Fixitfaster stuurt aanmaningen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Berend52
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2024 17:53

Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Berend52 »

Hoi,

Wie heeft er ook een nare ervaring met Fixitfaster.Je zoekt op google naar handleidingen en zonder dat je het door hebt maken zei een account van je aan en ben je verplicht tot betaling van 30 euro.Ik heb een paar keer naar een handleiding gezocht,maar iedere keer kreeg ik niets te zien.Dus je moet betalen voor iets wat je niet krijgt.Krijg je als antwoord dat je je hele leven voor 30 euro naar handleidingen kan zoeken.Ik heb inmiddels een aanmaning als ik niet voor 22 oktober betaal komt er 20 euro bij.Ben benieuwd wie ook deze ervaring met Fixitfaster heeft en wat jullie gaan doen.

riddert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door riddert »

Berend52 schreef:
15 okt 2024 18:28
Hoi,

Wie heeft er ook een nare ervaring met Fixitfaster.Je zoekt op google naar handleidingen en zonder dat je het door hebt maken zei een account van je aan en ben je verplicht tot betaling van 30 euro.Ik heb een paar keer naar een handleiding gezocht,maar iedere keer kreeg ik niets te zien.Dus je moet betalen voor iets wat je niet krijgt.Krijg je als antwoord dat je je hele leven voor 30 euro naar handleidingen kan zoeken.Ik heb inmiddels een aanmaning als ik niet voor 22 oktober betaal komt er 20 euro bij.Ben benieuwd wie ook deze ervaring met Fixitfaster heeft en wat jullie gaan doen.
Hoe is het mogelijk dat men automatisch al uw gegevens binnenkrijgt bij enkel een bezoek aan de website.
Het wordt ook steeds gekker op het internet.
Goed dat u waarschuwt, en als u werkelijk zelf niets ingevuld of gedaan heeft dan kun je de post van deze partij negeren.

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, niet lezen en blind ergens een vinkje zetten geeft wel eens problemen.
Op de eerste pagina staat inderdaad niets van kosten vermeld. Zodra u op de volgende pagina alle gegevens invult staat er een vakje onderaan:
Ik bevestig dat ik de algemene voorwaarden en de privacyverklaring heb gelezen en accepteer ze. Ik ga akkoord dat Fix It Faster een account voor mij aanmaakt en erken dat deze dienstverlening mij €30 kost, waarvoor een factuur over 15 dagen naar mijn e-mailadres wordt gestuurd.
Zodra u het vinkje gezet heeft staat er een knop “download direct je handleiding, account aanmaken met betaalverplichting”

Om hier nog onderuit te komen is het verstandig een jurist in de arm te nemen. Het kan zijn dat omdat er op de HomePage niet over prijzen gesproken word dit als reden gebruikt kan worden om onder de overeenkomst uit te komen. Vrijwillige forumleden zijn helaas niet in de mogelijkheid om te bepalen hoe een rechter hier tegenaan kijkt.

ZeerPrivé
Berichten: 6206
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vlg dit artikel https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928 kun je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. Dat betekent binnen 14 dagen na aanmelding, niet binnen 14 dagen na ontvangst factuur.

En let in het vervolg beter op als je gaat googelen.

alfatrion
Berichten: 22076
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2024 13:21
Vlg dit artikel https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928 kun je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. Dat betekent binnen 14 dagen na aanmelding, niet binnen 14 dagen na ontvangst factuur.
Daar moet de handelaar wel op wijzen. De handelaar heeft in de algemene voorwaarden opgenomen dat er geen herroepingsrecht is en dat de consument er "uitdrukkelijk" mee instemt dat de dienst direct wordt uitgevoerd. Dat is niet hoe dat moet. Nu de handelaar niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan is de herroepingstermijn 12 maanden. TS kan dus gewoon een ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengen.

Toevoeging:
Algemene voorwaarden van FixitFaster
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 16 okt 2024 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 6206
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
16 okt 2024 13:34
ZeerPrivé schreef:
16 okt 2024 13:21
Vlg dit artikel https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928 kun je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. Dat betekent binnen 14 dagen na aanmelding, niet binnen 14 dagen na ontvangst factuur.
Daar moet de handelaar wel op wijzen. De handelaar heeft in de algemene voorwaarden opgenomen dat er geen herroepingsrecht is en dat de consument er "uitdrukkelijk" mee instemt dat de dienst direct wordt uitgevoerd. Dat is niet hoe dat moet. Nu de handelaar niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan is de herroepingstermijn 12 maanden. TS kan dus gewoon een ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengen.
Toch vind ik het herroepingsrecht vreemd. Als ik een digitaal product download (bijv. Office of een cursus) dan heb ik het toch al in gebruik genomen? Datzelfde telt dan toch hier? Handleiding al gedownload en dan toch herroepingsrecht?
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 okt 2024 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door kuklos »

@ZeerPrivé, dat ws ook mijn idee. Het product wordt direct na aanschaf gebruikt. Wat kan je dan nog herroepen?

Lowieze
Berichten: 6899
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://nl.trustpilot.com/review/fixitfaster.nl

Als ik hier kijk krijg je al een rekening als je alleen je e-mailadres opgeeft zonder een account aan te maken.

ZeerPrivé
Berichten: 6206
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
16 okt 2024 13:47
https://nl.trustpilot.com/review/fixitfaster.nl

Als ik hier kijk krijg je al een rekening als je alleen je e-mailadres opgeeft zonder een account aan te maken.
Als ik naar de afbeelding kijk in dat Radar artikel kan dat gewoon niet kloppen.

ZeerPrivé
Berichten: 6206
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
16 okt 2024 13:44
@ZeerPrivé, dat ws ook mijn idee. Het product wordt direct na aanschaf gebruikt. Wat kan je dan nog herroepen?
Misschien de download retourneren? :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 22076
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2024 13:40
Toch vind ik het herroepingsrecht vreemd. Als ik een digitaal product download (bijv. Office of een cursus) dan heb ik het toch al in gebruik genomen? Datzelfde telt dan toch hier? Handleiding al gedownload en dan toch herroepingsrecht?
Ja, dan heb je het in gebruik genomen en dat geldt ook hier, maar dat is niet voldoende voor het opheffen van het herroepingsrecht.
Artikel 6:230p aanhef en onder g BW
De consument heeft geen recht van ontbinding bij een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd voor zover de nakoming is begonnen, en voor zover de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, indien:
1°. de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument;
2°. de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding; en
3°. de handelaar een bevestiging heeft verstrekt als bedoeld in artikel 230t lid 2, of artikel 230v lid 7.
De eis van de uitdrukkelijke toestemming vereist dat er een checkbox is met daar achter dat de consument er mee instemt dat de dienst direct begint en dat hij afstand doet van zijn herroepingsrecht. Ik zou het wenselijk achten dat deze toestemming vrijlijk gegegeven wordt in de zin dat het ook mogelijk is om een overeenkomst te sluiten zonder deze toestemming te geven met als gevolg dat er 14 dagen gewacht wordt.

ZeerPrivé
Berichten: 6206
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als ik naar de afbeelding kijk moet er een vinkje worden geplaatst dat je de AV gelezen hebt. In diezelfde afbeelding zie ik dat het geld kost. En in de AV zie ik art. 6 staan, is dat dan niet afdoende?

Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke
bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consumentstemt
uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de
bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.

Consumenneke
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Berend52 schreef:
15 okt 2024 18:28
Je zoekt op google naar handleidingen en zonder dat je het door hebt maken zei een account van je aan en ben je verplicht tot betaling van 30 euro.
Een dienstverlener die met misleidende trucs of het weglaten van belangrijke info (misleidende omissie) van voorbijgangers abonnees maakt is geen slimme ondernemer maar een kunstgrijper. Besef ook dat als jij als klant aannemelijk kan maken dat er van bedrog sprake is, er een omgekeerde bewijslast geldt.

Fixitfaster is een handelsnaam van Software Bit Solutions uit Leeuwarden, geleid door Carbon Rock Holding van een 21-jarige KK.

alfatrion
Berichten: 22076
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2024 14:13
Als ik naar de afbeelding kijk moet er een vinkje worden geplaatst dat je de AV gelezen hebt. In diezelfde afbeelding zie ik dat het geld kost. En in de AV zie ik art. 6 staan, is dat dan niet afdoende?
Nee, dan is er alleen uitdrukkelijk ingestemd met de algemene voorwaarden. Anders is het mogelijk dat een doos met 2500 A4tjes met algemene voorwaarden wordt aangeleverd en dat de gewraakte zin dan op pagina 1183, alinea 3, vierde volzin staat. De bedoeling is dat de consument expliciet instemt met het direct laten start van de dienst en het vervallen van het herroepingsrecht.
Richtsnoeren met betrekking tot de uitlegging en toepassing van Richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten
5.7. Herroepingsrecht bij overeenkomsten voor digitale online-inhoud (pp. 61-62)

De consument verliest dus het herroepingsrecht zodra de uitvoering van de overeenkomst is begonnen met zijn of haar toestemming en erkenning van het verlies van dat recht als de handelaar de bevestiging van de overeenkomst heeft verstrekt. Zoals bepaald in artikel 7, lid 2, betreffende buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten, en artikel 8, lid 7, betreffende op afstand gesloten overeenkomsten, moet die bevestiging ook de bevestiging omvatten van de uitdrukkelijke voorafgaande instemming en erkenning van de consument (zie ook onderdeel 4.4 over de bevestiging van de overeenkomst).

De uitvoering begint met het downloaden of streamen van een video- of audiobestand. Als een handelaar een link verstrekt om het streamen of het downloaden te starten, zou de consument het herroepingsrecht pas verliezen nadat hij op de link heeft geklikt.

De uitdrukkelijke instemming en erkenning van de consument kunnen worden verkregen vóór, tijdens of na het sluiten van de overeenkomst, zolang dit maar gebeurt voordat de uitvoering begint. Artikel 7, lid 2, en artikel 8, lid 7, van de richtlijn consumentenrechten schrijven uitdrukkelijk voor dat de bevestiging van de overeenkomst de bevestiging moet omvatten van de voorafgaande uitdrukkelijke instemming en erkenning van de consument overeenkomstig artikel 16, eerste alinea, punt m). Daarom moet de handelaar, wanneer de consument instemt met de onmiddellijke uitvoering van de overeenkomst en deze erkent nadat de handelaar al een bevestiging van de overeenkomst heeft gestuurd, de consument een afzonderlijke aanvullende bevestiging van die instemming en erkenning verstrekken voordat de uitvoering begint.

“Uitdrukkelijke” toestemming en erkenning moeten voor de toepassing van artikel 16, eerste alinea, punt m), worden uitgelegd naar analogie met de regels inzake de uitdrukkelijke toestemming in artikel 22 betreffende extra betalingen voor aanvullende diensten. Dit impliceert dat de consument een positieve actie moet ondernemen, zoals het aankruisen van een vakje op de website van de handelaar. Er wordt niet aan de eisen van artikel 16, eerste alinea, punt m), voldaan als uitdrukkelijke toestemming en erkenning kenbaar wordt gemaakt via vooraf aangekruiste vakjes of het aanvaarden van de algemene voorwaarden.

De uitdrukkelijke instemming en erkenning van de consument kunnen in één verklaring worden gegeven, waarbij ook
informatie wordt verstrekt over de uitzondering op het herroepingsrecht, zoals vereist in bijvoorbeeld artikel 6, lid 1,
unt k):

— [......] Ik geef hierbij mijn toestemming om de overeenkomst onmiddellijk uit te voeren en erken dat ik mijn recht om de overeenkomst te herroepen verlies zodra het downloaden of streamen van de digitale inhoud is begonnen.

Nijogeth
Berichten: 10646
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik neem aan dat je daar niet heen gaat om over 15 dagen pas de handleiding van iets te krijgen. Meestal heb je die op dat moment nodig en wordt er dus meteen gebruik van gemaakt.

Methusalah
Berichten: 1311
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Methusalah »

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=608272

De zelfde vraag heb je hier gesteld zonder ooit nog te reageren op de reacties.

Dus waarom zouden mensen nog hun best doen voor je. Wat mij betreft moet je gewoon betalen.

16again
Berichten: 16425
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
16 okt 2024 13:16
Om hier nog onderuit te komen is het verstandig een jurist in de arm te nemen.
Eerst egwoon melden waarom je niet betaalt: Met als reden herroepingsrecht, en onduidelijke website met verstopte prijs (=kernbeding)
Voordat je een jurist inschakelt (niet eens verplicht), kun je eerst achterover leunen.

Verwacht je dat fixitfaster van de rechter wil horen dat dit niet kan en mag, of dat men nieuwe klanten op deze manier wil blijven binnenhalen?

ZeerPrivé
Berichten: 6206
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Methusalah schreef:
17 okt 2024 07:03
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=608272

De zelfde vraag heb je hier gesteld zonder ooit nog te reageren op de reacties.

Dus waarom zouden mensen nog hun best doen voor je. Wat mij betreft moet je gewoon betalen.
Wel eenzelfde vraag (niet bepaald verwonderlijk), maar niet dezelfde vragensteller. TS heeft een andere gebruikersnaam + topic op Kassa staat er al een maand.

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er wordt afstand gedaan van het herroepingsrecht zodat de dienst meteen word uitgevoerd.
Of de prijs verstopt zit is hoe er iemand er persoonlijk naar kijkt. Daar kunnen wij geen uitspraken over doen, hooguit tips geven over welke mogelijkheden er zijn.

alfatrion
Berichten: 22076
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
17 okt 2024 13:31
NeoDutchio schreef:
16 okt 2024 13:16
Om hier nog onderuit te komen is het verstandig een jurist in de arm te nemen.
Eerst egwoon melden waarom je niet betaalt: Met als reden herroepingsrecht, en onduidelijke website met verstopte prijs (=kernbeding)
Voordat je een jurist inschakelt (niet eens verplicht), kun je eerst achterover leunen.
Het inschakelen van een jurist is weggegooid geld. De prijs is voldoende duidelijk opgenomen, maar TS kan wel gewoon een beroep doen op het herroepingsrecht. Er moet echt daadwerkelijk herroepen worden! Die verklaring moet schriftelijk en ondubbelzinnig worden uitgebracht. Vervolgens laat je FixitFaster in hun sop gaar koken. Er hoeft pas gereageerd te worden als er gedagvaard wordt.

Plaats reactie