Pagina 1 van 5
supervisors en klanten
Geplaatst: 05 sep 2004 21:46
door EeBee
Als Supervisor ben je verplicht iedere maand een 10 klanten formulier in te vullen en te versturen.
Dit kan per e-mail of per post.
Dit was enkele jaren geleden nog zo, toen werkten wij ook nog met HBL.
Herbalife heeft de mogelijkheid dit te controleren, al weet ik niet of dit nog gebeurt hoor.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 05 sep 2004 21:49
door Kristina
Ja, is nog steeds zo. Zo ontvang je je royalties en bonussen.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 05 sep 2004 21:53
door Maarschalk
Lijkt me duidelijk.
Dus minimaal 10 klanten per supervisor.
Komen we op 173.000 supervisors, waarmee we op 1.730.000 klanten komen.
1,159 miljard gedeeld door 1,73 miljoen is 670 euro omzet per klant per jaar, oftewel EUR 55,83 per maand.
Gemiddeld uiteraard.
Tel hierbij op dat een supervisor 2.500 punten per maand moet hebben, worden de cijfers steeds grimmiger.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 05 sep 2004 21:53
door Maarschalk
Mooi, morgen dat die SEC filings iet verder uitpluizen en ik zal HL nog verder fileren.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 05 sep 2004 22:10
door Kristina
Tel hierbij op dat een supervisor 2.500 punten per maand moet hebben, worden de cijfers steeds grimmiger.
Jij hebt het hier alleen over de omzet per klant.
Daarbij moet je niet vergeten dat je ook nog eens 9% bonussen/royalties krijgt uitgekeerd over andere supervisors in je eigen downline (passief inkomen).
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 05 sep 2004 22:34
door Maarschalk
Jij hebt het hier alleen over de omzet per klant.
Daarbij moet je niet vergeten dat je ook nog eens 9% bonussen/royalties krijgt uitgekeerd over andere supervisors in je eigen downline (passief inkomen).
En dat maakt het concept nu juist zo lelijk.
Het product is veel te duur, daar er een batterij bonussen moet wordne uitgekeerd aan een groep mensen die niets anders doet dan het aan het volgende schakeltje door te geven zonder waarde toe te voegen.
Kosten van het product zouden enorm omlaag kunnen, maar ja, dan kunnen we die bonussen niet meer uitkeren.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 05 sep 2004 22:48
door Kristina
En dat maakt het concept nu juist zo lelijk.
Het product is veel te duur, daar er een batterij bonussen moet wordne uitgekeerd aan een groep mensen die niets anders doet dan het aan het volgende schakeltje door te geven zonder waarde toe te voegen.
Kosten van het product zouden enorm omlaag kunnen, maar ja, dan kunnen we die bonussen niet meer uitkeren.
Hoe duur dan?......
Lelijk concept?...welnee!. De bonussen worden uitgekeerd op het niveau supervisor. Als je andere supervisors onder je hebt, verdien je niks meer omdat je op dezelfde winstmarge zit, vandaar de 9%.
'het volgende schakeltje door te geven zonder waarde toe te voegen'...wat bedoel je daar nou weer mee??
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 09:11
door Gast
Ik denk dat maarschalk voor een reklameburo werkt en inziet dat MLM het geld dat verkwist word door reklame vermindert. Hij zal wel bang zijn voor zijn baantje.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 10:02
door Maarschalk
'het volgende schakeltje door te geven zonder waarde toe te voegen'...wat bedoel je daar nou weer mee??
Neem een bedrijfskolom, elke schakel hierin voegt waarde toe.
De bedrijfskolom voor auto's bevat aan het begin de mijnbouw berdijven die de ruwe grondstoffen boven halen, daarna worden ze naar de staalfabriek gebracht die er bruikbaar staal van maakt, dat gaan naar weer een bewerkingsfabriek, die het bruikbaar maakt voor de autofabriek, deze krijgt nog meer grondstoffen en halffabrikaten en maakt er dan een auto van.
Iedere schakel in het proces voegt een stuk waarde aan de auto toe.
Tot en met de importeurs en officiele dealers.
Bij mlm heb je een producent en darna talloze schakeltjes die alleen maar aan elkaar en de uiteindelijke klant doorverkopen.
Maar ze maken het product niet meer waard, hooguit duurder.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 12:47
door Kristina
Neem een bedrijfskolom, elke schakel hierin voegt waarde toe.
De bedrijfskolom voor auto's bevat aan het begin de mijnbouw berdijven die de ruwe grondstoffen boven halen, daarna worden ze naar de staalfabriek gebracht die er bruikbaar staal van maakt, dat gaan naar weer een bewerkingsfabriek, die het bruikbaar maakt voor de autofabriek, deze krijgt nog meer grondstoffen en halffabrikaten en maakt er dan een auto van.
Iedere schakel in het proces voegt een stuk waarde aan de auto toe.
Tot en met de importeurs en officiele dealers.
Bij mlm heb je een producent en darna talloze schakeltjes die alleen maar aan elkaar en de uiteindelijke klant doorverkopen.
Maar ze maken het product niet meer waard, hooguit duurder.
Leverancier (HL) ----- Distributeurs ----- Consument.
Tussenschakels zijn er niet.
Je ontwijkt mijn vraag... Hoe duur??
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 12:50
door Maarschalk
Wat bedoel je met hoe duur.
Als ik zie wat HL aan omzet opgeeft op haar site, 1,8 miljard, en wat zij aan bonussen uitkeren, meer dan 900 miljoen, betekent dit dat de prijs van hun producten flink omhoog gaat vanwege de bonussen.
Mijns inziens wordt de prijs dan veel te hoog.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 12:56
door Kristina
Mijns inziens wordt de prijs dan veel te hoog.
Even back to basics, namelijk het produkt. Heb jij enig idee wat voor produkten HL biedt, en wat de kosten zijn??...dat bedoel ik met 'hoe duur'
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 13:08
door Maarschalk
Producten weet ik. O.a. door te lezen op hun site en in hun SEC filings.
Specifieke prijs per product weet ik niet.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 13:35
door Kristina
Het product is veel te duur
Dus jij roept maar wat..zonder enig inzicht te hebben in de verkoopprijzen.
Naar mijn idee ben je nu puur aan het
zoeken naar onderwerpen die je verder 'kan fileren', jij kan er niet bij dat het systeem zichzelf al bewezen heeft, ongeacht cijfers en aantallen, supervisors,omzet, klanten per distributeur, aantal actieve landen...de lijst is eindeloos!
We kunnen wel blijven discussiëren hierover, maar het blijft een feit dat ik een voorstander ben en jij een tegenstander.
Daar willen we beiden niks aan veranderen en ik weet zéker dat dit ook niet nodig is.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 13:45
door Maarschalk
Dus jij roept maar wat..zonder enig inzicht te hebben in de verkoopprijzen.
Nee, ik baseer mijn conclusies op totale omzet minus totale hoeveelheid bonussen.
Inderdaad ben ik aan het fileren.
Ze hebben zich bewezen? Daar hebben jij en ik dus een andere conclusie over.
Alsmede over de info die wordt verstrekt, ik vind het zeer misleidend, jij niet.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 14:02
door Kristina
Ze hebben zich bewezen? Daar hebben jij en ik dus een andere conclusie over.
Alsmede over de info die wordt verstrekt, ik vind het zeer misleidend, jij niet.
Ja, daar hebben we inderdaad een ander conclusie over.
Jij hebt in een eerdere post aangegeven dat je 'er steeds minder van snapt'. Dat is logisch...je bent zo gefixeerd op hoe, wat, waarom, dat je uiteindelijk niet inziet dat het systeem in de praktijk absoluut werkt.
En nee, ik vind persoonlijk dat de info niet misleidend is...jij wil het alleen maar zelf zo zien.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 16:26
door ondernemer_2004
Iedere schakel in het proces voegt een stuk waarde aan de auto toe.
Tot en met de importeurs en officiele dealers.
en wat is die toegevoegde waarde dan? Ik koop liever rechtsstreeks bij de producent.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 16:48
door Maarschalk
en wat is die toegevoegde waarde dan?
Allerlei douane formaliteiten, alsmede buitenlands vervoer.
Voor mij als klant is een hogere prijs niet acceptabel als ik allerlei bonussen en toeslagen moet betalen omdat jantje, klaasje, keesje en pietje ook nog hun ddeltje moeten hebben terwijl ze het product van elkaar kopen en aan elkaar doorverkopen en uiteindelijk aan mij verkopen.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 17:16
door Kristina
Voor mij als klant is een hogere prijs niet acceptabel als ik allerlei bonussen en toeslagen moet betalen omdat jantje, klaasje, keesje en pietje ook nog hun ddeltje moeten hebben terwijl ze het product van elkaar kopen en aan elkaar doorverkopen en uiteindelijk aan mij verkopen.
Door zo'n statement te plaatsen, heb je net bevestigd dat je
helemaal niks begrijpt van het concept network marketing.
Re: supervisors en klanten
Geplaatst: 06 sep 2004 17:20
door Maarschalk
Hoe komen dan de prijzen tot stand?
Waarom is een organisatie meer dan de helft van haar "omzet" kwijt aan bonussen?
Tussen het produceren van de spullen door HL en daarna de eindeconsument gaat ergens de prijs fors omhoog, maar wordt nergens waarde toegevoegd.
Dit is nogal in tegenspraak met economie zoals je dat op school al leert.