LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
EIGEN REGELGEVING VOOR SPEK EN BONEN.
Op woensdag 8 september a.s. wordt in de Tweede Kamer overleg gepleegd met de Ministers van Financiën en Justitie inzake de eindrapportage van de Commissie Geschillen Aandelenlease. Voorafgaand aan het overleg, verscheen onlangs een 26 pagina's dikke kabinetsreactie Aandelenlease, waarbij inhoudelijk werd gereageerd op het eindrapport van de C.G.A.
Wie uit deze kabinetsreactie een overzichtelijk standpunt verwachtte - die mogelijk tot een echte redelijke oplossing had kunnen leiden - wordt zonder meer teleurgesteld bij het aandachtig doorlezen van de reactie. Een duidelijke oplossing, waarop iedereen hoopte, wordt met veel woorden onthouden.
Bij nader inzien van deze kabinetsreactie, krijgt men de indruk dat er twee kabinetten bestaan:
--Eén, die de relevante reglementering - van nu en in de toekomst - omschrijft, beschrijft en
uitlegt, maar kennelijk niet in staat is deze reglementering zelf toe te passen als een representatieve overheid.
--Eén, die alles van zich afschuift richting consument en het gerecht, maar wel als een
barmhartige buitenstaander de verantwoordelijkheid naar zich toe trekt, door een
goede toegang tot het rechtsbestel te garanderen m.b.t. een adequate en voortvarende
rechtsgang. (Van een sterke overheid onder deze omstandigheden, verwacht men méér dan
een geplaveide weg tot het rechtsbestel; dit lijkt veel op de weg van de minste weerstand:
een fooitje bestaande uit koperen euro muntjes.)
Echter zelf, eigen relevante reglementering toepassen, zoals een sterke overheid beaamt,(in het geval van de Amerikaanse ENRON) is er niet bij. Prompt wordt dan ook de vraag uitgelokt: zou men dan zelf niet betrokken zijn geweest, of was de kat op het spek gebonden? Dit is niet meer een kwestie van poldercultuur, van pappen en nathouden of onhelder formuleren. Toezicht houden komt nooit als manna uit de hemel vallen, het is voorwerp van ernstige overwegingen. Elke reductie op toezicht of toezichthouders klein houden, zodat bedrijven optimale winst kunnen genereren betekent vroeg of laat een ramp, óók voor de betrokken bedrijven én de overheid zelf!
In de conclusies van het kabinet werd opgemerkt; “dat voor het aanschaffen van een financieel product, de verantwoordelijkheid primair ligt bij de consument zelf en het is daarom in het kader van de aandelenlease problematiek niet aan de overheid om te compenseren bij geleden verliezen. Zou de overheid dit wel doen, dan zou dit betekenen dat alle belastingbetalers moeten mee betalen aan de negatieve gevolgen van de financiële producten, die een aantal van hen heeft aangeschaft.” (Is dit dan zo zonderling abnormaal, indien de overheid zelf aandelen op de markt uitbrengt met belastinggeld, dan is zij ook onderworpen aan talrijke risico’s, waarbij dan ook de belastingsbetalers de dupe zijn.)
Méér populistischer en éénzijdiger hoeft het ook niet te klinken, er zijn namelijk andere manieren waarop de belastingsbetaler lichter kan worden gemaakt, waarvan zij en dikwijls zelfs de Tweede Kamer, zich niet eens bewust zijn!
Het is geen geheim meer dat de KPN, een Staatsbedrijf, aan de rand van faillissement heeft gestaan. Minister Zalm, Bestuurslid van de KPN, een machtige man, zal een KPN faillissement nooit aanvaarden en is daarom tot alles in staat!
In juni 2000 scoorde KNP nog 46 op de beurs, tegen de tijd dat de Winstverdriedubbelaar werd aangeboden in december 2000, noteerde KPN amper 14, maar deze fondsen werden zonder enige scrupule aangeboden als: “betrouwbaar en solide”. In oktober en november 2001 bood de minister verregaande hulp aan KPN voorzitter Ad Scheepbouwer! Uit de dossiers over de aandelenemissie van KPN in de herfst van 2001 blijkt dat Minister Zalm van Financiën en Premier Kok het niet nodig vonden om de Kamer vooraf te informeren over een toezegging om niet alleen 1,7 miljard dollar te investeren om het belang van de staat in KPN op 34% te houden, maar ook nog eens 750 miljoen euro te investeren om het belang te vergroten naar 41%. En dit alles met centen van de belastingbetalers. Zij hadden wel informatie plicht, onder meer omdat de Staat een Gouden Aandeel in KPN heeft!
Nu het echter gaat om forse kapitalen, verwacht men van diegenen, die het hebben over belastingscenten consequente reacties. Maar zij zwegen in alle talen! Kennelijk wanneer het gaat om forse kapitalen, zwijgt men, en wanneer het gaat om “kwartjes en dubbeltjes” is men er als de kippen bij met een scherpe populistische tong, want dat spreekt het volk aan.
Terecht zou men zich kunnen afvragen: Ligt primair de verantwoordelijkheid bij de consument, wanneer het gaat om omstandigheden (zwendel) die ver buiten hen liggen?
Hoe kan de consument bij voorbaat weten, dat de aangeboden fondsen als “solide en betrouwbaar”, nagenoeg failliet zijn? Hoe kan de consument weten, dat er een “hausse product” aangeboden wordt tijdens “baisse omstandigheden”, hetgeen reeds bij voorbaat impliceert: uitsluitend “restschulden als resultaat”? Zelfs een oplettende rechter, die als “edelachtbare”en daarom als boven gemiddelde lezer beschouwd kan worden, stapte over dit onopvallende mijnenveld heen, zonder enige onheil te bespeuren, laat staan de gewone man in de straat! Is dit niet een taak die de staats waakhonden toekomt? En indien zij in slaap gevallen zijn, voor wie is dan het gevolg, hetgeen niet te overzien is? Of zijn deze waakhonden bewust buiten spel gezet, opdat de bedrijven ongecontroleerd optimale winsten kunnen genereren? Overigens, wat zijn de maatregelen, die de overheid gaat nemen om te voorkomen, dat opnieuw dergelijk praktijken - zoals een hausse product verkopen tijdens een baisse periode, die uitsluitend schulden veroorzaken - gaan plaatsvinden?
De overheid stelt vast bijzonder terughoudend te zijn met voorstellen om producten die op de markt komen te verbieden. Maar naast goede en complexe producten, zijn er ook onopvallende verborgen en gesluierde entourages en omstandigheden, die de consument kunnen misleiden: met name een hausse product verkopen onder baisse omstandigheden, die dan uitsluitend reeds bij voorbaat schulden veroorzaakt!
In het slechtste geval, indien de overheid de gedupeerden had tegemoet moeten komen in deze crisis, hetzij door nagenoeg failliete fondsen op de markt te laten brengen, hetzij door onvoldoende toezicht, hetgeen thans geleid heeft tot deze ellende, had de overheid niet noodzakelijkerwijs een beroep moeten doen op de belastingscenten. In september 2003 verkocht Zalm aan het Amerikaanse Citigroup Global Markets voor 300 miljoen KPN aandelen. Met dit bedrag, om in de zakelijke sfeer te blijven, zou de overheid een groot gedeelte van het gezichtsverlies hebben kunnen afdekken en het volk nu recht in de ogen kunnen kijken, wat nu niet het geval is: de sluip en kruipwegen zijn té talrijk en dit siert de overheid geenszins.
Er is té veel onopvallend aan dit Kabinet voorbij gegaan, waarbij nu alléén maar de bereidwilligheid om tot waarborgen van een goede toegang tot het rechtsbestel en een adequate en voortvarend rechtsgang, absoluut té matig en onvoldoende is, gemeten naar de omstandigheden, waarbij een Bank de vloer schoonveegde met het volk!
Neem bv. het BKR. Een genadig schot in het achterhoofd. Dat men uitgeperst wordt en voor het gerecht gesleept is meer dan erg, maar dat terwijl de zaak nog betwist wordt bij de rechter, om zelfs een persoonlijke noodlening aan te gaan om te redden wat er te redden valt, afpakken, is een slaafse vernedering naar eigen goedvinden, een eigen vonnis vellen buiten het gerecht om! Dit systeem houdt zonder meer in: beknechting en het onderwerpen van het volk aan het bedrijfsleven en afpersers, die dan eigen rechtertje mag spelen! BKR behoort gekoppeld te zijn aan een gerechtelijke uitspraak om misbruik daarvan te voorkomen.
Het kabinet constateert, dat “evenwel niet alleen de afnemers van aandelenlease producten de enige consumenten zijn van financiële producten, die nadelige effecten van de koersdalingen op de beurs hebben ondervonden. Ook consumenten die zich rechtstreeks met eigen geld of via andersoortige beleggingsproducten op de effectenmarkt begaven, hebben door de beursontwikkeling na medio 2000 forse financiële tegenvallers moeten incasseren”.
Wil de overheid hiermee aangeven de aanvang van de ENRON neven effecten? Zonder één woord te willen reppen over het POLDERMODEL, wil de overheid hiermee aangeven, omdat de Staats waakhonden sliepen en daarbij samen met de druk van de TOP-managers op de accountancy, zeg maar de controle was weggevallen, dat geknoei in de boekhoudingen voor gunstige koersen zorgden met als gevolg tenslotte zeepbellen effect. Hierbij verdampten bedrijven zoals KPN-Qwest en mensen als NINA Brink deden in één keer met een geschatte beurswaarde van haar internet bedrijf, oude reuzen als ABN-AMRO verbleken? Wil de overheid thans publiekelijk toegeven, dat door langdurige gebroddel in de boekhoudingen tenslotte de beurzen in elkaar zakten en dat iedereen tot op heden toe tegenvallers moeten incasseren? Deze oprechte houding, indien het zo bedoeld, ligt niet ver van de waarheid!
Er doen wilde geruchten de ronde, dat de Ministers van Financiën en Justitie garant zouden staan voor de aankopen van de aandelen door Dexia. Een zeer bedenkelijke zaak. Aan de ene kant spreken de zelfde twee Ministers over garantie van de toegang tot het rechtsbestel m.b.t. een adequate en voortvarende rechtsgang en van de andere gaan dezelfde twee Ministers zich bezighouden met inmenging in het gerechtelijk onderzoek betreffende aankoop van de aandelen door tegenpartij, en zelfs garant ervoor willen instaan!! Lijkt wel veel op partijdigheid en belangenverstrengeling: een puur schandaal en wij maar geloven in een mogelijke schikking door de overheid, hetgeen neerkomt op; dat Zalm zichzelf gaat veroordelen tot een schikking. Zulke oplossing behoort zeker tot de mogelijkheden, maar toch niet bij deze “Zalm”. Voor Bruneel: “had Oosting nooit bemiddeld en het hele rapport is en non-event”.
Tenslotte een pikante opmerking: NINA Brink had onder de triomfantelijke omstandigheden van haar World Online, Victor Halberstadt, Hoogleraar in Leiden, Kroonlid van de SER, en Adviseur van ons Koningshuis gevraagd om President-Commissaris te worden van World Online: want het zou dan "zeer fantastisch en leuk zijn"!
Halberstadt bedankte voor de eer, hij was al commissaris bij de KPN.
Wat mensen allemaal kunnen weten en verzwijgen moet het toch een speciaal zintuig zijn; kort daarop verdampte World Online van Nina Brink met man én muis.
Op woensdag 8 september a.s. wordt in de Tweede Kamer overleg gepleegd met de Ministers van Financiën en Justitie inzake de eindrapportage van de Commissie Geschillen Aandelenlease. Voorafgaand aan het overleg, verscheen onlangs een 26 pagina's dikke kabinetsreactie Aandelenlease, waarbij inhoudelijk werd gereageerd op het eindrapport van de C.G.A.
Wie uit deze kabinetsreactie een overzichtelijk standpunt verwachtte - die mogelijk tot een echte redelijke oplossing had kunnen leiden - wordt zonder meer teleurgesteld bij het aandachtig doorlezen van de reactie. Een duidelijke oplossing, waarop iedereen hoopte, wordt met veel woorden onthouden.
Bij nader inzien van deze kabinetsreactie, krijgt men de indruk dat er twee kabinetten bestaan:
--Eén, die de relevante reglementering - van nu en in de toekomst - omschrijft, beschrijft en
uitlegt, maar kennelijk niet in staat is deze reglementering zelf toe te passen als een representatieve overheid.
--Eén, die alles van zich afschuift richting consument en het gerecht, maar wel als een
barmhartige buitenstaander de verantwoordelijkheid naar zich toe trekt, door een
goede toegang tot het rechtsbestel te garanderen m.b.t. een adequate en voortvarende
rechtsgang. (Van een sterke overheid onder deze omstandigheden, verwacht men méér dan
een geplaveide weg tot het rechtsbestel; dit lijkt veel op de weg van de minste weerstand:
een fooitje bestaande uit koperen euro muntjes.)
Echter zelf, eigen relevante reglementering toepassen, zoals een sterke overheid beaamt,(in het geval van de Amerikaanse ENRON) is er niet bij. Prompt wordt dan ook de vraag uitgelokt: zou men dan zelf niet betrokken zijn geweest, of was de kat op het spek gebonden? Dit is niet meer een kwestie van poldercultuur, van pappen en nathouden of onhelder formuleren. Toezicht houden komt nooit als manna uit de hemel vallen, het is voorwerp van ernstige overwegingen. Elke reductie op toezicht of toezichthouders klein houden, zodat bedrijven optimale winst kunnen genereren betekent vroeg of laat een ramp, óók voor de betrokken bedrijven én de overheid zelf!
In de conclusies van het kabinet werd opgemerkt; “dat voor het aanschaffen van een financieel product, de verantwoordelijkheid primair ligt bij de consument zelf en het is daarom in het kader van de aandelenlease problematiek niet aan de overheid om te compenseren bij geleden verliezen. Zou de overheid dit wel doen, dan zou dit betekenen dat alle belastingbetalers moeten mee betalen aan de negatieve gevolgen van de financiële producten, die een aantal van hen heeft aangeschaft.” (Is dit dan zo zonderling abnormaal, indien de overheid zelf aandelen op de markt uitbrengt met belastinggeld, dan is zij ook onderworpen aan talrijke risico’s, waarbij dan ook de belastingsbetalers de dupe zijn.)
Méér populistischer en éénzijdiger hoeft het ook niet te klinken, er zijn namelijk andere manieren waarop de belastingsbetaler lichter kan worden gemaakt, waarvan zij en dikwijls zelfs de Tweede Kamer, zich niet eens bewust zijn!
Het is geen geheim meer dat de KPN, een Staatsbedrijf, aan de rand van faillissement heeft gestaan. Minister Zalm, Bestuurslid van de KPN, een machtige man, zal een KPN faillissement nooit aanvaarden en is daarom tot alles in staat!
In juni 2000 scoorde KNP nog 46 op de beurs, tegen de tijd dat de Winstverdriedubbelaar werd aangeboden in december 2000, noteerde KPN amper 14, maar deze fondsen werden zonder enige scrupule aangeboden als: “betrouwbaar en solide”. In oktober en november 2001 bood de minister verregaande hulp aan KPN voorzitter Ad Scheepbouwer! Uit de dossiers over de aandelenemissie van KPN in de herfst van 2001 blijkt dat Minister Zalm van Financiën en Premier Kok het niet nodig vonden om de Kamer vooraf te informeren over een toezegging om niet alleen 1,7 miljard dollar te investeren om het belang van de staat in KPN op 34% te houden, maar ook nog eens 750 miljoen euro te investeren om het belang te vergroten naar 41%. En dit alles met centen van de belastingbetalers. Zij hadden wel informatie plicht, onder meer omdat de Staat een Gouden Aandeel in KPN heeft!
Nu het echter gaat om forse kapitalen, verwacht men van diegenen, die het hebben over belastingscenten consequente reacties. Maar zij zwegen in alle talen! Kennelijk wanneer het gaat om forse kapitalen, zwijgt men, en wanneer het gaat om “kwartjes en dubbeltjes” is men er als de kippen bij met een scherpe populistische tong, want dat spreekt het volk aan.
Terecht zou men zich kunnen afvragen: Ligt primair de verantwoordelijkheid bij de consument, wanneer het gaat om omstandigheden (zwendel) die ver buiten hen liggen?
Hoe kan de consument bij voorbaat weten, dat de aangeboden fondsen als “solide en betrouwbaar”, nagenoeg failliet zijn? Hoe kan de consument weten, dat er een “hausse product” aangeboden wordt tijdens “baisse omstandigheden”, hetgeen reeds bij voorbaat impliceert: uitsluitend “restschulden als resultaat”? Zelfs een oplettende rechter, die als “edelachtbare”en daarom als boven gemiddelde lezer beschouwd kan worden, stapte over dit onopvallende mijnenveld heen, zonder enige onheil te bespeuren, laat staan de gewone man in de straat! Is dit niet een taak die de staats waakhonden toekomt? En indien zij in slaap gevallen zijn, voor wie is dan het gevolg, hetgeen niet te overzien is? Of zijn deze waakhonden bewust buiten spel gezet, opdat de bedrijven ongecontroleerd optimale winsten kunnen genereren? Overigens, wat zijn de maatregelen, die de overheid gaat nemen om te voorkomen, dat opnieuw dergelijk praktijken - zoals een hausse product verkopen tijdens een baisse periode, die uitsluitend schulden veroorzaken - gaan plaatsvinden?
De overheid stelt vast bijzonder terughoudend te zijn met voorstellen om producten die op de markt komen te verbieden. Maar naast goede en complexe producten, zijn er ook onopvallende verborgen en gesluierde entourages en omstandigheden, die de consument kunnen misleiden: met name een hausse product verkopen onder baisse omstandigheden, die dan uitsluitend reeds bij voorbaat schulden veroorzaakt!
In het slechtste geval, indien de overheid de gedupeerden had tegemoet moeten komen in deze crisis, hetzij door nagenoeg failliete fondsen op de markt te laten brengen, hetzij door onvoldoende toezicht, hetgeen thans geleid heeft tot deze ellende, had de overheid niet noodzakelijkerwijs een beroep moeten doen op de belastingscenten. In september 2003 verkocht Zalm aan het Amerikaanse Citigroup Global Markets voor 300 miljoen KPN aandelen. Met dit bedrag, om in de zakelijke sfeer te blijven, zou de overheid een groot gedeelte van het gezichtsverlies hebben kunnen afdekken en het volk nu recht in de ogen kunnen kijken, wat nu niet het geval is: de sluip en kruipwegen zijn té talrijk en dit siert de overheid geenszins.
Er is té veel onopvallend aan dit Kabinet voorbij gegaan, waarbij nu alléén maar de bereidwilligheid om tot waarborgen van een goede toegang tot het rechtsbestel en een adequate en voortvarend rechtsgang, absoluut té matig en onvoldoende is, gemeten naar de omstandigheden, waarbij een Bank de vloer schoonveegde met het volk!
Neem bv. het BKR. Een genadig schot in het achterhoofd. Dat men uitgeperst wordt en voor het gerecht gesleept is meer dan erg, maar dat terwijl de zaak nog betwist wordt bij de rechter, om zelfs een persoonlijke noodlening aan te gaan om te redden wat er te redden valt, afpakken, is een slaafse vernedering naar eigen goedvinden, een eigen vonnis vellen buiten het gerecht om! Dit systeem houdt zonder meer in: beknechting en het onderwerpen van het volk aan het bedrijfsleven en afpersers, die dan eigen rechtertje mag spelen! BKR behoort gekoppeld te zijn aan een gerechtelijke uitspraak om misbruik daarvan te voorkomen.
Het kabinet constateert, dat “evenwel niet alleen de afnemers van aandelenlease producten de enige consumenten zijn van financiële producten, die nadelige effecten van de koersdalingen op de beurs hebben ondervonden. Ook consumenten die zich rechtstreeks met eigen geld of via andersoortige beleggingsproducten op de effectenmarkt begaven, hebben door de beursontwikkeling na medio 2000 forse financiële tegenvallers moeten incasseren”.
Wil de overheid hiermee aangeven de aanvang van de ENRON neven effecten? Zonder één woord te willen reppen over het POLDERMODEL, wil de overheid hiermee aangeven, omdat de Staats waakhonden sliepen en daarbij samen met de druk van de TOP-managers op de accountancy, zeg maar de controle was weggevallen, dat geknoei in de boekhoudingen voor gunstige koersen zorgden met als gevolg tenslotte zeepbellen effect. Hierbij verdampten bedrijven zoals KPN-Qwest en mensen als NINA Brink deden in één keer met een geschatte beurswaarde van haar internet bedrijf, oude reuzen als ABN-AMRO verbleken? Wil de overheid thans publiekelijk toegeven, dat door langdurige gebroddel in de boekhoudingen tenslotte de beurzen in elkaar zakten en dat iedereen tot op heden toe tegenvallers moeten incasseren? Deze oprechte houding, indien het zo bedoeld, ligt niet ver van de waarheid!
Er doen wilde geruchten de ronde, dat de Ministers van Financiën en Justitie garant zouden staan voor de aankopen van de aandelen door Dexia. Een zeer bedenkelijke zaak. Aan de ene kant spreken de zelfde twee Ministers over garantie van de toegang tot het rechtsbestel m.b.t. een adequate en voortvarende rechtsgang en van de andere gaan dezelfde twee Ministers zich bezighouden met inmenging in het gerechtelijk onderzoek betreffende aankoop van de aandelen door tegenpartij, en zelfs garant ervoor willen instaan!! Lijkt wel veel op partijdigheid en belangenverstrengeling: een puur schandaal en wij maar geloven in een mogelijke schikking door de overheid, hetgeen neerkomt op; dat Zalm zichzelf gaat veroordelen tot een schikking. Zulke oplossing behoort zeker tot de mogelijkheden, maar toch niet bij deze “Zalm”. Voor Bruneel: “had Oosting nooit bemiddeld en het hele rapport is en non-event”.
Tenslotte een pikante opmerking: NINA Brink had onder de triomfantelijke omstandigheden van haar World Online, Victor Halberstadt, Hoogleraar in Leiden, Kroonlid van de SER, en Adviseur van ons Koningshuis gevraagd om President-Commissaris te worden van World Online: want het zou dan "zeer fantastisch en leuk zijn"!
Halberstadt bedankte voor de eer, hij was al commissaris bij de KPN.
Wat mensen allemaal kunnen weten en verzwijgen moet het toch een speciaal zintuig zijn; kort daarop verdampte World Online van Nina Brink met man én muis.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Goede vakantie gehad Willems?
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Heer Willems,
Complimenten!!!!!!!!!
Vr gr,
Pluutje
Complimenten!!!!!!!!!
Vr gr,
Pluutje
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Heb je dit verhaal zelf geschreven? Indien je dit zelf niet hebt geschreven zou het je sieren om een bronvermelding te plaatsen.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
SPONGEBOB,
Ik heb meerdere stukken geschreven , kijk maar bovenaan onder "zoeken" en auteur Willems.
Mijn bron vermelding is diverse telefoons en e-mail met mensen van de Tweede Kamer hier op het forum aangeven, maar vooral veel research op internet.
Indien jij bedoelt de kabinetsreactie die kan je vinden op : http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=MFCWDCEEBA7F...
Ik heb meerdere stukken geschreven , kijk maar bovenaan onder "zoeken" en auteur Willems.
Mijn bron vermelding is diverse telefoons en e-mail met mensen van de Tweede Kamer hier op het forum aangeven, maar vooral veel research op internet.
Indien jij bedoelt de kabinetsreactie die kan je vinden op : http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=MFCWDCEEBA7F...
Laatst gewijzigd door Willems op 07 sep 2004 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Ja Dubio, smaakt naar meer.
Ik dacht bij mijn terugkomst, dat jij voor een oplossing gezorgd had. Tijdens mijn vacantie kreeg bericht, dat de rechter de knoop doorgehakt zou hebben, maar mij lijkt het, dat het niet zo ver is; dus zit niets anders op dan weer de barricades op!!!
Hoe zit het met jouw vacantie? In de winter om af te koelen??
Ik dacht bij mijn terugkomst, dat jij voor een oplossing gezorgd had. Tijdens mijn vacantie kreeg bericht, dat de rechter de knoop doorgehakt zou hebben, maar mij lijkt het, dat het niet zo ver is; dus zit niets anders op dan weer de barricades op!!!
Hoe zit het met jouw vacantie? In de winter om af te koelen??
-
- Berichten: 2987
- Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Welkom terug Willems
Dat is een heftig stuk wat je daar wegzet. Als dat inderdaad zo is, voor wat betreft Ministers van Financiën en Justitie, dan moeten ze maar eens snel aan de tand worden gevoeld, zodat ze zo snel mogelijk hun biezen kunnen pakken. Zijn we meteen verlost van die Bakellende.
Liefs Ad
Dat is een heftig stuk wat je daar wegzet. Als dat inderdaad zo is, voor wat betreft Ministers van Financiën en Justitie, dan moeten ze maar eens snel aan de tand worden gevoeld, zodat ze zo snel mogelijk hun biezen kunnen pakken. Zijn we meteen verlost van die Bakellende.
Liefs Ad
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Beste heer Willems,
Uw bericht verdient een plekje rechtstreeks op het nederlandse gastenboek van door u hooggeachte heer Gerrit Zalm
Hopelijk kunt u later de reactie lezen
>>>>>>>>>>>
Lees hier de berichten van andere bezoekers of de reacties van minister Zalm op bijdragen uit zijn gastenboek
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 1X57364X73
Ik ga vast even kijken.
Let op er is sencuur en het kan even duren voor het er staat.
Welkom in de jungle genoemd DexiaPuinhoop.
Uw bericht verdient een plekje rechtstreeks op het nederlandse gastenboek van door u hooggeachte heer Gerrit Zalm
Hopelijk kunt u later de reactie lezen
>>>>>>>>>>>
Lees hier de berichten van andere bezoekers of de reacties van minister Zalm op bijdragen uit zijn gastenboek
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 1X57364X73
Ik ga vast even kijken.
Let op er is sencuur en het kan even duren voor het er staat.
Welkom in de jungle genoemd DexiaPuinhoop.
-
- Berichten: 2987
- Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Willems/Joshua
Het lijkt mij ook wel goed om dit epos naar Agnes K te mailen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Gerrit Z moeilijke vragen aan zichzelf zal stellen. Ik hoop dat Agnes nog voor morgen dit verhaal van Willems te lezen krijgt. Dan kan ze dat nog even op haar vragenlijstje meenemen.
Zou niet gek zijn
Liefs Ad.
Het lijkt mij ook wel goed om dit epos naar Agnes K te mailen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Gerrit Z moeilijke vragen aan zichzelf zal stellen. Ik hoop dat Agnes nog voor morgen dit verhaal van Willems te lezen krijgt. Dan kan ze dat nog even op haar vragenlijstje meenemen.
Zou niet gek zijn
Liefs Ad.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Welkom terug heer Willems, de zaak begon hier al een beetje in te suk.kelen zonder uw analyses en beschouwingen. Ik hoop dat U een goede vakantie genoten heeft. De heren beurshandelaren doen Uw visie af als "dronkemanspraat". Wij weten wel weter.
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum ... 774&Page=1
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum ... 774&Page=1
Zelden zo'n bombastisch verhaal gelezen. Wat een rethoriek, maar wat een inhoudelijk kletskoek. Kraland noemde het laatst in een posting hier in de KK een keuvelkamer. Maar dit vind ik meer dronkenmanspraat. Motivering: ooit wel eens jezelf erin verdiept hoeveel de 4 grote Tenoren zelf aan de beursmalaise verloren hebben? Nou als ze dat verlies niet gehad zouden hebben zouden ze al die transacties voor hun klanten driedubbel hebben kunnen uitbetalen. Dat was een van de mooie zaken van deze malaise: ze hebben zelf ook zwaar meebetaald/meegeleden. En voor de rest: laat maar zitten.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Luidens,
Je moet niet familiair doen, in mijn ogen blijf je een afhankelijke hypocriete stalker! Ja, ik heb een prima vakantie gehad. Nu dat de zaak begint te klaren heb ik mij voorgenomen minder op dit forum te komen en zeker om stalkers zoals jij te voorkomen! Ik vind het onnodig en hoop zelfs, zeer spoedig helemaal te verdwijnen om deze peutertuin geheel aan jou en jouw vrienden over te laten!
Bedoel je met de Heren beurshandelaren Michael Kraland?
Laat ik het zo stellen: ik schrijf niet voor IEX, maar voor de gedupeerden van dit forum! En geloof mij, het wordt zeer warm gewaardeerd. Dikwijls reacties recht uit het hart en daarom aanmoedigend! Mijn visie afdoen als dronken manspraat, ik weet niet of jij hiermede Kraland mee bedoelt. Ik heb stukken van Kraland gelezen waarmee hij Johan Cruijff vergelijkte met Yoggi Berra! Eén conclusie kan men daaruit trekken, Kraland weet niet waarover hij praat, dit is niet dronken manspraat, maar pure paranoïde psychose uit hoogmoed! Geen wonder, dat hij beticht wordt van porno-affaires tot bijna actieve souteneurschap; hij kan deze betichtingen wegwuiven, maar anderen halen hun neus op voor de geile beer van de beurs!
Wat praat jij nu over, wat de Tenoren verloren hadden op de beurs? En weet je niet waarom! Zeg jou dan Enron dan niks? Zegt WorldOnline van Nina Brink met ineens een Beurswaarde van 400 miljard jou niks? De 4 Tenoren mogen blij zijn, dat zij niet als KPN-Qwest en Nina’s World Online van de ene dag op de andere verdampten met man en muis. Nu, omdat de beurs leeggeroofd is, moeten alle vier bij de gezinnen gaan roven om hun kop boven water te houden! Ik volhard dat alle vier geklist moeten worden en op de rooster gezet moeten worden!! ALLE VIER!!
Tenslotte, ik heb vandaag weer een kritisch stuk geplaatst op het forum, heb reeds 28 e-mails met reacties ontvangen, denk je nou werkelijk, dat ik een rusteloze nacht tegemoet zal gaan wat IEX zegt en denkt? Ik schrijf voor de gedupeerden van het forum én dat geeft voldoening en wat betreft IEX samen met Kraland, beiden kunnen voor mij de pot op!!
Je moet niet familiair doen, in mijn ogen blijf je een afhankelijke hypocriete stalker! Ja, ik heb een prima vakantie gehad. Nu dat de zaak begint te klaren heb ik mij voorgenomen minder op dit forum te komen en zeker om stalkers zoals jij te voorkomen! Ik vind het onnodig en hoop zelfs, zeer spoedig helemaal te verdwijnen om deze peutertuin geheel aan jou en jouw vrienden over te laten!
Bedoel je met de Heren beurshandelaren Michael Kraland?
Laat ik het zo stellen: ik schrijf niet voor IEX, maar voor de gedupeerden van dit forum! En geloof mij, het wordt zeer warm gewaardeerd. Dikwijls reacties recht uit het hart en daarom aanmoedigend! Mijn visie afdoen als dronken manspraat, ik weet niet of jij hiermede Kraland mee bedoelt. Ik heb stukken van Kraland gelezen waarmee hij Johan Cruijff vergelijkte met Yoggi Berra! Eén conclusie kan men daaruit trekken, Kraland weet niet waarover hij praat, dit is niet dronken manspraat, maar pure paranoïde psychose uit hoogmoed! Geen wonder, dat hij beticht wordt van porno-affaires tot bijna actieve souteneurschap; hij kan deze betichtingen wegwuiven, maar anderen halen hun neus op voor de geile beer van de beurs!
Wat praat jij nu over, wat de Tenoren verloren hadden op de beurs? En weet je niet waarom! Zeg jou dan Enron dan niks? Zegt WorldOnline van Nina Brink met ineens een Beurswaarde van 400 miljard jou niks? De 4 Tenoren mogen blij zijn, dat zij niet als KPN-Qwest en Nina’s World Online van de ene dag op de andere verdampten met man en muis. Nu, omdat de beurs leeggeroofd is, moeten alle vier bij de gezinnen gaan roven om hun kop boven water te houden! Ik volhard dat alle vier geklist moeten worden en op de rooster gezet moeten worden!! ALLE VIER!!
Tenslotte, ik heb vandaag weer een kritisch stuk geplaatst op het forum, heb reeds 28 e-mails met reacties ontvangen, denk je nou werkelijk, dat ik een rusteloze nacht tegemoet zal gaan wat IEX zegt en denkt? Ik schrijf voor de gedupeerden van het forum én dat geeft voldoening en wat betreft IEX samen met Kraland, beiden kunnen voor mij de pot op!!
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Het koek is op...nu de kruimels....
M vr Gr.
Studex.
M vr Gr.
Studex.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Heer Willems u kunt het ook zo bekijken : blijkbaar neemt men de moeite uw stukken tot zich te nemen en te reageren. Zelf gooi ik graag de knuppel in het hoenderhok, hoe feller de reacties, hoe beter. En de opmerking van impact over dronkenmanspraat zou best wel eens kunnen kloppen. Mbt tot uw schrijfsels over Dhr Kraland : wees een vent en durf ze op het IEX forum te plaatsen.
De laatse reactie van dit forum wil ik U niet onthouden, veeg er gerust uw voeten aan af
De laatse reactie van dit forum wil ik U niet onthouden, veeg er gerust uw voeten aan af
Het is verstandig het hoofd koel te houden en zich niet te laten meeslepen in opgezette onnatuurlijke turbulenties door manipulators en hardnekkige infiltranten.
Allemachtig, zeg. Schrijver/schrijfster doet precies het tegenovergestelde van wat hij/zij in bovenstaande zin zegt. Wat een gezwets. Als dit de denk- en belevingswereld van de gemiddelde leasegedupeerde is, begrijp ik waardoor deze ongelukkigen in de maling zijn genomen: een volkomen gebrek aan nuchter verstand.
vrgr
marique
PS Het lijkt me een goed stuk voor de Wandelgang. Daar lopen meer getormenteerden rond.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Luidens,
Zoals gezegd, voor mij is het mooi geweest en heb verder echt géén behoefte om verder te reageren op jouw commentaren, wat zij ook mogen inhouden!. Wanneer het mij zint om weer een stuk te schrijven in het belang van de gedupeerden, zal jij niet dé man zijn die mij tegen kan houden. Dat jij het maar weet!!!
Zoals gezegd, voor mij is het mooi geweest en heb verder echt géén behoefte om verder te reageren op jouw commentaren, wat zij ook mogen inhouden!. Wanneer het mij zint om weer een stuk te schrijven in het belang van de gedupeerden, zal jij niet dé man zijn die mij tegen kan houden. Dat jij het maar weet!!!
Laatst gewijzigd door Willems op 08 sep 2004 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Heer Willems waarom zou ik u willen tegenhouden, ik waardeer uw inbreng maar mag ik het op punten oneens zijn ? Mbt
http://12move.iex.nl/columns/columns_ar ... colid=6767
http://www.elite-research.org/index2.html?/eigenpub.htm
Publicaties van Jos van Hezewijk
http://www.metze-research.com/bookdgvg.htm
De geur van geld van onderzoeks journalist Marcel Metze
Het boek Topadvocatuur van Micha Kat
Persoonlijk vind ik de publicaties van Kraland zeer lezenswaardig. Over de lease affaire schreef hij o.m.Ik heb stukken van Kraland gelezen waarmee hij Johan Cruijff vergelijkte met Yoggi Berra! Eén conclusie kan men daaruit trekken, Kraland weet niet waarover hij praat, dit is niet dronken manspraat, maar pure paranoïde psychose uit hoogmoed! Geen wonder, dat hij beticht wordt van porno-affaires tot bijna actieve souteneurschap; hij kan deze betichtingen wegwuiven, maar anderen halen hun neus op voor de geile beer van de beurs!
http://12move.iex.nl/columns/columns_ar ... colid=6767
Meer leesvoer over ons topmanagment :Bij IEX.nl proberen we altijd aan te geven waar de belangen liggen. Op dit moment zit het als volgt. De klanten hebben niets meer aan Legio Lease, in het beste geval leren ze een kostbare les. Voor Dexia is het ook een slechte affaire, met al deze negatieve publiciteit. Voor Radar was het, tot dit weekend, een geweldige deal. Dit trok kijkers. Hetzelfde geldt voor degenen die juridische bijstand verlenen aan de gedupeerden. De regelgever, de Autoriteit Financiële Markten, wordt bevestigd in haar legitimiteit.
Wij vellen verder geen enkel waardeoordeel en gaan niet in debat, maar zo liggen de belangen op dit moment. Dat kan natuurlijk nog veranderen, naarmate de affaire zich verder ontwikkelt. Ten derde is er tenslotte het aspect van de vorm. Op welke manier werden de contracten aangegaan en gedocumenteerd? U kunt hier meer over lezen in het stuk, Legio ver-lease, van jurist William Schonewille, die ook optrad in het betreffende programma.
http://www.elite-research.org/index2.html?/eigenpub.htm
Publicaties van Jos van Hezewijk
http://www.metze-research.com/bookdgvg.htm
De geur van geld van onderzoeks journalist Marcel Metze
http://www.theovangogh.nl/topadvocaat.htmDe laatste jaren is het Nederlandse bankwezen in opspraak geraakt door affaires, die onder meer leidden tot het gedwongen vertrek van een reeks directeuren van de ING Bank (voorheen NMB/Postbank). Ze vormden de apotheose van tumultueuze ontwikkelingen. Vooral na de crisis van 1981-1982 beseften de grote banken - nu bijeen in ING Bank en ABN-Amro - dat ze niet langer konden leven van rente alleen. Ze stortten zich op zaken als valutahandel, fusies en beursoperaties. Dit creëerde een nieuw type bankier: snel, ondernemend, ook zelf niet ongevoelig voor de geur van geld. Na Wall Street kreeg ook Nederland te maken met vermenging van belangen, handel met voorkennis en persoonlijke verrijking. Dit alles speelde zich af onder de ogen van De Nederlandsche Bank, die pas laat wakker schrok, maar toen dan toch genadeloos toesloeg en de nieuwe bankiers terugfloot. Een relaas over winsten en verliezen, eerzucht, macht, wantrouwen, successen en catastrofes.
Het boek Topadvocatuur van Micha Kat
Advocatenkantoren hebben veel geld en veel macht. Niet alleen binnen de juridische wereld, maar ook binnen bedrijfsleven en politiek. Bij het grote publiek is echter nauwelijks bekend hoe deze kantoren opereren en wie er de belangrijkste mensen zijn.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Heer Willems welkom terug,
Heel eenvoudig, commentaar M.L. niet meer lezen!!
Alle succes,
Pluutje
Heel eenvoudig, commentaar M.L. niet meer lezen!!
Alle succes,
Pluutje
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Wat een geweldige tip van Pluutje om zijn commentaar niet meer te lezen. Pluutje zullen wij samen eens iets zinnigs op het forum plaatsen of ons anders van commentaar onthouden Of heb je een ander idee
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Waar wil je het over hebben zelf heb ik geen verstand van beleggen maar het moet wel ergens opslaan natuurlijk ik bedoel het moet over Dexia gaan, heb je enig idee, behalve op de man/vrouw spelen.
Re: AAN EIGEN REGELGEVING VOORBIJ GAAN.
Hallo Pikant,
Juist over Dexia!!! Liefst nuttige tips en informatie waar andere gedupeerden ook baat bij hebben!
Goed voorstel??
Ik ga me beraden en Pluutje de Teckel uitlaten! Tot straks en anders tot morgen! Keep in touch?
Welterusten,
Baasje van Pluutje.
Juist over Dexia!!! Liefst nuttige tips en informatie waar andere gedupeerden ook baat bij hebben!
Goed voorstel??
Ik ga me beraden en Pluutje de Teckel uitlaten! Tot straks en anders tot morgen! Keep in touch?
Welterusten,
Baasje van Pluutje.