com/review/yieldo-amsterdam.nl

De moeite waard om even van tevoren te checken.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 11:04
door ZeerPrivé
Lowieze schreef:
17 jun 2024 10:29
Dat meldpunt is er al https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... je-bestelt.
Dropshipping op zich is niet verboden, ik begrijp niet dat ondanks de dagelijkse waarschuwingen er nog steeds mensen intrappen.
Maar dat begrijp je toch wel? Mensen bestellen klakkeloos bij 1 of andere shop en pas later bij problemen gaan ze op onderzoek uit.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 11:12
door Lowieze
ZeerPrivé schreef:
17 jun 2024 11:04


Maar dat begrijp je toch wel? Mensen bestellen klakkeloos bij 1 of andere shop en pas later bij problemen gaan ze op onderzoek uit.
En dat terwijl je bij betrouwbare webshops in de sale t-shirts van een prima kwaliteit voor een klein prijsje kunt kopen.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 11:17
door J. Deltoer

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 11:25
door ZeerPrivé
Kom niet eens op die site, wordt omgeleid naar de startpagina van Google.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 11:33
door Leeg123
Op zich goed opletten bij bestellen. Maar ieder winkel (ook webwinkel) in NLD is onerheveig aan het Nederlandse consumentenrecht; dus ook met retourneren van spullen bij dropshippers. Lees onderstaande goed door:

Garantie
Hoe zit het met je bedenktermijn en garantie?
Met het plaatsen van een bestelling sluit je een overeenkomst met de webwinkel af. De webwinkel is daardoor verantwoordelijk en zal zich aan de wettelijke retour- en garantieregels moeten houden. Je kunt dus je bestelling binnen de bedenktermijn van 14 dagen aan de webwinkel terugsturen.
De webshop is niet verplicht om je een Nederlands retouradres te geven. De verkoper mag een ‘gemachtigde’ aanwijzen, in dit geval de leverancier. Voor de webwinkel is dit handig: er is geen opslag van voorraad en geretourneerde bestellingen nodig. De verkoper moet het wel bij de verkoop hebben gemeld. Ook moet hij vooraf duidelijk aangeven wat de kosten zijn voor het terugsturen van de bestelling want die kunnen flink oplopen.
Als er iets mis is met het artikel, moet de webwinkel het oplossen. De webwinkel mag zich niet verschuilen achter de leverancier. Dus als de (buitenlandse) leverancier geen producten retour neemt, is dat voor de webwinkel geen reden om teruggestuurde artikelen niet te accepteren.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 16:44
door NeoDutchio
Rechten zijn leuk, maar hoe lastig is het om bij malafide dropshippers het recht te halen. In no time zal ook deze naam weer verdwenen zijn van internet, lacht meneer Kain Commerce in zijn vuistje en begint met een nieuwe naam opnieuw. En ook daar komen niet nadenkenden consumenten als vliegen op een hoop je weet wel en het verhaal begint weer van voor af aan.
Zo gaat het al jaren en zo lang nog niet iedereen hier eens ingetrapt is zal het blijven doorgaan. Alle waarschuwingen, t.v. programma’s, online media en fora ten spijt, men doet eerst en kijkt daarna pas.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 17:46
door Ivo.w
Lowieze schreef:
17 jun 2024 10:29
Dat meldpunt is er al https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... je-bestelt.
Dropshipping op zich is niet verboden, ik begrijp niet dat ondanks de dagelijkse waarschuwingen er nog steeds mensen intrappen.
Zelfs heel veel gerenommeerde Nederlandse/Europese bedrijven en winkelketens met webshop doen aan dropshipping. Zeker daar waar het gaat om wat grotere en duurdere artikelen.
Denk hierbij aan meubelzaken en bouwmarkten.

Dat is al jaren de normaalste zaak van de werled. Alleen behandelen die bedrijven een retourzending wel volgens de Europese regelgeving.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 18:12
door Speedy123
Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet. Verkopers zonder voorraad zijn heel normaal. Directe levering vanuit de leveranciers is ook iets wat vaak voorkomt.

Het probleem is dat veel mensen verwent zijn en denken dat gratis retouneren een recht is.

Zolang de retourkosten van te voren duidelijk zijn, is er niets raars aan de hand.

Dus waarom zou het raar zijn dat dit in Nederland mag?

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 18:52
door NeoDutchio
Speedy123 schreef:
17 jun 2024 18:12
Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet. Verkopers zonder voorraad zijn heel normaal. Directe levering vanuit de leveranciers is ook iets wat vaak voorkomt.

Het probleem is dat veel mensen verwent zijn en denken dat gratis retouneren een recht is.

Zolang de retourkosten van te voren duidelijk zijn, is er niets raars aan de hand.

Dus waarom zou het raar zijn dat dit in Nederland mag?
Het probleem bij dit soort webwinkels is dat of de consument niet goed leest omdat je voorwaarden moet zoeken of de verkoper (zoals deze) niet vooraf duidelijk is. Je denkt iets te bestellen bij een Nederlandse webshop en vervolgens krijg je iets geleverd wat totaal afwijkt en je op eigen kosten moet terugzenden naar China. Malafide dropshippers houden zich niet aan de wet.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 19:01
door Speedy123
NeoDutchio schreef:
17 jun 2024 18:52

Het probleem bij dit soort webwinkels is dat of de consument niet goed leest omdat je voorwaarden moet zoeken of de verkoper (zoals deze) niet vooraf duidelijk is. Je denkt iets te bestellen bij een Nederlandse webshop en vervolgens krijg je iets geleverd wat totaal afwijkt en je op eigen kosten moet terugzenden naar China. Malafide dropshippers houden zich niet aan de wet.
Malafide? Hoezo dan?

Website zegt duidelijk geen voorraad te hebben. Men stelt dat de leveraciers rechtstreeks leveren om een eerlijke prijs te bieden.

Men stelt duidelijk dat btw en inklaringskosten voor eigen rekening van de koper zijn.

Men stelt overduidelijk dat de retourkosten voor de koper zijn.

De koper weet dan toch dat er vanuit een niet-EU land geleverd wordt en men zelf ze retourkosten aan postnl of vergelijkbaar moet betalen?

Wat is er dan malafide?

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 20:25
door NeoDutchio
Speedy123 schreef:
17 jun 2024 19:01
NeoDutchio schreef:
17 jun 2024 18:52

Het probleem bij dit soort webwinkels is dat of de consument niet goed leest omdat je voorwaarden moet zoeken of de verkoper (zoals deze) niet vooraf duidelijk is. Je denkt iets te bestellen bij een Nederlandse webshop en vervolgens krijg je iets geleverd wat totaal afwijkt en je op eigen kosten moet terugzenden naar China. Malafide dropshippers houden zich niet aan de wet.
Malafide? Hoezo dan?

Website zegt duidelijk geen voorraad te hebben. Men stelt dat de leveraciers rechtstreeks leveren om een eerlijke prijs te bieden.

Men stelt duidelijk dat btw en inklaringskosten voor eigen rekening van de koper zijn.

Men stelt overduidelijk dat de retourkosten voor de koper zijn.

De koper weet dan toch dat er vanuit een niet-EU land geleverd wordt en men zelf ze retourkosten aan postnl of vergelijkbaar moet betalen?

Wat is er dan malafide?
Er is niet geleverd wat er besteld is. Dat hoort kosteloos geregeld te worden. Dat is al het grootste punt dat deze verkoper malafide is.
Daarbij: Bij het kopje herroepingsrecht staat nergens vermeld dat het naar China verstuurd moet worden. Onder het kopje "retourbeleid" staan andere voorwaarden en wederom niet vermeld dat het naar China moet. Bewust wordt alles weg gelaten, anders zou een klant niet kopen.
De toevoeging 'malafide' word gebruikt om aan te geven dat ook deze dropshipper niet volgens de juiste regels werkt. Er zit een groot verschil tussen fatsoenlijke dropshippers die hun zaakjes wel op orde hebben, gewoon bereikbaar zijn, veilige producten verkopen en zich aan de regels houden en vage verkopers die hun bestelling direct doorzetten naar Ali en niet willen instaan voor hun producten.

Re: Yieldo is dropshipper

Geplaatst: 17 jun 2024 22:00
door Speedy123
Je moet goederen op eigen kosten retouneren naar de leverancier die niet in de EU zit. Dat was mij wel duidelijk.

Of het dan China, Pakistan of Brazilie is doet er dan niet zoveel toe. Internationaal verzenden is altijd erg duur.

Het is mijn niet duidelijk of TS de shirts zelf een S en M maat vind of dat die maten ook daadwerkelijk in het label staan.

Wanneer je kleding koopt met een niet NL/FR/UK/US maatvoering moet je altijd voorzichtig zijn als je niet kan passen. Het is dan beter eerst bij de verkoper te vragen naar de NL maat voordat je besteld.