Youfone en niet willen stoppen
Geplaatst: 13 jul 2024 07:01
He hallo
Wij zijn ergens halverwege vorig jaar geemigreerd uit Nederland. Onze youfone liep eventjes door tot we alles op orde hadden en zijn begonnen in augustus met afmelden van de abbonementen. Dit ging deels goed, deels niet. Wij kregen eind 2023 diverse aanmaningen en na bellen bleek dat deel van de abbonementen nooit waren opgezegd. Maar het zou echt goed komen. Wij onder protest maar de extra kosten betaald. Het is begin 2024 als er weer aanmaningen per email komen. Weer contact youfone en weer was nog steeds een deel niet opgezegd. Sterker nog nu werd er voor 1 zelfs verzonnen dat er nog contractermijn was. Einddatum jaarcontract was februari 2023, maar dat was volgens de mevrouw de startdatum van het jaarcontract... Wij probeerden nog echt hoog en laag uit te leggen dat je een jaarcontract niet met een jaar automatisch mag en kan verlennen. Vanaf januari zijn we ook gestopt met het extra betalen en alleen per email verder gegaan. Dit liep ook zeer stroef. Ze vroegen om al onze contractnummer. Pikken daar juist degene uit die overgenomen is door mijn zwager en wel goed was, en zeggen dat deze niet opgezegd kan worden omdat dit niet op naam staat.... logisch en de rest? Heel veel mails verder, vaak dezelfde, met een reactietijd van weken soms, zijn we op punt gekomen dat de laatste 3 contracten zijn beeindigd, niet van onze kant, maar van de kant van youfone omdat we wanbetaler zijn geworden. Het is inmiddels Juli, nu krijgen we 3 aanmaningen per email van een incassobureau. Of wij nog even 3x extra kosten willen betalen. Wat moet je hier nu nog mee? Het is trouwens onbeschoft, we zijn al meer dan 10 jaar klant, altijd alles goed gegaan en dan zo met een financiele trap na mag je afscheid nemen.
Wij zijn ergens halverwege vorig jaar geemigreerd uit Nederland. Onze youfone liep eventjes door tot we alles op orde hadden en zijn begonnen in augustus met afmelden van de abbonementen. Dit ging deels goed, deels niet. Wij kregen eind 2023 diverse aanmaningen en na bellen bleek dat deel van de abbonementen nooit waren opgezegd. Maar het zou echt goed komen. Wij onder protest maar de extra kosten betaald. Het is begin 2024 als er weer aanmaningen per email komen. Weer contact youfone en weer was nog steeds een deel niet opgezegd. Sterker nog nu werd er voor 1 zelfs verzonnen dat er nog contractermijn was. Einddatum jaarcontract was februari 2023, maar dat was volgens de mevrouw de startdatum van het jaarcontract... Wij probeerden nog echt hoog en laag uit te leggen dat je een jaarcontract niet met een jaar automatisch mag en kan verlennen. Vanaf januari zijn we ook gestopt met het extra betalen en alleen per email verder gegaan. Dit liep ook zeer stroef. Ze vroegen om al onze contractnummer. Pikken daar juist degene uit die overgenomen is door mijn zwager en wel goed was, en zeggen dat deze niet opgezegd kan worden omdat dit niet op naam staat.... logisch en de rest? Heel veel mails verder, vaak dezelfde, met een reactietijd van weken soms, zijn we op punt gekomen dat de laatste 3 contracten zijn beeindigd, niet van onze kant, maar van de kant van youfone omdat we wanbetaler zijn geworden. Het is inmiddels Juli, nu krijgen we 3 aanmaningen per email van een incassobureau. Of wij nog even 3x extra kosten willen betalen. Wat moet je hier nu nog mee? Het is trouwens onbeschoft, we zijn al meer dan 10 jaar klant, altijd alles goed gegaan en dan zo met een financiele trap na mag je afscheid nemen.