Brief verzoek tot contact CJIB
Brief verzoek tot contact CJIB
Ik ben vorige week helaas geflitst met hoge snelheid, door helaas niet te hebben opgelet.
De snelheidoverschreiding is fors, 45 km te hard.
Heeft iemand ooit een brief verzoek tot contact CJIB gehad? en hoelang heeft het geduurd tot dat de brief op de mat viel?
Ik heb dit gelukkig nooit eerder meegemaakt en weet dat ik zelf fout zit, dus aub geen opmerking over mijn fout/gedrag.
De snelheidoverschreiding is fors, 45 km te hard.
Heeft iemand ooit een brief verzoek tot contact CJIB gehad? en hoelang heeft het geduurd tot dat de brief op de mat viel?
Ik heb dit gelukkig nooit eerder meegemaakt en weet dat ik zelf fout zit, dus aub geen opmerking over mijn fout/gedrag.
-
Re: Brief verzoek tot contact CJIB
Hoezo zouden ze contact met u willen ?
U krijgt gewoon een bekeuring op de mat.
wikop
vindt dit leuk
Zoals handige Harrie al zegt, die boete komt echt wel.
Eigenlijk een geluk bij een ongeluk voor u nog 5 km harder en er waren echt grote problemen geweest.
Eigenlijk een geluk bij een ongeluk voor u nog 5 km harder en er waren echt grote problemen geweest.
wikop
vindt dit leuk
-
Prima, ik zal niks zeggen over je gedrag. Wel dat ze wat mij betreft veel meer flitspalen neer zouden mogen zetten. Daar ontbreekt het duidelijk aan, gezien de toenemende cowboy-activiteiten op de weg.
Ik denk eerder juist controle op gevaarlijk rijgedrag. Flitspalen staan vaak vooral op punten waar zelden iets gebeurd, maar velen te hard rijden. De weginrichting is op veel plekken ook zo dat je niet gauw doorhebt dat je te hard rijdt. Veel kwalijker vind ik gevaarlijk rijgedrag, zoals hard rijden wanneer het niet kan, gevaarlijke inhaalacties, op idiote plekken heel hard remmen, niet spiegelen voor het invoegen en dat soort zaken.
J. Deltoer
vindt dit leuk
De rekening komt zeer snel volautomatisch.
Daar hoef je niet achteraan te gaan. Dat is prima geregeld in Nederland.
Daar hoef je niet achteraan te gaan. Dat is prima geregeld in Nederland.
Nope, je krijgt -tenzij het al vaker gebeurt- een brief met een aanbod tot een schikking (lees: boete) met daarbij de vraag of je de bestuurder was. Als je dat niet was, moet je aangeven wie dat wel was. En je kunt kiezen om het voor te laten komen.HandigeHarrie schreef: ↑10 jul 2024 10:10Hoezo zouden ze contact met u willen ?
lette je niet op waardoor je ongemerkt je gaspedaal dieper intrapte of rijdt je gewoon altijd zo hard en heb je deze keer de flitser gemist?
-
Dat word de komende 2 jaar extra goed opletten. Als je ongemerkt zo veel te snel kan rijden, dan kan het zomaar uw rijbewijs kosten.
Wanneer u post ontvangt is van een hoop factoren afhankelijk. Maar dat het komt is zeker.
Wanneer u post ontvangt is van een hoop factoren afhankelijk. Maar dat het komt is zeker.
wikop
vindt dit leuk
-
Maar hoe weet je nu dat je 45 km te hard reed en geflitst bent als je nog helemaal niks gehoord hebt?
Janne.B.
, wikop
en Erikdepooter
vinden dit leuk
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... u-te-hard/ misschien helpt dit...
het is een vraag...geen opmerkingSpeedy123 schreef: ↑10 jul 2024 13:03Ik heb dit gelukkig nooit eerder meegemaakt en weet dat ik zelf fout zit, dus aub geen opmerking over mijn fout/gedrag.
Scherp gezien, het viel mij ook op. Zoals andere ook al opmerkte kan het ook nep zijn dat CJIB contact, ik zou maar goed oppassen en desnoods vragen om de foto van de gebeurtenis.witte angora schreef: ↑10 jul 2024 14:58Maar hoe weet je nu dat je 45 km te hard reed en geflitst bent als je nog helemaal niks gehoord hebt?
-
Alvast bedankt voor uw bijdrage aan de staatskas. Zouden meer mensen moeten doen.
Flitsen ze nog met zichtbaar licht? Ik dacht dat er infrarood flitsers werden gebruikt.
Mijn laatste snelheidsovertredingen enkele jaren geleden heb ik wel flitsen gezien.
2 keer € 10 in Duitsland. Nog betaalbaar.
Mijn laatste snelheidsovertredingen enkele jaren geleden heb ik wel flitsen gezien.
2 keer € 10 in Duitsland. Nog betaalbaar.
Die domme mantra blijf je maar herhalen bij ieder topic over snelheidsovertredingen. Het dringt waarschijnlijk niet tot je door dat er weinig gebeurt doordat er flitspalen staan.Nijogeth schreef: ↑10 jul 2024 10:40Ik denk eerder juist controle op gevaarlijk rijgedrag. Flitspalen staan vaak vooral op punten waar zelden iets gebeurd, maar velen te hard rijden. De weginrichting is op veel plekken ook zo dat je niet gauw doorhebt dat je te hard rijdt. Veel kwalijker vind ik gevaarlijk rijgedrag, zoals hard rijden wanneer het niet kan, gevaarlijke inhaalacties, op idiote plekken heel hard remmen, niet spiegelen voor het invoegen en dat soort zaken.
En als jij echt niet door hebt dat je te hard rijdt moet je misschien geen auto meer rijden. Er staan borden.
Er wordt in Nederland al heel lang niet meer "geflitst", dus jouw verklaring kan het niet zijn. Wat wél kan, is dat TS staande is gehouden (en vergeten heeft om naar het verdere verloop te vragen).