AH druiven met Ethefon

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
16again

AH druiven met Ethefon

Ongelezen bericht door 16again »

Ligt het aan mij, of wordt gewoon niet duidelijk gemaakt waar 44-G moet staan?
https://nieuws.ah.nl/belangrijke-veilig ... -500-gram/
Op getoonde verpakking zie ik geen 44-G
m.i. toont men de bovenkant, niet de voorkant

witte angora

Re: AH druiven met Ethefon

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik zeggen: bel de klantenservice. Telefoonnummer staat in het bericht. Hopen dat niet het halve land straks probeert te bellen...

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan hoeft de fotograaf zijn druiven niet terug te sturen.
Anders zijn de druiven zuur.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
30 okt 2024 08:15
Ligt het aan mij, of wordt gewoon niet duidelijk gemaakt waar 44-G moet staan?
https://nieuws.ah.nl/belangrijke-veilig ... -500-gram/
Op getoonde verpakking zie ik geen 44-G
m.i. toont men de bovenkant, niet de voorkant
Hoezo niet duidelijk? Er staat toch dat je op de voorkant de product code kunt vinden. En ja, wat je ziet is een foto van de bovenkant, zo is het product in 1 oogopslag herkenbaar. Huiskamervraag.

ZeerPrivé

witte angora schreef:
30 okt 2024 08:40
Dan zou ik zeggen: bel de klantenservice. Telefoonnummer staat in het bericht. Hopen dat niet het halve land straks probeert te bellen...
Hoezo bellen? Iedereen die het product in huis heeft, kan toch even zelf kijken op de verpakking.

16again

ZeerPrivé schreef:
30 okt 2024 09:08
Hoezo niet duidelijk? Er staat toch dat je op de voorkant de product code kunt vinden. En ja, wat je ziet is een foto van de bovenkant, zo is het product in 1 oogopslag herkenbaar. Huiskamervraag.
Zo het dan niet handiger zijn, als men een foto toont van het product met de code zichtbaar?
We zijn het blijkbaar eens wat de bovenkant is. Welk van de 4 kanten is dan de voorkant ? Daar staan bij mij namelijk nergens codes

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

44-G is de houdbaarheidsdatum van die druiven. Die staat sowieso op de verpakking.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de bij het artikel geplaatste foto is het informatieveld leeg; er staat alleen de vaste, voorgedrukte informatie (o.a. 500 g, 250 g). Op de verpakking in de winkel staan ook nog de wisselende gegevens geprint, zoals de houdbaarheidsdatum. Daar staat de productiecode ook bij, neem ik aan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
30 okt 2024 09:35
Daar staan bij mij namelijk nergens codes
Is dat "bij mij" als "bij mij op internet" of als "bij mij in de koelkast"?

witte angora

ZeerPrivé schreef:
30 okt 2024 09:11
witte angora schreef:
30 okt 2024 08:40
Hoezo bellen? Iedereen die het product in huis heeft, kan toch even zelf kijken op de verpakking.
Sja, er wordt een vraag gesteld, dan komt er ook een antwoord. Niet zo moeilijk toch? Ik kan het niet vertellen, heb die druiven niet gehaald.

witte angora

16again schreef:
We zijn het blijkbaar eens wat de bovenkant is.
Ehmmm.... dat de voorkant boven ligt maakt het nog niet tot de bovenkant... :wink:
16again schreef:
Welk van de 4 kanten is dan de voorkant ?
Kijk eens op de achterkant? O nee, dat is natuurlijk de onderkant. :D

Maar het zou natuurlijk ook, vanuit mijn perspectief, op een van de vier zijkanten kunnen staan.

ZeerPrivé

16again schreef:
ZeerPrivé schreef:
30 okt 2024 09:08
Zo het dan niet handiger zijn, als men een foto toont van het product met de code zichtbaar?
We zijn het blijkbaar eens wat de bovenkant is. Welk van de 4 kanten is dan de voorkant ? Daar staan bij mij namelijk nergens codes
Heb je nou dat bakje in huis of niet? Als je het voor je neus hebt staan, zie je echt alle info wel staan, tenzij je je bril niet op hebt.

Erthanax

Vanmiddag moest ik toch boodschappen doen, dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn eigen onderzoek te doen. Dat mijn in mijn eerdere gerichte geuite vermoeden klopt, zal slechts weinigen verbazen; mij nog het minst, want ik weet maar al te goed hoe scherp mijn gezond verstand en mijn analytisch vermogen zijn.

Bij de producten in de winkel staan in het gematteerde vlak boven op de verpakking de houdbaarheidsdatum en een productiecode.

De afbeelding bij de veiligheidswaarschuwing op de website van AH is dezelfde generieke afbeelding die elders op die website en in de app gebruikt wordt in de webwinkel. Waarom voor die generieke foto’s de datum van de verpakking is verwijderd, lijkt mij duidelijk.

Moneyman

U bent te slim voor deze wereld, waard eErthanax. Zo slim dat zelfs het voor de hand liggende alsnog briljant klinkt. :mrgreen:

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Erthanax schreef:
30 okt 2024 14:41
Bij de producten in de winkel staan in het gematteerde vlak boven op de verpakking de houdbaarheidsdatum en een productiecode.
Wat normale mensen de bovenkant noemen, zoals 16again terecht opmerkte. :roll:

Moneyman

Consumenneke schreef:
30 okt 2024 15:14
Erthanax schreef:
Als er één kant van de verpakking tekst bevat, en die tekst bovendien voor iedereen ook direct en duidelijk zichtbaar is, is een discussie over een boven- of onderkant spijkers op laag water zoeken in optima forma.

witte angora

Consumenneke schreef:
30 okt 2024 15:14
Erthanax schreef:
Maar het is dus de voorkant, zoals ik al stelde. :D

Maar goed, ik zal wel niet normaal zijn. Overigens concludeerde de briljante Erthanax dat de code op dezelfde kant stond als ik al had verwacht.

16again

Erthanax schreef:
Waarom voor die generieke foto’s de datum van de verpakking is verwijderd, lijkt mij duidelijk.
Als je producten per internet verkoopt wel.
Maar in dit geval was het wel zo handig geweest om juist een product met de foute code te tonen: dan weet je waar die staat.
En zie ik (in mijn koelkast) geen 44-G op het cellofaantje van de bovenkant staan, of iets wat er op lijkt.
Logisch om dan verder zoeken op de zijkanten, naar bijv stempels met info van leverancier.

Moneyman

16again schreef:
30 okt 2024 16:29
En zie ik (in mijn koelkast) geen 44-G op het cellofaantje van de bovenkant staan, of iets wat er op lijkt.
Dan weet je dus dat je die van jou veilig kunt eten.

Erthanax

16again schreef:
30 okt 2024 16:29
Erthanax schreef:
Waarom voor die generieke foto’s de datum van de verpakking is verwijderd, lijkt mij duidelijk.
Als je producten per internet verkoopt wel.
Maar in dit geval was het wel zo handig geweest om juist een product met de foute code te tonen: dan weet je waar die staat.
Logisch om dan verder zoeken op de zijkanten, naar bijv stempels met info van leverancier.
Hebt u op de zijkanten nog iets gevonden? Of op de onderkant? En als u niets gevonden hebt, hebt u toen AH gebeld om te vragen of u de rode pitloze druiven die in uw ijskast liggen veilig kunt eten? En wat was daarop het antwoord?

Plaats reactie