'Onverwachte activiteiten' Microsoft-account
-
'Onverwachte activiteiten' Microsoft-account
Net kreeg ik een melding dat er onverwachte activiteiten zijn gesignaleerd op mijn Microsoft-account. Vreemd. Heb een nieuw wachtwoord aan moeten maken, daarbij een sms-controle. So far so good. Krijg een link om te controleren welke activiteiten er zijn geweest...
Het lijkt wel of de afgelopen maand de halve wereld heeft geprobeerd in te loggen. Verschillende keren Duitsland, Vietnam, Verenigde Staten, ook wat Nederland, Brazilië, China, India, Rusland, Irak, Maldiven, Verenigde Staten, India, Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, Roemenië, Canada, Oekraïne, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, Noorwegen, Spanje, Oman, Oezbekistan, Bosnië en Herzegovina, Pakistan, Chili, Marokko, Indonesië, Argentinië, Venezuela, Bangladesh, Tunesië, Libanon, Turkije, Peru, Mexico, Kenia, Uruguay en Albanië. En al die aanmeldingen zijn mislukt.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is, en hebben meer mensen hier mee te maken? Wat willen ze van me? En hoe hou je dit in vredesnaam tegen? Heb nu een ander wachtwoord, maar dit stopt natuurlijk niet.
Het lijkt wel of de afgelopen maand de halve wereld heeft geprobeerd in te loggen. Verschillende keren Duitsland, Vietnam, Verenigde Staten, ook wat Nederland, Brazilië, China, India, Rusland, Irak, Maldiven, Verenigde Staten, India, Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, Roemenië, Canada, Oekraïne, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, Noorwegen, Spanje, Oman, Oezbekistan, Bosnië en Herzegovina, Pakistan, Chili, Marokko, Indonesië, Argentinië, Venezuela, Bangladesh, Tunesië, Libanon, Turkije, Peru, Mexico, Kenia, Uruguay en Albanië. En al die aanmeldingen zijn mislukt.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is, en hebben meer mensen hier mee te maken? Wat willen ze van me? En hoe hou je dit in vredesnaam tegen? Heb nu een ander wachtwoord, maar dit stopt natuurlijk niet.
-
Re: 'Onverwachte activiteiten' Microsoft-account
Zit even verder te kijken:
Brazilië:
IP-adres
138.97.37.16
IP-adres
187.182.6.106
IP-adres
186.225.33.104
IP-adres
187.44.196.134
IP-adres
177.53.186.62
Kan zo nog wel doorgaan, maar dit is al wel duidelijk genoeg denk ik.
Brazilië:
IP-adres
138.97.37.16
IP-adres
187.182.6.106
IP-adres
186.225.33.104
IP-adres
187.44.196.134
IP-adres
177.53.186.62
Kan zo nog wel doorgaan, maar dit is al wel duidelijk genoeg denk ik.
-
https://support.microsoft.com/nl-nl/acc ... 0177863357
Je emailadres is verspreid over de gehele wereld
Ergens een keer gehacked?
Je emailadres is verspreid over de gehele wereld
Ergens een keer gehacked?
Laatst gewijzigd door Morgan le Fay op 02 aug 2024 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Niet gehackt, ik kon er gewoon op. En al die aanmeldingen zijn mislukt. Ik denk eerder dat duizenden anderen zijn gehackt en dat ze op die manier toegang proberen te krijgen tot het mijne - en dat van vele anderen die al die tijd van niks weten. Tenminste, als je net als ik nooit je activiteiten op dat account controleert. En waarom zou je dat doen?
Overigens krijg ik net als anderen aardig wat spam, vooral dat er pakketjes klaar staan. Dus mijn mailadres zal inderdaad wel bij een hack buitgemaakt zijn. Maar dan nog, hoe komen ze aan mijn microsoft-account?
Overigens krijg ik net als anderen aardig wat spam, vooral dat er pakketjes klaar staan. Dus mijn mailadres zal inderdaad wel bij een hack buitgemaakt zijn. Maar dan nog, hoe komen ze aan mijn microsoft-account?
Laatst gewijzigd door witte angora op 02 aug 2024 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er zijn altijd lomperds die hopen the pot of gold te scoren.witte angora schreef: ↑02 aug 2024 08:41Niet gehackt, ik kon er gewoon op. En al die aanmeldingen zijn mislukt. Ik denk eerder dat duizenden anderen zijn gehackt en dat ze op die manier toegang proberen te krijgen tot het mijne - en dat van vele anderen die al die tijd van niks weten. Tenminste, als je net als ik nooit je activiteiten op dat account controleert. En waarom zou je dat doen?
-
Toch is dit wel een serieuze kwestie denk ik. Het is al minimaal een maand aan de gang, en ik wist van niks - en het zal ook niet gaan ophouden vermoed ik, tenzij ik een ander Microsoft-account aan ga maken. Maar of je dat moet willen?
-
Ehh dat is best wel een dingetje.
Alles zit tegenwoordig aan elkaar gekoppeld. Dus steeds meer functies/mogelijkheden kunnen alleen als je ergens bij zo'n grote jongen bent ingelogd
Denk aan Meta
Alles zit tegenwoordig aan elkaar gekoppeld. Dus steeds meer functies/mogelijkheden kunnen alleen als je ergens bij zo'n grote jongen bent ingelogd
Denk aan Meta
U heeft wel eerst gecontroleerd of de mail echt van Microsoft afkomstig was?
Zo ja, dan is het tijd om uw account beter te gaan beveiligen.
Zo ja, dan is het tijd om uw account beter te gaan beveiligen.
BL2
vindt dit leuk
https://www.google.com/search?q=onverwa ... s-wiz-serphebben meer mensen hier mee te maken?
Je email adres is toch gelijk aan de login van je MS account?
Ze kunnen op meerdere manieren aan je accountnaam komen. Wellicht gebruik je die ook elders, en is er een keer een user database gestolen. Maar je kunt ook domweg alle mogelijke combinaties proberen. En de reden dat ze proberen in te breken is niet zo zeer omdat er verwacht wordt dat er op jouw MS account veel te vinden is, maar veel mensen gebruiken de dezelfde username/password combinatie voor veel sites en services. Dus als ze een geldige combinatie hebben gevonden is de volgende stap om die uit te proberen bij services die wel waarde kunnen hebben. Bijvoorbeeld Amazon of Bol en dan spullen bestellen op iemand anders naam.witte angora schreef: ↑02 aug 2024 08:41Niet gehackt, ik kon er gewoon op. En al die aanmeldingen zijn mislukt. Ik denk eerder dat duizenden anderen zijn gehackt en dat ze op die manier toegang proberen te krijgen tot het mijne - en dat van vele anderen die al die tijd van niks weten. Tenminste, als je net als ik nooit je activiteiten op dat account controleert. En waarom zou je dat doen?
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de aanvallers gebruik maken van een vpn, en dat die ip adressen dus niet de werkelijke lokatie weergeven. Misschien gaat het zelfs om steeds dezelfde persoon, vanuit — ik noem maar wat— een treurig flatje in IJmuiden. Zorg in ieder geval voor een sterk wachtwoord en wees daar zuinig op. Stel ook 2FA in, als dat kan.
Schorpioen58
vindt dit leuk
Voer hier https://haveibeenpwned.com/ het betreffende mailadres eens in, gevolgd door enter.
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
-
Ben terug van de boodschappen, ik denk dat het hier zit, en je kon nog wel eens dichterbij zitten dan je denkt. Zelfs met dat flatje in IJmuiden...Erthanax schreef: ↑02 aug 2024 09:48Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de aanvallers gebruik maken van een vpn, en dat die ip adressen dus niet de werkelijke lokatie weergeven. Misschien gaat het zelfs om steeds dezelfde persoon, vanuit — ik noem maar wat— een treurig flatje in IJmuiden. Zorg in ieder geval voor een sterk wachtwoord en wees daar zuinig op. Stel ook 2FA in, als dat kan.
Van de week een melding dat mijn Insta ook is opgeschort, een tijdje terug ook iets met Facebook. Van beiden weet ik de reden niet, maar het is allemaal wel toevallig. Er worden - op dat Microsoft-account - pogingen gedaan om in te loggen van zowel computer/laptop als mobiel. Het lijkt er dus inderdaad op dat dit via VPN gebeurt. Wie of wat heb ik natuurlijk geen zekerheid over, maar heb nu wel een vermoeden. Reden dat diegene dit doet? Geen idee.
Die 2-trapsidentificatie zat ik ook al aan te denken, als de tweede via een sms is kan er nooit wat gebeuren natuurlijk.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Even gecheckt, geen recente hacks.ZeerPrivé schreef: ↑02 aug 2024 09:53Voer hier https://haveibeenpwned.com/ het betreffende mailadres eens in, gevolgd door enter.
En kwam dit echt van Microsoft ? De verzender heb je nu mooi geholpen aan het (nieuwe) wachtwoord en je telefoonnummer. Dat er uit de hele wereld getracht wordt in te loggen is natuurlijk bangmakerij....witte angora schreef: ↑02 aug 2024 08:26Net kreeg ik een melding dat er onverwachte activiteiten zijn gesignaleerd op mijn Microsoft-account. Vreemd. Heb een nieuw wachtwoord aan moeten maken, daarbij een sms-controle. So far so good......
Dat is mooi.witte angora schreef: ↑02 aug 2024 10:44Even gecheckt, geen recente hacks.ZeerPrivé schreef: ↑02 aug 2024 09:53Voer hier https://haveibeenpwned.com/ het betreffende mailadres eens in, gevolgd door enter.
-
Dit kwam echt van Microsoft. Dacht je nu echt dat ik dit niet gecontroleerd heb?BL2 schreef: ↑02 aug 2024 10:44En kwam dit echt van Microsoft ? De verzender heb je nu mooi geholpen aan het (nieuwe) wachtwoord en je telefoonnummer. Dat er uit de hele wereld getracht wordt in te loggen is natuurlijk bangmakerij....witte angora schreef: ↑02 aug 2024 08:26Net kreeg ik een melding dat er onverwachte activiteiten zijn gesignaleerd op mijn Microsoft-account. Vreemd. Heb een nieuw wachtwoord aan moeten maken, daarbij een sms-controle. So far so good......
Edit:
Microsoft-accountteam <[email protected]
Tsja, of het echt was, dit geloofde je namelijk ook en nam de moeite zelfs om het allemaal over te typen....witte angora schreef: ↑02 aug 2024 08:26.....Het lijkt wel of de afgelopen maand de halve wereld heeft geprobeerd in te loggen. Verschillende keren Duitsland, Vietnam, Verenigde Staten, ook wat Nederland, Brazilië, China, India, Rusland, Irak, Maldiven, Verenigde Staten, India, Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, Roemenië, Canada, Oekraïne, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, Noorwegen, Spanje, Oman, Oezbekistan, Bosnië en Herzegovina, Pakistan, Chili, Marokko, Indonesië, Argentinië, Venezuela, Bangladesh, Tunesië, Libanon, Turkije, Peru, Mexico, Kenia, Uruguay en Albanië. En al die aanmeldingen zijn mislukt.
Uiteraard geloof jij jezelf niet eens.....BL2 schreef: ↑02 aug 2024 11:15Tsja, of het echt was, dit geloofde je namelijk ook en nam de moeite zelfs om het allemaal over te typen....witte angora schreef: ↑02 aug 2024 08:26.....Het lijkt wel of de afgelopen maand de halve wereld heeft geprobeerd in te loggen. Verschillende keren Duitsland, Vietnam, Verenigde Staten, ook wat Nederland, Brazilië, China, India, Rusland, Irak, Maldiven, Verenigde Staten, India, Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, Roemenië, Canada, Oekraïne, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, Noorwegen, Spanje, Oman, Oezbekistan, Bosnië en Herzegovina, Pakistan, Chili, Marokko, Indonesië, Argentinië, Venezuela, Bangladesh, Tunesië, Libanon, Turkije, Peru, Mexico, Kenia, Uruguay en Albanië. En al die aanmeldingen zijn mislukt.
witte angora
vindt dit leuk