Saldo terugvragen verlopen OV-Chipkaart
Geplaatst: 06 sep 2024 16:25
Op het moment van dit bericht ben ik al 3 maanden bezig om het saldo terug te krijgen van 2 verlopen OV-Chipkaarten (ongeveer 3 jaar verlopen). Eén kaart staat op naam en één kaart is anoniem.
Na een maand zonder succes te hebben geprobeerd het saldo terug te krijgen via een OV-chipkaart servicepunt, werd mij geadviseerd om de kaarten, samen met een saldo-terugvraagformulier, op te sturen naar de betreffende organisatie. Nadat ik de kaarten aangetekend en verzekerd had verstuurd, heb ik een maand gewacht en toen weer contact opgenomen. De service desk vertelde me dat ik nog even moest wachten, omdat het ongeveer 2 weken duurt om de geretourneerde kaarten te verwerken en daarna nog een paar weken voordat het saldo wordt teruggestort.
Een paar weken later belde ik opnieuw. Toen vroegen ze om de kaartnummers. Helaas had ik door een fout van mij geen kopieën gemaakt. Gelukkig kon ik via het cachegeheugen nog een kaartnummer terugvinden. Ik hoopte dat ze via dat kaartnummer mijn correspondentie konden terugvinden, maar helaas bleef het stil bij OV-Chipkaart.
Deze week heb ik opnieuw gemaild en gebeld. Ik gaf hen nogmaals de track-en-trace code van de verzonden brief in de hoop dat ze een goed postregistratiesysteem zouden hebben. Helaas konden ze deze vraag niet beantwoorden.
Vandaag heb ik weer gebeld. Om tijd te besparen, begon ik direct met het delen van het casenummer. Toch kreeg ik weer vragen waarvan ik de informatie al lang met hen had gedeeld. Toen ik vroeg welke informatie ze nog meer nodig hadden, werd ik in de wacht gezet voor overleg. Na een half uur werd de verbinding verbroken. Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd met een beknopt verslag van het telefoongesprek en gevraagd welke informatie ze nog nodig hebben naast wat ik al had gedeeld. Om te voorkomen dat ik weer weken moet wachten, heb ik aangegeven dat ik mijn klacht via andere instanties zal delen (bij deze).
Ik ben benieuwd of er meer mensen problemen hebben met het terugkrijgen van het saldo op verlopen OV-chipkaarten. Ik verneem graag hoe zij dit traject succesvol ten einde hebben weten brengen (positive thinking!)
Na een maand zonder succes te hebben geprobeerd het saldo terug te krijgen via een OV-chipkaart servicepunt, werd mij geadviseerd om de kaarten, samen met een saldo-terugvraagformulier, op te sturen naar de betreffende organisatie. Nadat ik de kaarten aangetekend en verzekerd had verstuurd, heb ik een maand gewacht en toen weer contact opgenomen. De service desk vertelde me dat ik nog even moest wachten, omdat het ongeveer 2 weken duurt om de geretourneerde kaarten te verwerken en daarna nog een paar weken voordat het saldo wordt teruggestort.
Een paar weken later belde ik opnieuw. Toen vroegen ze om de kaartnummers. Helaas had ik door een fout van mij geen kopieën gemaakt. Gelukkig kon ik via het cachegeheugen nog een kaartnummer terugvinden. Ik hoopte dat ze via dat kaartnummer mijn correspondentie konden terugvinden, maar helaas bleef het stil bij OV-Chipkaart.
Deze week heb ik opnieuw gemaild en gebeld. Ik gaf hen nogmaals de track-en-trace code van de verzonden brief in de hoop dat ze een goed postregistratiesysteem zouden hebben. Helaas konden ze deze vraag niet beantwoorden.
Vandaag heb ik weer gebeld. Om tijd te besparen, begon ik direct met het delen van het casenummer. Toch kreeg ik weer vragen waarvan ik de informatie al lang met hen had gedeeld. Toen ik vroeg welke informatie ze nog meer nodig hadden, werd ik in de wacht gezet voor overleg. Na een half uur werd de verbinding verbroken. Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd met een beknopt verslag van het telefoongesprek en gevraagd welke informatie ze nog nodig hebben naast wat ik al had gedeeld. Om te voorkomen dat ik weer weken moet wachten, heb ik aangegeven dat ik mijn klacht via andere instanties zal delen (bij deze).
Ik ben benieuwd of er meer mensen problemen hebben met het terugkrijgen van het saldo op verlopen OV-chipkaarten. Ik verneem graag hoe zij dit traject succesvol ten einde hebben weten brengen (positive thinking!)