Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp
Geplaatst: 25 jun 2024 12:58
Beste,
Op 1 mei 2023 heb ik een contract afgesloten voor glasvezel aansluiting bij mij thuis. Per 25-6-2024 is er een kabel aangelegd in de tuin (niet diep genoeg c.f. instructie), incorrect de kruipruimte ingebracht (er is nu een "open verbinding' tussen de tuin en kruipruimte waardoor de kruipruimte vol blijft lopen met water, oftewel een simpele dop/afsluiting is niet teruggeplaatst), COAX kabel doorgeknipt zonder toestemming, 10 meter losse kabel in de kruipruimte (dus niet weggewerkt), losse kabel in de meterkast, geen aansluiting van de meterkast naar de huidige ADSL aansluiting in de woonkamer, grofweg 15 bezoeken door diverse monteurs, wel mij dwingen van betalen van monteurs door een change van nieuwe richtlijnen terwijl het een oud aansluitingscontract betreft (b.v. de overweging om een kruipmonteur nog te sturen die 125e per half uur zou kosten??) etc. etc.
De status per vandaag is dat Odido mij wel belast met het abbonnement, terwijl ik hier geen gebruik van kan maken. ODF zou de opdracht hebben een juiste aansluiting te verzorgen totaan de meterkast, maar geven ook rekest.
Ik heb een zeer uitgebreid verslag qua mailing tussen mij en Odido en zo'n 25/30 telefoongesprekken.
Wat ik vooral zou willen weten welke stappen ik als consument redelijkerwijs kan nemen. Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering, en ik ben bang dat als er nu 1 afsluit deze niet geldig gaat zijn voor deze casus.
Dank!
mvg
Op 1 mei 2023 heb ik een contract afgesloten voor glasvezel aansluiting bij mij thuis. Per 25-6-2024 is er een kabel aangelegd in de tuin (niet diep genoeg c.f. instructie), incorrect de kruipruimte ingebracht (er is nu een "open verbinding' tussen de tuin en kruipruimte waardoor de kruipruimte vol blijft lopen met water, oftewel een simpele dop/afsluiting is niet teruggeplaatst), COAX kabel doorgeknipt zonder toestemming, 10 meter losse kabel in de kruipruimte (dus niet weggewerkt), losse kabel in de meterkast, geen aansluiting van de meterkast naar de huidige ADSL aansluiting in de woonkamer, grofweg 15 bezoeken door diverse monteurs, wel mij dwingen van betalen van monteurs door een change van nieuwe richtlijnen terwijl het een oud aansluitingscontract betreft (b.v. de overweging om een kruipmonteur nog te sturen die 125e per half uur zou kosten??) etc. etc.
De status per vandaag is dat Odido mij wel belast met het abbonnement, terwijl ik hier geen gebruik van kan maken. ODF zou de opdracht hebben een juiste aansluiting te verzorgen totaan de meterkast, maar geven ook rekest.
Ik heb een zeer uitgebreid verslag qua mailing tussen mij en Odido en zo'n 25/30 telefoongesprekken.
Wat ik vooral zou willen weten welke stappen ik als consument redelijkerwijs kan nemen. Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering, en ik ben bang dat als er nu 1 afsluit deze niet geldig gaat zijn voor deze casus.
Dank!
mvg