Gedupeerd door Dajo Tech Center

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Matai225
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2024 09:44

Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Matai225 »

Goedendag allen,

Graag wil ik jullie waarschuwen voor het volgende individu/bedrijf.

Het gaat om Dajo tech center die volgens het kvk gevestigd is in Cuijk, maar werkelijk verblijft in Sint-Michelsgestel.

Vanwege het feit dat ik fatsoenlijk ben opgevoed en geen haat koester naar desbetreffende meneer zal ik de gevoelige informatie die ik heb voor mij houden maar enkel de informatie die voor iedereen toegangkelijk is delen plus de screenshots van het hele voorval.

Het verhaal:

Laats verkocht ik een laptop via markplaats en kwam ik en contact met Dajo tech center. De eigenaar Daniel (Danny) L. Kwam over als een vriendelijke man. Heb zelfs nog koffie met hem gedronken. Hij betaalde mij keurig en heeft de laptop meegenomen. Enkele uren later kreeg ik een bericht via marktplaats dat het niet de laptop was als omschreven, onwetende of dat het inderdaad het geval is heb ik meteen voorgesteld om hem Daniel(Danny) L. geld terug te storten wat ik ook gedaan heb. Een ding van mij is dat ik absoluut niet het gevoel wil dat ik iemand benadeel of tekort doe. Enfijn, Pak een beet een maand later was ik opzoek naar een mobiele telefoon, ik dacht in Daniel(Danny) L. een betrouwbaar persoon te hebben. Inderdaad hij had een telefoon en we zijn overeen gekomen dat ik hem de 23ste van augustus af zou nemen. Het wordt de 23ste, ik besluit op die dag ook een laptop bij hem aan te schaffen en vraag hem of het een probleem is of hij de spullen komt brengen. Goed als ik ben in vertrowen, heb ik meteen het gevraagde geld overgemaakt. Het gaat over de volgende bedragen: 100 euro voor een mobiele telefoon, 200 euro voor een laptop en 15 euro voor brandstof (Hij rijdt hybride :roll: ). Netjes een tijd afgesproken maar geen Daniel(Danny) L. te zien. Uiteindelijk krijg ik een bericht dat hij een auto-ongeluk heeft gehad, heel vervelend maar pech kan je hebben in het leven dus heb hem sterkte gewenst en hoopte hem daags naar de hand te zien. Let wel ik had een vlucht te halen op de 25ste van augustus. Zaterdag het volgende smoesje, ik vraag nog kan ik hem anders ophalen. Was geen probleem maar nooit geen reactie hier meer opgehad helaas. Zondagochtend vroeg moest ik mijn vlucht halen en heb vriendelijk verzocht om mijn geld terug over te boeken waarop hij akkoord gaf. Maandag zou het op mijn bank moeten staan, maar zoals jullie vast allemaal vermoeden is nul het resultaat. Door de week die volgde verschillende vriendelijke verzoeken gedaan om mij als nog te betalen. Elk bericht wordt gelezen maar geen enkele reactie. Nu ik vrij laten we zeggen handig ben me computers heb ik maar besloten om desbetreffende meneer maar een beetje beroemder te maken dan hij is en dit forum leek mij een mooi begin.

Bijgevoegd zijn de screenshots van ons gesprek en wat openbare informatie die iedereen met een paar klikken kan vinden.

Rest mij nog te zeggen dat ik het extreem jammer vind dat het zo moet aflopen. Altijd zal ik geloven in de goedheid van een ander alleen betekent dat wel af en een toe een deur in je gezicht. Wees allen gewaarschuwd voor dit fijne bedrijf en eigenaar.

Matai225
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2024 09:44

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Matai225 »

Edit: Naar aanleiding van bovenstaande contact gehad met de eigenaar. Hij heeft beloofd deze week mij terug te betalen. Als ik mijn geld terug ontvang zal ik dit bericht verwijderen.

Thijs124
Berichten: 1299
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zo simpel verwijder je hier niets.
Dit is geen date community.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de website van dit bedrijf vind ik geen adresgegevens, geen kvk-nummer, geen algemene voorwaarden; alleen een contactformulier en een 06-nummer. Ik zou hier nooit iets bestellen.

Als u uw geld terugkrijgt, kunt u de moderatie een bericht sturen met het verzoek dit topic te verwijderen.

J. Deltoer
Berichten: 3366
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En dat doen ze dan ook prompt. We hebben hier heel goede moderatie.
Ik vind dat ze in aanmerking moeten komen voor promotie. Ik denk aan een eigen rubriek in het gelijknamige tv programma.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nu ik vrij laten we zeggen handig ben me computers heb ik maar besloten om desbetreffende meneer maar een beetje beroemder te maken dan hij is en dit forum leek mij een mooi begin.
De grootste digibeten weten de weg te vinden naar dit forum.

Edit, bedankt voor de waarschuwing, ik zal er niet kopen. :mrgreen:

Arizonakid
Berichten: 1236
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus chantage werkt nog steeds?

BL2
Berichten: 5007
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door BL2 »

Alleen de naam al, voor mij al een grote rode vlag.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

BL2 schreef:
01 sep 2024 12:10
Alleen de naam al, voor mij al een grote rode vlag.
Dat zie ik niet zo. Stel de eigenaar is Daniël Joosten, dan is Dajo nog niet eens zo'n rare naam.

Thijs124
Berichten: 1299
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Over die naamsvergelijking heb je toch lang nagedacht, of is het kennis?

BL2
Berichten: 5007
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door BL2 »

Het ging mij om "Tech Center"........

Wat is er technisch aan om derderangs mobieltjes en laptops te schuiven. Voor dit soort bedragen kan het nooit veel zijn. Heeft de laptop al Windows 98 bijvoorbeeld

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Thijs124 schreef:
01 sep 2024 20:37
Over die naamsvergelijking heb je toch lang nagedacht, of is het kennis?
Nee hoor, een kwestie van een naam bedenken die bij "Da" past en een naam die bij "jo" past.
Het kan ook David Jochems zijn of Daan Joppen of weet ik wat.

Papegaaiduiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Matai225 schreef:
31 aug 2024 10:14
Goedendag allen,

Graag wil ik jullie waarschuwen voor het volgende individu/bedrijf.

Het gaat om Dajo tech center die volgens het kvk gevestigd is in Cuijk, maar werkelijk verblijft in Sint-Michelsgestel.

Vanwege het feit dat ik fatsoenlijk ben opgevoed en geen haat koester naar desbetreffende meneer zal ik de gevoelige informatie die ik heb voor mij houden maar enkel de informatie die voor iedereen toegangkelijk is delen plus de screenshots van het hele voorval.

Het verhaal:

Laats verkocht ik een laptop via markplaats en kwam ik en contact met Dajo tech center. De eigenaar Daniel (Danny) L. Kwam over als een vriendelijke man. Heb zelfs nog koffie met hem gedronken. Hij betaalde mij keurig en heeft de laptop meegenomen. Enkele uren later kreeg ik een bericht via marktplaats dat het niet de laptop was als omschreven, onwetende of dat het inderdaad het geval is heb ik meteen voorgesteld om hem Daniel(Danny) L. geld terug te storten wat ik ook gedaan heb. Een ding van mij is dat ik absoluut niet het gevoel wil dat ik iemand benadeel of tekort doe. Enfijn, Pak een beet een maand later was ik opzoek naar een mobiele telefoon, ik dacht in Daniel(Danny) L. een betrouwbaar persoon te hebben. Inderdaad hij had een telefoon en we zijn overeen gekomen dat ik hem de 23ste van augustus af zou nemen. Het wordt de 23ste, ik besluit op die dag ook een laptop bij hem aan te schaffen en vraag hem of het een probleem is of hij de spullen komt brengen. Goed als ik ben in vertrowen, heb ik meteen het gevraagde geld overgemaakt. Het gaat over de volgende bedragen: 100 euro voor een mobiele telefoon, 200 euro voor een laptop en 15 euro voor brandstof (Hij rijdt hybride :roll: ). Netjes een tijd afgesproken maar geen Daniel(Danny) L. te zien. Uiteindelijk krijg ik een bericht dat hij een auto-ongeluk heeft gehad, heel vervelend maar pech kan je hebben in het leven dus heb hem sterkte gewenst en hoopte hem daags naar de hand te zien. Let wel ik had een vlucht te halen op de 25ste van augustus. Zaterdag het volgende smoesje, ik vraag nog kan ik hem anders ophalen. Was geen probleem maar nooit geen reactie hier meer opgehad helaas. Zondagochtend vroeg moest ik mijn vlucht halen en heb vriendelijk verzocht om mijn geld terug over te boeken waarop hij akkoord gaf. Maandag zou het op mijn bank moeten staan, maar zoals jullie vast allemaal vermoeden is nul het resultaat. Door de week die volgde verschillende vriendelijke verzoeken gedaan om mij als nog te betalen. Elk bericht wordt gelezen maar geen enkele reactie. Nu ik vrij laten we zeggen handig ben me computers heb ik maar besloten om desbetreffende meneer maar een beetje beroemder te maken dan hij is en dit forum leek mij een mooi begin.

Bijgevoegd zijn de screenshots van ons gesprek en wat openbare informatie die iedereen met een paar klikken kan vinden.

Rest mij nog te zeggen dat ik het extreem jammer vind dat het zo moet aflopen. Altijd zal ik geloven in de goedheid van een ander alleen betekent dat wel af en een toe een deur in je gezicht. Wees allen gewaarschuwd voor dit fijne bedrijf en eigenaar.
Oké, dus als ik het goed begrijp opent u een topic op dit forum als chantagemiddel in de hoop dat de beste man nu wel gaat betalen? Dat het de eerste keer goed is gegaan met de betaling, betekent niet dat u automatisch die persoon kunt vertrouwen dat hij zijn afspraken nakomt. Het was natuurlijk beter geweest als u pas betaalde als u ter plekke de spullen in handen kreeg (mosterd na de maaltijd-verhaal).

Ik zou dit wel beschouwen als een levensles dat niet iedereen te vertrouwen is, ookal is het een keer goed gegaan. Blijf alert in dit soort gevallen, zou ik zeggen.

Papegaaiduiker

Kolk 2024
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2024 09:00

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Kolk 2024 »

Graag zou ik in contact komen met meerdere gedupeerden. Dajo Tech Center Kvk 88517624
Dit om een faillissement aan te kunnen vragen. Na bestelling laptop maanden geleden,
geen laptop en terugbetaling ontvangen (1000,-)

Mijn advies. Doe geen zaken doen met deze firma. onbetrouwbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kolk 2024 schreef:
19 sep 2024 09:08
Graag zou ik in contact komen met meerdere gedupeerden. Dajo Tech Center Kvk 88517624
Dit om een faillissement aan te kunnen vragen. Na bestelling laptop maanden geleden,
geen laptop en terugbetaling ontvangen (1000,-)

Mijn advies. Doe geen zaken doen met deze firma. onbetrouwbaar.
Slaat u geen stappen over? Heeft een ultimatum gestelt, hebt u officieel ontbonden en hebt u de vordering uit handen gegeven die ook niet heeft kunnen incasseren?

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 09:32
Slaat u geen stappen over? Heeft een ultimatum gestelt, hebt u officieel ontbonden en hebt u de vordering uit handen gegeven die ook niet heeft kunnen incasseren?
Voor de goede orde: het is wel gebruikelijk, maar géén verplichting om die stappen eerst te zetten. Al die stappen mag je dus ook gerust overslaan.

Voor het aanvragen van een faillissement is verrassend weinig nodig:
1) de wederpartij moet zijn gestopt met betalen;
2) er moeten minimaal 2 schulden zijn, waarvan er minimaal één opeisbaar is.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus als een winkelier niet levert en ook geen geld terug geeft kan ik direct het faillissement aanvragen?
Vreemd dat de Rijksoverheid aangeeft dat je wel een aantal keer moet vragen voor levering of terugbetaling.

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 11:17
Dus als een winkelier niet levert en ook geen geld terug geeft kan ik direct het faillissement aanvragen?
En alweer maak je er iets van wat ik niet schrijf. Doe dat nou gewoon eens niet.
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 11:17
Vreemd dat de Rijksoverheid aangeeft dat je wel een aantal keer moet vragen voor levering of terugbetaling.
Ik moet gokken waar je naar verwijst, want je doet niet aan bronvermelding, maar feit is dat die vragen niet verplicht zijn.

Ongetwijfeld baseer je je op deze pagina, en dan met name de inleiding. Daar wordt uiteraard slechts aangehaakt bij de meest voorkomende gang van zaken, en wordt niet beoogd een aantal verplichtingen te schetsen.

En dat had je kunnen weten als je op de link eronder had geklikt, die naar deze pagina van de Rechtspraak leidt en die wél verwijzen naar de toepasselijke voorwaarden.

En dan had je exact gelezen wat ik ook al schreef:
Voorwaarden voor aanvraag faillissement
Uw schuldenaar (persoon, onderneming, stichting of vereniging):
1) is gestopt met betalen, en
2) heeft 2 of meer schulden bij verschillende schuldeisers, waarvan minimaal 1 schuld opeisbaar is (de betalingstermijn is voorbij).
Kortom, de vraag van Kolk2024 is logisch, en de belemmeringen die je opwerpt zijn er niet.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
19 sep 2024 11:39
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 11:17
Dus als een winkelier niet levert en ook geen geld terug geeft kan ik direct het faillissement aanvragen?
En alweer maak je er iets van wat ik niet schrijf. Doe dat nou gewoon eens niet.
Het zijn toch echt uw eigen woorden dat het geen verplichting is om een ultimatum te stellen of te ontbinden. Daarmee zegt u dat als een verkoper in gebreke blijft direct een faillissementsaanvraag gedaan kan worden.
Had u iets anders bedoeld, dan ligt het niet aan mij.

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door Dajo Tech Center

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 11:57
Moneyman schreef:
19 sep 2024 11:39
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 11:17
Dus als een winkelier niet levert en ook geen geld terug geeft kan ik direct het faillissement aanvragen?
En alweer maak je er iets van wat ik niet schrijf. Doe dat nou gewoon eens niet.
Het zijn toch echt uw eigen woorden dat het geen verplichting is om een ultimatum te stellen of te ontbinden. Daarmee zegt u dat als een verkoper in gebreke blijft direct een faillissementsaanvraag gedaan kan worden.
Had u iets anders bedoeld, dan ligt het niet aan mij.
Je moet echt beter lezen, want wat jij ervan maakt schrijf ik niet. Kijk nou gewoon naar de voorwaarden die ik op een rijtje zette, en leg jouw verzonnen casus ernaast. Dan zie je gelijk waarom jouw scenario niet past bij wat ik schreef.

Plaats reactie