Pagina 1 van 1

Wallbox Laadpaal

Geplaatst: 30 jul 2024 12:07
door Trammetje
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de laadpaal van Wallbox?
Sinds september 2021 deze laadpaal, in de garantie 1x gerepareerd loadbalancing defect. Nu weer zelfde probleem.
Na verschillende keren telefonisch contact ( erg lang in de wacht) en na verschillende keren mailcontact en foto's opgestuurd op hun verzoek, waar men met oplossingen kwam? Al deze oplossingen werkte niet. Gevraagd op een servicemonteur om het op te lossen. (laadpaal is nu uit de garantie). Deze komt gewoon niet. Men bood wel een nieuwe Wallbox aan met 30% korting. Ga ik dus niet doen. Opladen doet hij nog wel alleen de loadbalancing werkt niet. Kortom waardeloze service. E.a loopt al vanaf begin juni 2024.

Re: Wallbox Laadpaal

Geplaatst: 31 jul 2024 22:03
door Alex van Kampen
Is de software van Wallbox op uw telefoon en oplader up-to-date? Er is namelijk een nieuwe versie beschikbaar.

Is DLM wel geactiveerd en goed ingesteld naar uw huidige situatie?

Voor support ga naar https://support.wallbox.com.

Re: Wallbox Laadpaal

Geplaatst: 01 aug 2024 11:13
door Theaterr
Wij hebben ook een wallbox en inmiddels ook problemen hiermee. Communicatie met hun support team verloopt erg traag. Iedere keer een optie die je moet proberen een dan weer dagen geen reactie. Spijt dat ik vooraf niet naar de reviews heb gekeken, heel internet staat vol met ontevreden klanten. TROS Radar zou hier een uitzending aan moeten besteden, dit ruikt naar oplichting. Garantie is niets waard bij Wallbox.

Re: Wallbox Laadpaal

Geplaatst: 01 aug 2024 17:07
door rwolters
Theaterr schreef:
01 aug 2024 11:13
Wij hebben ook een wallbox en inmiddels ook problemen hiermee. Communicatie met hun support team verloopt erg traag. Iedere keer een optie die je moet proberen een dan weer dagen geen reactie. Spijt dat ik vooraf niet naar de reviews heb gekeken, heel internet staat vol met ontevreden klanten. TROS Radar zou hier een uitzending aan moeten besteden, dit ruikt naar oplichting. Garantie is niets waard bij Wallbox.
Welk deel is oplichting? En dan natuurlijk niet dat jij het oplichting vindt, maar oplichting in de juridische betekenis. Ontevreden klanten hebben is geen oplichting, langzaam reageren ook niet. En stap voor stap dingen proberen is een best wel logische manier van troubleshooting.

Re: Wallbox Laadpaal

Geplaatst: 01 aug 2024 17:39
door Trammetje
Gisteren na 14 dagen antwoord op de mail. Of ik het merk wist van de midmeter (loadbalance). N.b. door wallbox geïnstalleerd. Deze al een paar keer met een mail foto van opgestuurd. Nu weer antwoord 30% korting op een nieuwe, en mijn adresgegevens wil opsturen i.v.m een offerte. Echt ongelooflijk, waardeloze service. Stuur een servicemonteur om het probleem op te lossen. En o ja de software van de app is up-to- date.

Re: Wallbox Laadpaal

Geplaatst: 01 aug 2024 17:49
door Thijs124
Wie installeert zoiets eigenlijk als het nieuw is? Ik zou net als voor mijn zonnepanelen destijds een plaatselijke electricien daarvoor inschakelen. Als je via die electricien gekocht hebt weet je meteen waar je terecht moet voor onderhoud en garantie. Hier kwam vorige week een telefoontje van onbekende of ik een laadpaal wil. Ik heb geen electro auto, maar heb gezegd dat ik geen rijbewijs meer heb en nu met ziekenvervoer reis. Daar is mijn telefoonnummer nu zeker doorgestreept!

Re: Wallbox Laadpaal

Geplaatst: 01 aug 2024 22:24
door Nijogeth
Ik zou eens checken of deze wel voldoen aan de CE-eisen. Zou niet de eerste leverancier van laadpalen zijn die daar niet aan kan voldoen (helaas geen bron, want die mag ik niet delen).

Dan heb je namelijk een heel goede insteek om de verkoop te ontbinden. Iets dat niet voldoet aan de CE-eisen mag namelijk officieel niet verkocht worden.