Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
MarijnMeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2024 13:18

Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door MarijnMeijer »

Ik ben leermiddelencoördinator op een school voor voortgezet onderwijs in het vmbo.

Onze leerlingen moeten hun boeken bestellen bij de firma Iddink. Elk jaar loopt er wel eens wat mis, maar dit schooljaar is het echt ongelooflijk.

Bij ons hebben leerlingen:
- het verkeerde pakket ontvangen
- een onvolledig pakket ontvangen
- totaal geen pakket ontvangen

De service van Iddink laat ook flink te wensen over. Voor ouders is Iddink vrijwel niet meer te bereiken. Krijgt een ouder wel contact met ze, wordt er verwezen naar de school.

Ook voor de scholen is het contact moeilijk te leggen. Wachtentijden van 45 minuten is tegenwoordig heel normaal, er wordt amper geluisterd. Mails blijven onbeantwoord.

Het is om moedeloos van te worden. Ook voor school. een citaat van een Iddinkmedewerker: U zult geduld moeten hebben.

Moneyman
Berichten: 31149
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tijd om de leverancierkeuze als school te herzien, lijkt mij. Al is het de vraag of een ander zoveel beter is.

DeZevendeHenk
Berichten: 881
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het voelt alsof niemand iemand aansprakelijk stelt voor de schade en niemand dus ook urgentie ervaart om het op te lossen.

rwolters
Berichten: 1823
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door rwolters »

MarijnMeijer schreef:
23 sep 2024 13:25
Ik ben leermiddelencoördinator op een school voor voortgezet onderwijs in het vmbo.
Is het dan niet jouw taak om een andere leverancier te zoeken als de huidige geen verbeterplannen heeft?

witte angora
Berichten: 31976
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door witte angora »

Zoveel leveranciers zijn er niet. Bij Van Dijk loopt het volgens mij ook niet altijd even soepel. Oorzaak: er moet in korte tijd veel gebeuren. Daartoe worden nogal eens studenten ingezet - waarvan velen, gezien de berichten van de laatste jaren, nog wel eens moeite met lezen en rekenen kunnen hebben. Zet dat volk op zo'n verzendafdeling, dan is dat eigenlijk garantie dat het fout gaat.

Ik zou dus inzetten op beter onderwijs.

Nijogeth
Berichten: 10527
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zou natuurlijk kunnen overwegen de boeken zelf aan te schaffen en van daaruit aan leerlingen te verschaffen. Zo deed het gymnasium waar ik op zat het vroeger ook.

Erthanax
Berichten: 10058
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mmm, vroeger. Zelf aanschaffen door de school? Was er niet iets veranderd in de financiering van schoolboeken? O, wacht…


tampie74
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Leerlingen ontvangen verkeerde of te weinig schoolboeken

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ik moeder van dochter die op havo 5 examen klas zit, hebben soort gelijks meegemaakt, hebben ook examenbundels besteld, alle boeken wel keurig binnen gekregen, alleen de activatiecode van het van economie nergens te bekennen. Dus wat doen wij bellen Iddink op als leerling met de vraag of de activatiecode van het examenbundel economie kan worden uitgegeven. Iddink zegt doodleuk maar dat moet school doen.
Dochter gaat naar school de 1e week en geeft dat daar aan school zegt dan moet je bij Iddink zijn. Dochter zegt dat heeft mijn moeder al gedaan. En school is erachteraan gegaan. Weken niets gehoord.
Krijg ik een mail van Iddink dat er een examenbundel economie onderweg is met het online gebeuren. 2 weken later ligt er nog een examenbundel economie in de bus. Maar geen activatiecode te bekennen in de online omgeven. Het was toen weekend dus de maandag gelijk met Iddink gebeld. En verteld dat ik nog een examenbundel economie geleverd heb gekregen die we al hadden, maar geen online gegevens van economie hebben. Iddink zegt school moet dat koppelen. Dochter weer naar school gegaan en daar weer aangegeven. En school is er weer achteraan gegaan.
Het is uiteindelijk wel goed gekomen, maar je bent wel weken bezig om iets voor elkaar te krijgen.

Plaats reactie