Pagina 1 van 1

Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 16 jul 2024 18:02
door Remco1998
Beste lezer,

Ik zou graag wat ondersteuning willen voor mijn problemen met dhl en de webshop megekko.

Ik heb hier afgelopen jaar een pc gekocht waar na een halfjaar de grafische kaart een vonk gaf en niet meer aan ging. Heb hier retour voor aangevraagd bij megekko. Die hebben mij voorzien van een retourlabel. Heb de grafischekaart netjes ingepakt en afgegeven bij het dhl punt.

Hierna is deze opgehaald en sinds dien spoorloos verdwenen.

Het gaat hier om 1250 euro aan een product.

Ze willen me afschepen met een vergoeding van 13 euro.

Beide dhl en megekko nemen geen verantwoordelijkheid!

Ondertussen zit ik sinds vorig jaar november zonder werkend pc..

Ik hoop dat avrotros hier wat licht op wil werpen en me eventueel wilt helpen om dit recht te trekken.

Mvg, Remco.

Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 17 jul 2024 11:38
door NeoDutchio
Radar is een televisieprogramma, geen helpdesk voor individuele gevallen. De forumleden hier kunnen u wel de nodige handvatten geven.

Wat apart is in dit verhaal is dat Megekko de retourlabel heeft gegeven en u een vergoeding krijgt. Wat van belang is is wie daadwerkelijk de verzender is. Als Megekko de retour heeft aangemaakt en u de retourlabel gegeven heeft, dan zijn zij opdrachtgever en verantwoordelijk.
Als de retourlabel enkel het adres was en u hebt moeten betalen, dan bent u opdrachtgever en ook verantwoordelijk.

Megekko is al vaker voorbij gekomen hier en vreemd genoeg gaat het vaker mis met dure apparaten.

Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 17 jul 2024 11:45
door witte angora
Remco1998 schreef:
16 jul 2024 18:02
Hierna is deze opgehaald en sinds dien spoorloos verdwenen.
Door wie is het ding opgehaald? Door DHL vanaf het verzendpunt, of Megekko vanaf het afhaalpunt? Welk bewijs heb je hiervoor?

Megekko biedt 13 euro terwijl het ding volgens jou 1250 euro waard is. Vanwaar het verschil?

Wanneer heb je de laptop gekocht, en wanneer na 'de vonk' heb je de kaart verzonden? Je spreekt over een defecte laptop vanaf november, terwijl de laptop toen een half jaar oud zou zijn. We zitten nu al in juli, dus zo'n 8 maanden na 'de vonk'. In hoeverre kun je aanspraak maken op garantie?

Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 17 jul 2024 11:56
door Onkruid71
Misschien ff voor de duidelijkheid, het gaat hier niet over een laptop.

Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 17 jul 2024 11:59
door witte angora
O ja, het gaat om de grafische kaart van een pc. Mea culpa.

Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 17 jul 2024 12:42
door DeZevendeHenk
Die €13 lijkt mij de intrinsieke vergoeding voor verlies van het pakket en dat zou betekenen dat TS zelf weldegelijk opdrachtgever is voor de verzending en dus zelf verantwoordelijk.

Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 17 jul 2024 14:04
door Ik_weet_niet_alles
DeZevendeHenk schreef:
17 jul 2024 12:42
Die €13 lijkt mij de intrinsieke vergoeding voor verlies van het pakket en dat zou betekenen dat TS zelf weldegelijk opdrachtgever is voor de verzending en dus zelf verantwoordelijk.
Een defect binnen 1 jaar lijkt mij een gevalletje non conformiteit. De bewijslast ligt in dit geval bij Megekko. Zij hebben TS voorzien van een retourlabel en lijkt het mij een gevalletje garantie. Dan zijn de verzendkosten voor Megekko.
Ik zou Megekko wijzen op deze non conformiteit en de daaruit voortvloeiende plichten van de verkoper.

Re: Webshop en koerier nemen geen verantwoordelijkheid, pakket van 1250 euro weg

Geplaatst: 18 jul 2024 08:33
door Een Wiskunde Student
Remco1998 schreef:
16 jul 2024 18:02
Ze willen me afschepen met een vergoeding van 13 euro.
ik denk dat je hier de standaard vergoeding van DHL bedoelt , en niet een vergoeding van de webshop Megekko
Ze kunnen in ieder geval niet beiden tegelijk aansprakelijk zijn. Het is of DHL of de Webshop.

Als DHL het pakket heeft zoekgemaakt zijn zij aansprakelijk. Als je een duur pakket hebt verstuurt zonder extra waarde verzekering krijg je inderdaad maar een laag bedrag uitgekeerd, en daar kan je dan verder niks meer mee