Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
tnlbado
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2024 15:49

Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door tnlbado »

Wij hebben in november vorig jaar een Stella e-bike gekocht.
Vanaf dag 1 hebben we hier problemen mee gehad.
De accu was bijna niet uit de slede te halen. Mijn vrouw en zoon lukte dit samen niet. Mij met veel moeite. In januari waren de schroeven van de slede kapot. Fiets weg gebracht en slede werd vervangen en viel onder garantie.
De standaard stond initieel op de lange stand, maar zakte terug naar lagere stand. Fiets stond daardoor heel instabiel is gevallen. Standaard uiteindelijk vast laten zetten bij een andere fietsenmaker.
Maar na de vervanging van de slede, stond de standaard weer op de lage stand. Dus viel deze weer waardoor de rem het niet meer deed.
En ondanks de nieuwe slede, was de accu er nog niet uit te krijgen. Uiteindelijk braken de schroeven weer af, maar ook de bagagedrager begaf het door al het getrek aan de slede. Fiets weer ter reparatie weggebracht. Bijna 6 weken later konden we hem weer ophalen. Bagagedrager vervangen en weer een nieuwe slede. Maar de kosten vd rem moest ik betalen. Even 100 euro aftikken. Ik vond dat dit onterecht was en onder garantie zou moeten vallen. Maar de monteur gaf aan dat ik verzekerd was, slechts 25 moest ik betalen en de rest viel onder de verzekering die ik bij aanschaf heb afgesloten. Nou, vooruit dan maar. Paar dagen later gaf mijn zoon aan dat de accu zo snel leeg was. Ik met de accu weer terug, bleek dat ze de verkeerde accu mee hadden gegeven. Ok, kan gebeuren.
Maar 2 weken later, mail van Stellla verzekeringen. Ik ben helemaal niet voor schade verzekerd. Dus of ik de resterende 75 euro wil betalen.
Dat wil ik dus niet. De medewerker van Stella gaf ik aan dat ik verzekerd was voor de schade. Anders had ik ook niet betaald maar had het onder garantie moeten vallen.
Dat heb ik ze verteld. Maar enige dat ze zeggen dat ik niet verzekerd ben en dus moet betalen. Serieus? Hun maken een fout en ik moet betalen?
Feitelijk hebben ze gelijk. Maar wanneer ik iets in een winkel koop voor afgesproken bedrag, en dat bedrag klopt achteraf niet, dan hoef ik toch ook niet te betalen? Of klopt deze vergelijking niet?

riddert
Berichten: 2182
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door riddert »

U heeft helemaal gelijk. Toch lijkt betalen de enige optie, gelukkig gaat het maar om een paar tientjes.

Methusalah
Berichten: 1278
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik vraag mij af waarom je, als je ziet dat de standaard verschuift en hij dus instabiel wordt, je hem dan bent blijven gebruiken? Of waarom je hem niet hebt vast gezet (ik neem aan dat iedereen dat zelf kan doen. Kwestie van gereedschap en tijd). Helemaal bij de tweede keer. Iets met schade en schande.

En...als ze feitelijk gelijk hebben, dan is dat toch meteen einde discussie?

tnlbado
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2024 15:49

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door tnlbado »

Nou ik vind 100 euro betalen voor iets dat niet mijn schuld is anders wel erg vervelend. Er mankeerde iets aan de fiets waardoor er schade ontstaan is. Waarom zou ik dat moeten betalen en niet de partij die verantwoordelijk is voor kwaliteit van het product?
Uiteraard hebben we de standaard vast laten zetten. Maar als vervolgens iemand anders deze weer versteld, ondanks dat wij dit al hadden aangegeven.... .
Door schade en schande van een ander en ik betalen voor de schade....
En met mijn opmerking, feitelijk hebben ze gelijk; dat geldt voor de verzekering, niet over garantie.

Methusalah
Berichten: 1278
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door Methusalah »

tnlbado schreef:
26 jul 2024 13:58
Nou ik vind 100 euro betalen voor iets dat niet mijn schuld is anders wel erg vervelend. Er mankeerde iets aan de fiets waardoor er schade ontstaan is. Waarom zou ik dat moeten betalen en niet de partij die verantwoordelijk is voor kwaliteit van het product?
Uiteraard hebben we de standaard vast laten zetten. Maar als vervolgens iemand anders deze weer versteld, ondanks dat wij dit al hadden aangegeven.... .
Door schade en schande van een ander en ik betalen voor de schade....
En met mijn opmerking, feitelijk hebben ze gelijk; dat geldt voor de verzekering, niet over garantie.

Waarom zou iemand anders jouw standaard gaan verstellen?

tnlbado
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2024 15:49

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door tnlbado »

Tja, goede vraag. Ik heb er niet om gevraagd. Mssn dat de fietsenmaker een reden had.

rwolters
Berichten: 1780
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door rwolters »

Is de fietsenmaker die de standaard had ingesteld een Stella dealer?

BL2
Berichten: 4988
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door BL2 »

Waarom lees je dit soort toestanden nou alleen bij en over Stella.....?

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
26 jul 2024 19:46
Waarom lees je dit soort toestanden nou alleen bij en over Stella.....?
Nou, ik heb aardig wat topics hier voorbij zien komen over Stella, maar nooit over een standaard die onjuist gemonteerd zou zijn.

Moneyman
Berichten: 30977
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stella fiets gevallen door onjuiste montage standaard

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
26 jul 2024 20:03
BL2 schreef:
26 jul 2024 19:46
Waarom lees je dit soort toestanden nou alleen bij en over Stella.....?
Nou, ik heb aardig wat topics hier voorbij zien komen over Stella, maar nooit over een standaard die onjuist gemonteerd zou zijn.
Maar wel een scala aan problemen, waarbij de rode draad is dat Stella geen verantwoordelijkheid neemt.

Plaats reactie