Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Op 27 mei 2024 heb ik een cursus gekocht via de Telegraaf Webshop. Na mijn aankoop ontdekte ik echter dat de cursus niet aan mijn verwachtingen voldeed en besloot ik gebruik te maken van mijn recht op de wettelijke bedenktijd.
Op 30 mei 2024 heb ik per e-mail contact opgenomen met de Telegraaf Webshop om mijn aankoop te ontbinden en een beroep te doen op mijn recht van wettelijke bedenktijd. Helaas heb ik hierop geen reactie ontvangen.
Op 4 juni 2024 heb ik opnieuw contact gezocht via een brief per e-mail, waarin ik mijn verzoek tot ontbinding van de aankoop binnen de wettelijke bedenktijd heb herhaald. Ook heb ik verzocht om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van de ontbinding te ontvangen. In reactie hierop kreeg ik een automatische e-mail dat ik binnen vijf dagen een antwoord zou ontvangen. Tot op heden heb ik echter nog steeds geen enkele reactie ontvangen.
Ik vind het onacceptabel dat de Telegraaf Webshop geen gehoor geeft aan mijn herhaaldelijke verzoeken en hiermee mijn rechten als consument negeert. Dit gebrek aan communicatie en het niet respecteren van de wettelijke bedenktijd zijn uiterst teleurstellend en schadelijk voor de reputatie van de Telegraaf Webshop.
Ik wil andere consumenten waarschuwen voor de slechte klantenservice en het gebrek aan respons van de Telegraaf Webshop. Ik adviseer om geen aankopen te doen via deze webshop, omdat er een groot risico bestaat dat u geen gehoor krijgt bij problemen en uw geld kwijt bent.
Door de huidige handelwijze van de Telegraaf Webshop lijkt het alsof consumenten geen recht hebben op de wettelijke bedenktijd, waardoor zij de dupe zijn. Omdat het vaak om relatief kleine bedragen gaat, zoals in mijn geval € 29,99, is het voor consumenten kostbaar en tijdrovend om in actie te komen. Dit zou niet mogen gebeuren en moet worden aangepakt om de rechten van consumenten te beschermen.
Op 30 mei 2024 heb ik per e-mail contact opgenomen met de Telegraaf Webshop om mijn aankoop te ontbinden en een beroep te doen op mijn recht van wettelijke bedenktijd. Helaas heb ik hierop geen reactie ontvangen.
Op 4 juni 2024 heb ik opnieuw contact gezocht via een brief per e-mail, waarin ik mijn verzoek tot ontbinding van de aankoop binnen de wettelijke bedenktijd heb herhaald. Ook heb ik verzocht om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van de ontbinding te ontvangen. In reactie hierop kreeg ik een automatische e-mail dat ik binnen vijf dagen een antwoord zou ontvangen. Tot op heden heb ik echter nog steeds geen enkele reactie ontvangen.
Ik vind het onacceptabel dat de Telegraaf Webshop geen gehoor geeft aan mijn herhaaldelijke verzoeken en hiermee mijn rechten als consument negeert. Dit gebrek aan communicatie en het niet respecteren van de wettelijke bedenktijd zijn uiterst teleurstellend en schadelijk voor de reputatie van de Telegraaf Webshop.
Ik wil andere consumenten waarschuwen voor de slechte klantenservice en het gebrek aan respons van de Telegraaf Webshop. Ik adviseer om geen aankopen te doen via deze webshop, omdat er een groot risico bestaat dat u geen gehoor krijgt bij problemen en uw geld kwijt bent.
Door de huidige handelwijze van de Telegraaf Webshop lijkt het alsof consumenten geen recht hebben op de wettelijke bedenktijd, waardoor zij de dupe zijn. Omdat het vaak om relatief kleine bedragen gaat, zoals in mijn geval € 29,99, is het voor consumenten kostbaar en tijdrovend om in actie te komen. Dit zou niet mogen gebeuren en moet worden aangepakt om de rechten van consumenten te beschermen.
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Ik koop regelmatig bij Telegraaf webshop en tot tevredenheid.
Één keer was het artikel beschadigd, kreeg per omgaande mijn geld terug.
Tweede keer werkte een voucher niet, ook hier per omgaande geld terug.
Dus geen klachten over de klantenservice.
Één keer was het artikel beschadigd, kreeg per omgaande mijn geld terug.
Tweede keer werkte een voucher niet, ook hier per omgaande geld terug.
Dus geen klachten over de klantenservice.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Welke cursus heeft u gekocht?
En heeft u de cursus gekocht bij de De Telegraaf of heeft u een voucher gekocht die u bij een ander bedrijf moest inwisselen?
En heeft u de cursus gekocht bij de De Telegraaf of heeft u een voucher gekocht die u bij een ander bedrijf moest inwisselen?
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Hoe heb je de cursus beoordeelt?
En bekeken?
En bekeken?
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Ik stap naar de kantonrechter ze willen het geld van de geretourneerde smartphone niet terug betalen terwijl de toeleverancier het geld overgemaakt heeft van deze bestelling. Ze reageren niet op mails en telefonisch word je het bos ingestuurd. Op Trustpilot staan meer berichten van mensen die naar hun geld kunnen fluiten. Eens maar nooit meer iets bestellen via deze onbetrouwbare webshop.
-
- Berichten: 32279
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Dus je hebt twee pogingen via de mail gedaan om contact te krijgen? Heb je wel het retourportaal gebruikt? Dat is de beste en snelste manier namelijk. Of heb je een ander mailadres gebruikt? Is het product sowieso te retourneren? Je hebt de cursus immers bekeken.
https://webshop.telegraaf.nl/retourneren-annuleren
https://mediahuis.returnista.com/
Heb je ook een klacht ingediend bij de webshop? Dat kan ook nog namelijk.
https://webshop.telegraaf.nl/retourneren-annuleren
https://mediahuis.returnista.com/
Heb je ook een klacht ingediend bij de webshop? Dat kan ook nog namelijk.
Dat het bij één klant niet goed gaat betekent natuurlijk niet per definitie dat het bij alle klanten niet goed gaat.nicvit schreef: ↑28 jun 2024 13:28Ik wil andere consumenten waarschuwen voor de slechte klantenservice en het gebrek aan respons van de Telegraaf Webshop. Ik adviseer om geen aankopen te doen via deze webshop, omdat er een groot risico bestaat dat u geen gehoor krijgt bij problemen en uw geld kwijt bent.
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Waarom gezapig thuis afwachten of er een mailtje komt als je de webshop ook kunt bellen: 088 - 824 8580
Kost minder tijd dan steeds mailen, wachten en je verhaal op dit forum zetten.
Kost minder tijd dan steeds mailen, wachten en je verhaal op dit forum zetten.
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Heb je al geprobeerd telefonisch contact op te nemen met hun supportteam? Of alleen via e-mail? Ik maak vaak gebruik van sociale media (als daar hun pagina is) en de website heeft vaak online ondersteuning.witte angora schreef: ↑29 jun 2024 19:11Dus je hebt twee pogingen via de mail gedaan om contact te krijgen? Heb je wel het retourportaal gebruikt? Dat is de beste en snelste manier namelijk. Of heb je een ander mailadres gebruikt? Is het product sowieso te retourneren? Je hebt de cursus immers bekeken.
https://webshop.telegraaf.nl/retourneren-annuleren
https://mediahuis.returnista.com/ https://bitspina-nl.com/ volledig overzicht van services
Heb je ook een klacht ingediend bij de webshop? Dat kan ook nog namelijk.
Dat het bij één klant niet goed gaat betekent natuurlijk niet per definitie dat het bij alle klanten niet goed gaat.nicvit schreef: ↑28 jun 2024 13:28Ik wil andere consumenten waarschuwen voor de slechte klantenservice en het gebrek aan respons van de Telegraaf Webshop. Ik adviseer om geen aankopen te doen via deze webshop, omdat er een groot risico bestaat dat u geen gehoor krijgt bij problemen en uw geld kwijt bent.
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Vandaag geld terug na een lange strijd de mail van de toeleverancier heeft de doorslag gegeven. Geld had volgens de wet een maand geleden al uitgekeerd moeten worden.zeug schreef: ↑29 jun 2024 18:43Ik stap naar de kantonrechter ze willen het geld van de geretourneerde smartphone niet terug betalen terwijl de toeleverancier het geld overgemaakt heeft van deze bestelling. Ze reageren niet op mails en telefonisch word je het bos ingestuurd. Op Trustpilot staan meer berichten van mensen die naar hun geld kunnen fluiten. Eens maar nooit meer iets bestellen via deze onbetrouwbare webshop.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Klacht over Telegraaf Webshop - Geen Respons en Schending van Wettelijke Bedenktijd
Dit alles neemt niet weg dat de Telegraaf gewoon hoort de reageren op de mail, zeker als de ontvangst ervan bevestigd hebben.witte angora schreef: ↑29 jun 2024 19:11Dus je hebt twee pogingen via de mail gedaan om contact te krijgen? Heb je wel het retourportaal gebruikt? Dat is de beste en snelste manier namelijk. Of heb je een ander mailadres gebruikt? Is het product sowieso te retourneren? Je hebt de cursus immers bekeken.
https://webshop.telegraaf.nl/retourneren-annuleren
https://mediahuis.returnista.com/
Heb je ook een klacht ingediend bij de webshop? Dat kan ook nog namelijk.
Dat het bij één klant niet goed gaat betekent natuurlijk niet per definitie dat het bij alle klanten niet goed gaat.nicvit schreef: ↑28 jun 2024 13:28Ik wil andere consumenten waarschuwen voor de slechte klantenservice en het gebrek aan respons van de Telegraaf Webshop. Ik adviseer om geen aankopen te doen via deze webshop, omdat er een groot risico bestaat dat u geen gehoor krijgt bij problemen en uw geld kwijt bent.