Pagina 1 van 1

Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 03:08
door Silliejeanie
odido
"Gespreks" kosten in rekening gebracht terwijl geen connectie tot stand is gekomen. Factuur van 189€!!!
Net abonnement verlengd, niet bewust van beperkte bundel(120min/sms).
Plafond internet bundel bij 80% verbruikt krijg ik een sms ter notificatie. Geen bericht bij plafond bel-bundel?

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 04:04
door ZeerPrivé
Deze vragen al op de Odido Community gesteld? https://community.odido.nl/facturen-564

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 06:36
door Methusalah
Wees eerst alsjeblieft duidelijk over wat je probleem nu exact is want je gaat van de hak op de tak in je post.

In ieder geval is het niet weten wat de beperkingen van je bundel zijn volledig jouw verantwoordelijkheid. Ik neem toch aan dat je weet waarvoor je betaalt?

En wat heeft je internet bundel hier mee te maken? Het is of data of belminuten waar je over heen gaat. Allebei lijkt me onwaarschijnlijk en je schrijft duidelijk dat het gaat om gesprekskosten.

En wat bedoel je met, er is geen connectie tot stand gekomen?

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 08:28
door Nijogeth
Het telefoongesprek begint natuurlijk al zodra u de ander opbelt. Dan gaat men namelijk proberen te verbinden en wordt gebruik gemaakt van het netwerk.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 08:35
door witte angora
Toch is dat anders dan voorheen met de vaste telefoon. Daar ging de meter pas tellen op het moment dat de verbinding tot stand was gebracht en het gesprek kon starten.

De toenmalige PTT was er dus niet zo blij mee als mensen de telefoon gebruikten om elkaar kosteloos seintjes te geven: 'als ik de telefoon 3 x laat overgaan weet je dat ik binnen 5 minuten bij je ben, dan kun je alvast naar buiten'. Dat soort dingen. (offtopic: mijn oma had een vriendin die altijd snel opnam, oma kwaad, want dat kostte haar weer geld)

Als je dat nog gewend bent snap ik de verwarring wel.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 08:45
door Moneyman
Maar hoeveel gesprekken moet je niet tot stand laten komen om aan een factuur van € 189,00 te komen...??

Ik denk dat hier iets heel anders speelt, waarbij ik me afvraag of TS wel weet waar ze het over heeft.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 09:08
door witte angora
Kan best dat TS het niet goed weet. Nou moet ik zeggen, al is dat off-topic, dat er meer veranderd is dan je denkt. De 'vliegtuigstand' heb ik nooit begrepen, om wat te noemen. Om de ene functie (bereik en alles) uit te zetten moet je een andere aan zetten (de vliegtuigstand dus). Het strookt niet met mijn logica. Uitzetten is uitzetten, niet aanzetten. En waar vlieg je dan naar toe? Maar dat is wel hoe het werkt, en daar moeten sommige mensen ook maar mee zien te dealen - als ze er al achter komen dat het zo werkt.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 09:14
door Nijogeth
Vliegtuigstand is de stand die ontwikkeld is om in vliegtuigen toe te passen, omdat oudere modellen vliegtuigen nooit getest zijn met zaken die communiceren door de lucht. Wij noemen dat in ons vakgebied Internal Transmitters. Tegenwoordig wordt elk voertuig getest met het idee dat er mensen in zitten (bestuurder en passagiers) die mobiele communicatie bij zich hebben.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 09:27
door witte angora
Ja ok, half duidelijk waar dat voor is - maar de logica is er niet.

Maar zoals gezegd is dat off-topic, we moeten ons maar richten op de vraag van TS, die waarschijnlijk zelf niet goed weet hoe die nota in elkaar steekt. Juist omdat er zo ongelooflijk veel veranderd is dat niet iedereen dat bij kon houden.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 09:43
door Thijs124
Ik ken wel dat verbindingen niet meer gewoon gestopt worden als de telefoon niet opgenomen wordt maar dat er een bandje komt met bijv, Ihren Gesprāchspartner ist im Moment nicht erreichbar. Dank je weer 23 cent internationaal gesprek. Zo wel eens tien keer op een dag gehad omdat mijn kennis handy had uitgeschakeld. Maar zoveel kosten dan moet er iets heel anders aan de hand zijn. Gesprekken naar Dubai of China, of teruggebeld naar onbekende fakenummers, of met te weinig data downloads.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 10:37
door Erthanax
Een “bandje” met het geluid van de zg wektoon die aangeeft dat de telefoon overgaat is ook een goede mogelijkheid. De beller denkt dat hij wacht tot de telefoon overgaat, maar in werkelijkheid is de telefoon allang automatisch opgenomen.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 09 okt 2024 11:01
door Thijs124
Bij fakenummers waar je zelf terug belt als je niet weet wie het is kun je zo inderdaad naar heel dure nummers worden gestuurd gebeurt dat inderdaad. Dus nooit onbekende nummers terugbellen. Ik zie hier belletjes die meteen weer verbroken worden uit Irak, Vietnam, Canada en India.
Maar binnen Odido, daar gaat het nu over, kan ik nu tot op de seconde zien met welk nummer, hoelang en en wanneer er gebeld is.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 12 okt 2024 15:01
door rwolters
Nijogeth schreef:
09 okt 2024 08:28
Het telefoongesprek begint natuurlijk al zodra u de ander opbelt. Dan gaat men namelijk proberen te verbinden en wordt gebruik gemaakt van het netwerk.
De billing gaat pas lopen nadar er geantwoord is. Daarom willen providers zo graag z.s.m. doorschakelen naar voicemail. Dan wordt dat gesprek tenminste getermineerd.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 12 okt 2024 16:15
door peter17111962
"niet bewust van die beperkte bundel" staat toch echt op hun site.
Vrijwel alle providers bieden voor een paar euro extra per maand onbeperkt bellen met
hetzelfde aantal MB's per maand als U gewend bent. Ik heb even gekeken op de site
van Odido. Als U daar kijkt bij keuzehulp kunt U zelf invullen of U wel of niet onbeperkt
wilt bellen. Voor die paar Euro per maand meer nooit meer problemen meer met in de
gaten houden hoe lang U al heeft gebeld.

Re: Gespreks kosten

Geplaatst: 12 okt 2024 22:22
door 16again
rwolters schreef:
12 okt 2024 15:01
Nijogeth schreef:
09 okt 2024 08:28
Het telefoongesprek begint natuurlijk al zodra u de ander opbelt. Dan gaat men namelijk proberen te verbinden en wordt gebruik gemaakt van het netwerk.
De billing gaat pas lopen nadar er geantwoord is. Daarom willen providers zo graag z.s.m. doorschakelen naar voicemail. Dan wordt dat gesprek tenminste getermineerd.
En dan betaal je voor het inspreken van de voicemail.
En gesprekspartner voor het afluisteren van de voicemail. En daarna het terugbellen.