Ervaringen Auping
Geplaatst: 02 jul 2024 16:05
Beste mede forumlezers,
Ik ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die een bed van Auping hebben gekocht. Ik stel deze vraag omdat wij zeer vervelende ervaringen hebben met Auping. Het volgende is gebeurd:
In september 2022 hebben wij via een dealer in België een nieuw bed gekocht namelijk de Noa 200x220 cm en op 2 december werd deze bij ons thuis geleverd. Al snel begonnen de problemen omdat ons bed niet stabiel was. De dealer is langs geweest en later ook Auping om dit vast te stellen. Eerst wilden ze het op een oneffen vloer gooien maar daar gingen we niet mee akkoord. Auping zou zelf in de fabriek testen hebben gedaan en ervaarden hetzelfde probleem en een oplossing was er dan ook niet. Vervolgens moesten wij maar een nieuw bed uitzoeken hebben we met frisse tegenzin een boxspring gekozen namelijk de Criade met dezelfde afmetingen.
Na deze was geleverd begon naar een paar maanden een kuil in mijn matras te ontstaan. Na veel mailen en bellen foto’s doorsturen kwam Auping zelf langs en constateerde inderdaad een kuil. Nu was het matras dat ik had gekozen uit de collectie gehaald ( de Vivo ) en moest ik uit de nieuwe collectie maar een ander matras uitzoeken. Na weer bij de dealer te zijn geweest was er maar 1 optie omdat de andere nieuwe matrassen niet de gelijke dikte hadden en ik anders hoogte verschil zou hebben met het matras van mijn partner die nog wel goed was. Het nieuwe matras werd geleverd en ook nu weer binnen de 90 nachten proefslapen een kuil. Weer veel gesodemieter met Auping, want ze konden het niet geloven. Weer veel mailen en bellen tot gevolg en we moesten maar weer foto’s maken van het matras op de grond. Toen we het matras voor foto’s op de grond legden zagen we ook een kuil in de boxspring zelf. Hier schrokken wij enorm van zeker omdat ik 90 kilo weeg en mijn partner 65 zou zoiets toch niet mogen gebeuren. Lang verhaal kort Auping kwam weer langs en we hadden inderdaad gelijk. Ook constateerde de meneer van Auping dat in het matras van mijn partner die 65 kilo weegt ook al kuilvorming aan het ontstaan was en eigenlijk ook weer vervangen moet worden. Auping bood aan dat we dan maar weer een nieuw bed moesten uitzoeken, maar je zult begrijpen dat ons vertrouwen in dit merk volledig is verdwenen. Gelukkig was de dealer het met ons eens en hebben we ons geld terug gekregen. Auping moet het bed nog komen halen, want onze teruggave van het geld kwam vanuit de dealer en niet Auping die blijven bij hun standpunt een goed product te hebben. Inmiddels hebben wij een Pullman bed besteld en deze komt gelukkig al snel. Vanuit Auping geen enkel excuses of ook maar een bloemetje.
Auping heeft als doelstelling circulair te willen werken, maar dit gaat enorm ten koste van de kwaliteit. In onze zoektocht naar een nieuw bed kwamen we bij 2 dealers die met Auping gingen stoppen vanwege de slechte kwaliteit die ze momenteel leveren. Ook schepte mijn verbazing dat een verkooppunt moet betalen om Auping te mogen verkopen. Dit is toch te gek voor woorden? Als een merk wil dat het wordt verkocht zou het toch bij dealers moeten kunnen staan zonder kosten?
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen. Laat wat weten, want wellicht is dit een topic die uitzending waardig is?
Ik ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die een bed van Auping hebben gekocht. Ik stel deze vraag omdat wij zeer vervelende ervaringen hebben met Auping. Het volgende is gebeurd:
In september 2022 hebben wij via een dealer in België een nieuw bed gekocht namelijk de Noa 200x220 cm en op 2 december werd deze bij ons thuis geleverd. Al snel begonnen de problemen omdat ons bed niet stabiel was. De dealer is langs geweest en later ook Auping om dit vast te stellen. Eerst wilden ze het op een oneffen vloer gooien maar daar gingen we niet mee akkoord. Auping zou zelf in de fabriek testen hebben gedaan en ervaarden hetzelfde probleem en een oplossing was er dan ook niet. Vervolgens moesten wij maar een nieuw bed uitzoeken hebben we met frisse tegenzin een boxspring gekozen namelijk de Criade met dezelfde afmetingen.
Na deze was geleverd begon naar een paar maanden een kuil in mijn matras te ontstaan. Na veel mailen en bellen foto’s doorsturen kwam Auping zelf langs en constateerde inderdaad een kuil. Nu was het matras dat ik had gekozen uit de collectie gehaald ( de Vivo ) en moest ik uit de nieuwe collectie maar een ander matras uitzoeken. Na weer bij de dealer te zijn geweest was er maar 1 optie omdat de andere nieuwe matrassen niet de gelijke dikte hadden en ik anders hoogte verschil zou hebben met het matras van mijn partner die nog wel goed was. Het nieuwe matras werd geleverd en ook nu weer binnen de 90 nachten proefslapen een kuil. Weer veel gesodemieter met Auping, want ze konden het niet geloven. Weer veel mailen en bellen tot gevolg en we moesten maar weer foto’s maken van het matras op de grond. Toen we het matras voor foto’s op de grond legden zagen we ook een kuil in de boxspring zelf. Hier schrokken wij enorm van zeker omdat ik 90 kilo weeg en mijn partner 65 zou zoiets toch niet mogen gebeuren. Lang verhaal kort Auping kwam weer langs en we hadden inderdaad gelijk. Ook constateerde de meneer van Auping dat in het matras van mijn partner die 65 kilo weegt ook al kuilvorming aan het ontstaan was en eigenlijk ook weer vervangen moet worden. Auping bood aan dat we dan maar weer een nieuw bed moesten uitzoeken, maar je zult begrijpen dat ons vertrouwen in dit merk volledig is verdwenen. Gelukkig was de dealer het met ons eens en hebben we ons geld terug gekregen. Auping moet het bed nog komen halen, want onze teruggave van het geld kwam vanuit de dealer en niet Auping die blijven bij hun standpunt een goed product te hebben. Inmiddels hebben wij een Pullman bed besteld en deze komt gelukkig al snel. Vanuit Auping geen enkel excuses of ook maar een bloemetje.
Auping heeft als doelstelling circulair te willen werken, maar dit gaat enorm ten koste van de kwaliteit. In onze zoektocht naar een nieuw bed kwamen we bij 2 dealers die met Auping gingen stoppen vanwege de slechte kwaliteit die ze momenteel leveren. Ook schepte mijn verbazing dat een verkooppunt moet betalen om Auping te mogen verkopen. Dit is toch te gek voor woorden? Als een merk wil dat het wordt verkocht zou het toch bij dealers moeten kunnen staan zonder kosten?
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen. Laat wat weten, want wellicht is dit een topic die uitzending waardig is?