Nissan Dealers niet geïnformeerd omtrent gebreken motor Qashqai
Geplaatst: 18 sep 2024 10:48
Er zijn vele voorkomende problemen m.b.t. de Nissan Tekna 1.2. motoren (vooral toegepast bij o.a. diverse Nissan Quashcai i modellen bouwjaren vanaf ca. 2014-2017), en dat Nissan Nederland totaal geen enkele verantwoording/coulance erkent voor deze ontstane problemen met deze gebrekkige ingebouwde Tekna 1.2 motoren, terwijl Nissan Duitsland dit daarentegen dus wel in verleden reeds had gedaan , en ook alle Duitse Nissan dealers tijdig hierover reeds had geïnformeerd.
Ik werd hiermee zelf persoonlijk noodlottig mee geconfronteerd, toen we onlangs tijdens onze vakantie in Duitsland onze NIssan Qashqai opeens plots enorm begon te sputteren, en na controle door de dichtstbijzijnde Nissan dealer in Duitsland werd de oorzaak snel gevonden, de voor de Nissan dealer duidelijk herkenbare problemen de gebrekkige Tekna 1.2. motor was uiteindelijk de boosdoener stelde hij vast , want tot grote Schock was helaas de motor kapot wegens o.a. kapotte kop zuiger 1 cilinder met als gevolg zeer hoge reparatie kosten inbouw nieuwe Nissan Revisie motor, en dat bij een km stand van slecht 109.000 km? hetgeen dus je logischerwijs als consument totaal niet hoeft te accepteren of te verwachten bij een deugdelijk betrouwbare auto zoals Nissan Qashqai , Zeker niet wanneer zoals nu blijkt Nissan Nederland dus destijds klaarblijkelijk de Nederlandse Nissan dealers dus hierover niet tijdig heeft verwittigd (=ernstig verwijtbare nalatigheid!!) .
Nissan Nederland had inderdaad destijds dus ook de verantwoordelijkheid en wettelijke plicht om alle Nissan dealers Nederland hierover (via RDW tergroepactie) tijdig goed te informeren, en om uit voorzorg de Tekna 1.2. motoren te laten controleren op de destijds veel voorkomende geconstateerde (fabricage) motorgebreken door de Nissan dealers in Nederland (binnen de 5-jaar geldende Europese Nissan garantie) .
Vandaar dat Nissan Nederland dus vanwege bovenstaande ernstig verwijtbaar nalatig is geweest, en ernstig verzuimd heeft om de tekna 1.2 motoren (zoals o.a. onze Nissan Qashqai bouwjaar2016) te laten controleren door een Nissan Dealer (via terugroepactie RDW) binnen de destijds geldende 5 jaar Nissan garantie op motoren, waardoor Nissan Nederland dus wel degelijk vanwege deze nalatigheid mijn inziens dus uiteindelijk juridisch verwijtbaar verantwoordelijk is en blijft voor de ontstane kosten v/d ontstane motorschades van deze destijds door Nissan ingebouwde gebrekkige Tekna 1.2. motoren .
Wellicht zijn er meerdere mensen Nissan Qashqai rijders die soortgelijke problemen herkennen of ooit hebben meegemaakt ! Vandaar dat ik dit issue via dit forum extra wilde belichten ...
Ik werd hiermee zelf persoonlijk noodlottig mee geconfronteerd, toen we onlangs tijdens onze vakantie in Duitsland onze NIssan Qashqai opeens plots enorm begon te sputteren, en na controle door de dichtstbijzijnde Nissan dealer in Duitsland werd de oorzaak snel gevonden, de voor de Nissan dealer duidelijk herkenbare problemen de gebrekkige Tekna 1.2. motor was uiteindelijk de boosdoener stelde hij vast , want tot grote Schock was helaas de motor kapot wegens o.a. kapotte kop zuiger 1 cilinder met als gevolg zeer hoge reparatie kosten inbouw nieuwe Nissan Revisie motor, en dat bij een km stand van slecht 109.000 km? hetgeen dus je logischerwijs als consument totaal niet hoeft te accepteren of te verwachten bij een deugdelijk betrouwbare auto zoals Nissan Qashqai , Zeker niet wanneer zoals nu blijkt Nissan Nederland dus destijds klaarblijkelijk de Nederlandse Nissan dealers dus hierover niet tijdig heeft verwittigd (=ernstig verwijtbare nalatigheid!!) .
Nissan Nederland had inderdaad destijds dus ook de verantwoordelijkheid en wettelijke plicht om alle Nissan dealers Nederland hierover (via RDW tergroepactie) tijdig goed te informeren, en om uit voorzorg de Tekna 1.2. motoren te laten controleren op de destijds veel voorkomende geconstateerde (fabricage) motorgebreken door de Nissan dealers in Nederland (binnen de 5-jaar geldende Europese Nissan garantie) .
Vandaar dat Nissan Nederland dus vanwege bovenstaande ernstig verwijtbaar nalatig is geweest, en ernstig verzuimd heeft om de tekna 1.2 motoren (zoals o.a. onze Nissan Qashqai bouwjaar2016) te laten controleren door een Nissan Dealer (via terugroepactie RDW) binnen de destijds geldende 5 jaar Nissan garantie op motoren, waardoor Nissan Nederland dus wel degelijk vanwege deze nalatigheid mijn inziens dus uiteindelijk juridisch verwijtbaar verantwoordelijk is en blijft voor de ontstane kosten v/d ontstane motorschades van deze destijds door Nissan ingebouwde gebrekkige Tekna 1.2. motoren .
Wellicht zijn er meerdere mensen Nissan Qashqai rijders die soortgelijke problemen herkennen of ooit hebben meegemaakt ! Vandaar dat ik dit issue via dit forum extra wilde belichten ...