LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is overheid nog wel geloofwaardig ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Hydrocephalus

Is overheid nog wel geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

Roken ! DAAR gaat dit over. Echter NIET over burgelijk voor of tegen roken, maar over het hypokriete beleid van onze overheid ten aanzien van het roken. Laten we de zaak eens nuchter bekijken: De overheid wil het roken ontmoedigen wegens de volksgezondheid. De maatregelen kennen we zo zoetjes aan wel. Maar wat schetst de verbazing: Eigen merken rookwaren moeten in prijs omhoog; de meeropbrengst is om monumentenzorg te bekostigen. DUS gaat onze anti-rook-overheid er doodleuk van uit, dat er TOCH voldoende gerookt wordt. Dat geldt ook voor de accijns op de "standaard" rookwaren: In de begroting is een bedrag van 470 miljoen opgenomen ! Zit ik me toch af te vragen, wat belangrijker is in de ogen van onze overheid: Gezondheid van de burger (waarbij even niet van belang is of u voor of tegen roken bent) OF toch het "grote" geld. Ze maken mij niet wijs, dat die (verwachte) 470 miljoen gebruikt wordt voor de volksgezondheid.......... Zou wel eens willen weten, wat stivoro zou antwoorden op bovenstaande stelling. (persoonlijk denk ik, dat ze zouden zwijgen, want wie steunt stivoro financieel ?)

Gast

Re: Is overheid nog wel geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Gast »

Het enige wat geloofwaardig aan dit kabinet is,dat ze goed zijn in nederland af te breken.

Groet

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

ja afbreken.
Ben het met je eens.
En waarom?
wij moeten net zo arm worden als de rest v europa.
bereid je maar voor.

En nederland vindt alles best.
Ik hoor iedereen klagenmaar niemand doet iets.
Dus dan gaan ze gewoon door.

Gast

We moeten een klaagmuur bouwen en daar klagen.

Gast

Nederland houd uitverkoop.
Industrie, landbouw en technologie is niet meer. Beginnen hier op een bananenrepubliek te lijken. Het recht van de sterkste met de grootste mond en criminelen.
Jammer, we zijn te vol en te veel echt ruimte is er niet meer zeker niet in de randstad.
Kan een sterke man of vrouw het tij nog keren???

angenent

Ongelezen bericht door angenent »

de tegenwoordige bedrijvenmaatschappij is als een luchtbel.. direct door aandeelhouders gestuurd en "bestuurd"... geld is gebakken lucht... dat lees ik in het blad EFFECT van de vereniging van effectenbezitters...

Helaas, is die wereld van financiële gebakken lucht wel de 'motor' waarop de hele economie er fictief maar wel rationeel van afhankelijk is en helaas ook heel sterk wordt beïnvloed... en de mensenmassa zijn gewoon hulpmiddelen, de zgn. pionnetjes van een economisch schaakbord... ben je te veel dan word je overbodig...

Alleen rijmt het niet met het idee dat iedereen tot zijn of haar 65e moet doorwerken..dat is in discrepantie met het feit dat bedrijven mensen die te oud en te duur zijn kwijt willen...

Ook het idee dat mensen 40 uren moeten werken....dat is niet handig voor de productiebedrijven... want dan moet je ook zeker weten dat je 40/36 maal X aantal producten kunt afzetten anders krijg je dure voorraden en dan vallen er weer ontslagen omdat er overproductie is...

Met kantoormensen kun je met de productieve (fictieve) uren gaan rommelen (schuiven met mensen en roosters in de tijd) waardoor je op papier mensen te kort komt...en dus zogenaamd meer uren kunt creëren per werknemer... maar wel met dezelfde loon.... dus geen overuren...!!

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

ik hoorde vandaag nog op het nieuws dat nederland
meer moet werken, minder vakantie moet nemen en
minder geld.
we moeten ons beter aanpassen.
Echt recent gehoord vandaag hoor.

Waarbemoeienzezichmee?

Dat maak ik toch zelf uit hoe ik me leven leid?

We zijn gewoon een ztel schapen die mekkeren
en de regering loopt rond met een stok en een hond
, die moeten ons in de gaten houden en bijsturen,
zij bepalen wel waaar de schapen moeten eten, slapen
en de rest.

Wat een vernederende positie voor de nederlander.
Neen, wie had dat toch gedacht.

Pfff... kom nou toch zeg.

Hans01

Ongelezen bericht door Hans01 »

:? Tja, dat we de overheid niet op het uitvoeren vanmaatregelen kunnen betrappen die ons ook eens ten goede komen, is wel duidelijk.
Het roken is daar een heel aardig voorbeeld van. Maar ook drinken, en reken maar dat ze maar wat graag een centje zouden opstrijken van de softdrugs handel. En ondertussen gaat inderdaad de uitverkoop van Nederland gewoon door. Nog steeds wil men niet erkennen dat het grootste deel van de bevolking door die *** euro in financiele problemen komt. En we schijnen daar ook niet over te moeten zeuren, maar gewoon doorwerken totdat je erbij neervalt. Mensen, stem de volgende keer niet op een grote partij zodat ze eens een flinke klap krijgen. Wat mij betreft Gerrit Zalm voorop.

mevissen

Ongelezen bericht door mevissen »

Op (veel) fronten elementair oneens met dit kabinet?!? > 02 okt. gelegenheid tot protest bij de Landelijke manifestatie in Amsterdam (zie: www.maatisvol, en www.keerhettij.nl.

R.M.

Hydrocephalus

Volgens de moderator is dit forum niet bedoeld voor politieke discussies. Nou beste moderator, Ik denk (en velen met mij), dat de politiek wel degelijk direct met consumentenbelangen verbonden is: De walgelijke bezuinigingsoperatie van nu treffen de meesten van ons akelig direkt in de portemonnee en tasten dus direkt het consumeren aan: De steeds hoger wordende lasten waar de burger mee wordt geconfronteerd (en dan bedoel ik heus niet de burgers met een portemonnee, die niet meer in hun broekzak past, omdat ie zo vol is), gaan ten koste van het leefgenot en dus mede van het consumeren. (Dat laatste wordt ook steeds moeilijker gemaakt door de steeds maar stijgende prijzen). Dit verschijnsel had gestopt kunnen worden door solidariteit van de consument. Echter: solidariteit vereist iets, wat in elk geval in ons land bijna niet aanwezig is: Bereidheid tot enige offers. (niet de offers die deze regering oplegt, maar het opzij zetten van enig egoisme, waarbij hier bedoeld wordt: b.v. een onbetaalde dag verlof o.i.d) Voorgaande stelling zal mede de reden zijn, dat er 2 oktober geen miljoenen de straat op gaan om te demonstreren...........(en balkenbreier en co., WETEN dat; ze lachen zich te barsten.)

Hydrocephalus

WEER zoiets: Die arme Harry Potter heeft een ontsteking aan z'n voet: Wat is in Godsnaam de reden dat dit uitgebreid in de media moet ? Als een doorsnee man/vrouw een zware operatie krijgt, komt dat toch ook niet in de media ? (Lijkt me ook onzin trouwens) Zou JP nou van z'n "ellende" worden verlost ? IK wens em in elk geval GEEN beterschap !

Janssen

Ongelezen bericht door Janssen »

Inderdaad,net gelezen op het juridisch dagblad.
Meneer Potter heeft een ontsteking aan voet en is opgenomen in het ziekenhuis en wordt behandelt met antibiotica..EN ZIT IN DE ZIEKTE WET.
Nu het verschil: Meneer bouwvakker heeft ontsteking aan voet gaat naar de huis arts ,krijgt ook antibiotica pillen en de mededeling ONMIDDELIJK gaan WERKEN,met zoiets kleizerigs kun je niet thuisblijven.
Daar moet je op lopen dan gaat het sneller over,dit wordt doorgegeven aan de werkgever,mee dat je uit de wachtkamer komt gaat al de telefoon van de werkgever : waar blijf je, stel je niet aan ,de verloren uren breng ik je in mindering.
Kijk , volgens balks wetgeving moeten wij boeten en mag hij kleinzerig doen. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:
En wij maar betalen voor de zaak balk en consorten.

Gast

Ik hoop dat hij een voet als een blok beton van 100 kilo heeft met een een vette onsteking ,dat hij lekker mag leiden of dat ze 'm meteen afhakken.Dan heeft ie zijn verdiende loon.

Zijn verdiende loon,De gewone werkman wat besodemieteren,nu de rest nog eens flink laten leiden. :lol:

Hydrocephalus

leiden
? Ik denk dat hier LIJDEN wordt bedoeld zoals in "ko-lere-lijers" Leiden deden/doen ze allemaal al: Het leiden van de Nederlande burgers naar de afgrond !

Hydrocephalus

Heb net de miljoenennota gelezen op de site van RTL NL. Ik heb er maar 1 ding aan toe te voegen: Ze zijn wat vergeten: Een gratis drionpil te verstrekken voor mensen, die door de maatregelen van dit kabinet hun leven verwoest zien. We kunnen het misschien ook anders doen: We lappen met z'n allen een paar duppies per persoon en schenken de loosers van dit kabinet een drionpil, met het vriendelijke verzoek deze supersnel te consumeren.

Hydrocephalus

Verrek, wordt al weer moeiijk: Zelfmoord is bij wet verboden (De makers van die wet hebben zeker een vooruitziende blik gehad)

Gast

Balkenende ligt in het ziekenhuis voor een onstoken voet over oneigenlijk gebruik van de gezondheid te hebben.
http://nu.nl/news.jsp?n=408929&c=11

Gast

O dat is hier al vermeld. :oops:

Hydrocephalus

95000 woningen moetn worden gesloopt volgens Dekker, om plaats te maken voor duurdere huur- en koopwoningen. Dat houdt dus automatisch in, dat de mensen met een minimum inkomen, welke thans in de te slopen huizen wonen, gewoon worden weggejaagd. WAAR mogen deze mensen dan naar toe ? (Ook Dekker heeft zeker de drionpil in z'n achterhoofd)

Gesloten