Pagina 1 van 3

Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 07:55
door Kokka1
Beste forumleden,
Gisteravond werd ons bij aankomst op ons vakantie adres meegedeeld dat het huisje in de ardennen dat ik gereserveerd had niet beschilbaar was. Er waren 40 huisjes niet beschikbaar! Ik kreeg twee opties, mn geld terug en dan dus niet op vakantie of we kunnen naar een park in frankrijk. Uiteindelijk gekozen voor het laatste, aangezien het al 21:00 was voor dit allemaal geregeld was hebben we eerst een hotel gezocht. Klopt mijn gedachte dat de organisatie waar ik geboekt heb verantwoordelijk is voor alle extra kosten die ik door hun fout moet maken? Ik denk aan hotel overnachting, avond eten en de extra gereden kilometers. Het huisje wat ons aangeboden werd is ook een dag korter beschilbaar overigens, dua die dag wil ik ook gecompenseerd zien eigenlijk. Wat zijn mn rechten? Alvast bedankt voor de hulp

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 09:56
door rvjapio
Die rechten zouden in de voorwaarden van de verhuurder moeten staan.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 10:13
door Janne.B.
40 huisjes niet beschikbaar, wat was de oorzaak dan? Toen u van huis vertrok was alles nog OK, of heeft u niet geconfirmeerd. Heeft u ook helemaal geen berichten ontvangen van de verhuurder?

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 11:32
door 16again
rvjapio schreef:
13 jul 2024 09:56
Die rechten zouden in de voorwaarden van de verhuurder moeten staan.
Focus in de voorwaarden zal vooral op plichten liggen. Wettelijke rechten voor TS hoeven niet vermeld te zijn.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 11:52
door alfatrion
Je hebt recht op een schadevergoeding. Dat betekent dat er een vergelijking moet worden gemaakt tussen de hypothetische situatie, waarin geen sprake van een tekortkomen is, en de werkelijke situatie, waarin dat wel het geval is. De extra kosten komen dan voor vergoeding in aanmerking. Hierbij kun je denken aan het hotel. De kosten voor het huisje kun je niet terugvorderen, omdat je die kosten in beide situaties hebt.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 12:27
door Erthanax
Kokka1 schreef:
13 jul 2024 07:55
Gisteravond werd ons bij aankomst op ons vakantie adres meegedeeld dat het huisje in de ardennen dat ik gereserveerd had niet beschilbaar was. Er waren 40 huisjes niet beschikbaar! (…) Klopt mijn gedachte dat de organisatie waar ik geboekt heb verantwoordelijk is voor alle extra kosten die ik door hun fout moet maken?
Is er echt sprake van een fout, of gaat het om overmacht, bv schade aan de accommodatie door weersomstandigheden?
Voor het recht op schadevergoeding maakt dat misschien niet uit, maar het zet wel een beetje de toon. Als er inderdaad sprake is van een calamiteit, dan vind ik het aanbod van de organisatie keurig. Ik hoop dat u de extra kosten vergoed krijgt, en dat u kunt genieten van een aangename vakantie zonder verdere problemen.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 12:49
door Kokka1
Alvast bedankt voor de reacties. Wat we bij de receptie te horen kregen was dat er door een uitgelopen uitbreiding van het park een groot aantal huisjes niet optijd klaar waren. 2 dagen voor vertrek kreeg ik nog een bericht van die orgamisatie dat alles gereed was voor mn vakantie bij hun. Gister kreeg ik terwijl ik in de rij stond om in te checken een belletje van de receptie. Ze hadden van hun hoofdkantoor de opdracht gekregen deze twee opties aan te bieden, een overnachting in de buurt was niet mogenlijk, er waren veel gezinnen met kleine kinderen die echt niet nog een keer 4 uur verder wilden. Het kan altijd fout gaan natuurlijk, maar de maniet wasrop het werd afgehandeld verdien lt niet de schoonheidsprijs

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 13:10
door Erthanax
Tja, een uitgelopen uitbreiding moet je toch ruim van tevoren zien aankomen. De oplossing had dus ook een stuk eerder aangeboden kunnen worden. Laat ze maar netjes uw extra kosten vergoeden. Nogmaals een fijne vakantie!

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 15:06
door rwolters
Erthanax schreef:
13 jul 2024 13:10
Tja, een uitgelopen uitbreiding moet je toch ruim van tevoren zien aankomen. De oplossing had dus ook een stuk eerder aangeboden kunnen worden. Laat ze maar netjes uw extra kosten vergoeden. Nogmaals een fijne vakantie!
Hangt er van af wat er nog gedaan moet worden. Het zou ook alleen om de laatste werkzaamheden kunnen gaan. Ze gaan het niet zo plannen dat het 2 maanden voor de eerste gasten al klaar is en dat het al die tijd geen geld op brengt.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 15:17
door Kokka1
Erthanax schreef:
13 jul 2024 13:10
Tja, een uitgelopen uitbreiding moet je toch ruim van tevoren zien aankomen. De oplossing had dus ook een stuk eerder aangeboden kunnen worden. Laat ze maar netjes uw extra kosten vergoeden. Nogmaals een fijne vakantie!
Ja in elk geval een aantal dagen of zelfs maar een dag voor vertrek, dan heb je een stuk meer keus en rust om een keus te maken. Nu sta je een beetje voor het blok

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 15:25
door Janne.B.
Erthanax schreef:
13 jul 2024 13:10
Tja, een uitgelopen uitbreiding moet je toch ruim van tevoren zien aankomen. De oplossing had dus ook een stuk eerder aangeboden kunnen worden. Laat ze maar netjes uw extra kosten vergoeden. Nogmaals een fijne vakantie!
Het is wel België natuurlijk, het gaat daar misschien iets anders aan toe zoals u het zou doen in Nederland, of denkt te doen.
Zou best eens kunnen zijn dat het te maken heeft met levering van zonne energie aan het het netwerk, wat net zoals in Nederland vaak over belast is. Of zoiets dergelijks, ken de situatie daar niet.

Een uitgelopen uitbreiding van zonnepanelen, omvormers, kabelwerk en aansluitingen doe je niet even op een zondag, en dat 40 keer. Dat kan wel eens uitlopen.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 15:27
door Kokka1
Erthanax schreef:
13 jul 2024 12:27
Kokka1 schreef:
13 jul 2024 07:55
Gisteravond werd ons bij aankomst op ons vakantie adres meegedeeld dat het huisje in de ardennen dat ik gereserveerd had niet beschilbaar was. Er waren 40 huisjes niet beschikbaar! (…) Klopt mijn gedachte dat de organisatie waar ik geboekt heb verantwoordelijk is voor alle extra kosten die ik door hun fout moet maken?
Is er echt sprake van een fout, of gaat het om overmacht, bv schade aan de accommodatie door weersomstandigheden?
Voor het recht op schadevergoeding maakt dat misschien niet uit, maar het zet wel een beetje de toon. Als er inderdaad sprake is van een calamiteit, dan vind ik het aanbod van de organisatie keurig. Ik hoop dat u de extra kosten vergoed krijgt, en dat u kunt genieten van een aangename vakantie zonder verdere problemen.
We gaan sowieso genieten, de afhandeling komt later. Zou gewoon fijn zijn als het netjes geregeld wordt.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 15:46
door Ivo.w
Uitgelopen oplevering van nieuwe huisjes die al wel verhuurd waren is in elk geval iets wat een bewust risico is van de verhuurder.

Maar voor de verdere afhandeling is wel van belang van wie de huisjes zijn, bij welk bedrijf u geboekt heeft en in welk land het waar u de boeking gedaan heeft bedrijf is gevestigd.
Als het een boekingskantoor met een Nederlandse vestiging is, dan is het Nederlands recht van toepassing.
Wanneer u bij een buitenlands boekingskantoor heeft geboekt, of rechtstreeks bij het in België gevestigde park, dan is waarschijnlijk andere wetgeving van toepassing.

Als de boeking onder Nederlands recht valt, dan heeft u in elk geval recht op een vergoeding van de extra kosten die redelijkerwijs gemaakt zijn. Daaronder zullen in elk geval de kosten voor een hotelovernachting en extra kilometers vallen.
Dat het alternatief verblijf een nacht korter beschikbaar is en u daardoor een dag eerder naar huis moet, betekent dat u ook de kosten van die overnachting terug moet krijgen.

En wanneer het park waar u nu verblijft niet (minimaal) dezelfde faciliteiten heeft als het park waar u oorspronkelijk geboekt had, dan heeft u ook recht op compensatie voor de ontbrekende faciliteiten.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 16:41
door Kokka1
De boeking is gedaan bij capfun. In hun avg sluiten ze alle verantwoordelijkheid voor juridische en administratieve beslissiingen uit die het verblijf kunnen verstoren of verhinderen, ik betwijfel of dit juridisch houdbaar is. Volgens mij vallen ze onder frans recht.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 17:17
door Janne.B.
Volgens trustpilot kon u wel van te voren weten waar u mee in zee ging.

https://www.trustpilot.com/review/www.capfun.nl

Verder laat ik het aan u, wens u net zoals Dhr. Erthanax schreef, een prettige vakantie toe.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 13 jul 2024 17:38
door kuklos
Janne.B. schreef:
13 jul 2024 15:25
Erthanax schreef:
13 jul 2024 13:10
Tja, een uitgelopen uitbreiding moet je toch ruim van tevoren zien aankomen. De oplossing had dus ook een stuk eerder aangeboden kunnen worden. Laat ze maar netjes uw extra kosten vergoeden. Nogmaals een fijne vakantie!
Het is wel België natuurlijk, het gaat daar misschien iets anders aan toe zoals u het zou doen in Nederland, of denkt te doen.
Zou best eens kunnen zijn dat het te maken heeft met levering van zonne energie aan het het netwerk, wat net zoals in Nederland vaak over belast is. Of zoiets dergelijks, ken de situatie daar niet.

Een uitgelopen uitbreiding van zonnepanelen, omvormers, kabelwerk en aansluitingen doe je niet even op een zondag, en dat 40 keer. Dat kan wel eens uitlopen.
Quatsch.
Dan stuur je niet twee dagen van tevoren nog een mail dat alles goed gaat. Zoiets kunnen ze al veel eerder zien aankomen en besluiten.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 14 jul 2024 09:52
door BL2
Janne.B. schreef:
13 jul 2024 15:25

Het is wel België natuurlijk, het gaat daar misschien iets anders aan toe zoals u het zou doen in Nederland, of denkt te doen.
Zou best eens kunnen zijn dat het te maken heeft met levering van zonne energie aan het het netwerk, wat net zoals in Nederland vaak over belast is. Of zoiets dergelijks, ken de situatie daar niet.
Een uitgelopen uitbreiding van zonnepanelen, omvormers, kabelwerk en aansluitingen doe je niet even op een zondag, en dat 40 keer. Dat kan wel eens uitlopen.
Wat een "ruis" weer uit dromenland, of heb je meer info beschikbaar over deze werkzaamheden ?

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 14 jul 2024 11:27
door Janne.B.
De schilder zal zijn werkzaamheden niet af hebben, er zal best iets zijn waardoor 40 huisjes niet toeganklijk zijn. Weet je wat. ik ga morgen daar eens checken wat er precies aan de hand is, het was makkelijker geweest als TS ons dat liet weten. Hij was er immers, laat in de avond.
Maar lees alle ruis maar eens op Trustpilot, dan heb je een indruk van de organisatie.

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 14 jul 2024 12:28
door Kokka1
Ik zou met alle liefde laten weten wat er precies aan de hand is. Er werd naar ons heel vaag gedaan, ik weet dus ook niet wat de aard van de werkzaamheden was of waarom het niet klaar was. Ze hebben me alleen verteld dat door het uitlopen van wzh er 40 huisjes niet klaar waren, en wat er dan niet klaar aan was wilden ze niet vertellen. Ik hoorde vandaag van een medewerker hier op het park in frankrijk dat er buiten ons nog 10 gezinnen gekozen hebben om naar dit park te gaan. De andere 29 gezinnen zijn dus weer naar huis

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Geplaatst: 14 jul 2024 12:52
door Janne.B.
Dat scheelt me weer een ritje :D Geniet van de vakantie in Frankrijk, de rest komt wel weer bij terugkomst in Nederland.

Prettige en zonnige dagen,

Groet.