Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
Geplaatst: 08 nov 2024 15:16
Beste allen,
Ik lees hier meer topics over, maar toch is mijn verhaal net iets anders met dit onderwerp dan die van anderen.
Ik heb sinds afgelopen zomer een zakelijke OV aangevraagd, hierdoor maakte ik geen gebruik meer van mijn persoonlijke OV. Ondanks dat ik er al 1 a 2 maanden geen gebruik meer van maakte, ging Trans Link / OV alsnog €20 euro automatisch opwaarderen, dit had ik teruggeboekt omdat ik mijn OV binnenkort ging opzeggen en toch al niet meer gebruikte waardoor er anders onnodig veel geld op mijn OV chipkaart stond waar ik dan maanden op moest wachten om terug te krijgen. Vervolgens kreeg ik een brief van Trans Link / NS dat de automatische incassering was mislukt en dat ik het bedrag alsnog moest overmaken. Hierover had ik gebeld met de administratie van NS en kreeg een hele onaardige denigrerende mevrouw aan de lijn die totaal niet luisterde naar wat ik zei en alsnog maar mijn eigen geld dat niet gebruikt was moet gaan betalen aan ze anders kwam er een incassobureau op. Ik heb natuurlijk niet betaald, ik heb zelf mijn persoonlijke OV ook opgezegd in die tijd en kreeg de resterende bedrag €18,59 ook van Trans Link op mijn bankrekening teruggestort (2 maanden later, wat precies mijn reden was om meteen terug te boeken) als zij gelijk hadden gehad dat ik het verbruikt had, hadden ze dat geld toch ingehouden met onderbouwing lijkt mij? Maar goed, nu zit Intrum achter mij aan met €40 incassokosten erboven op en ook zij praten over mijn verhaal heen als ik uitleg geef. Ik heb ze nu bewijs gestuurd met dat Trans Link mij het overige geld heeft teruggestort na opzegging van OV en waarom ze dat dan niet hebben ingehouden als ze er daadwerkelijk kosten mee hadden gemaakt?
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring, en hoe zij hier vanaf gekomen zijn. Vandaar mijn verhaal.
Ik lees hier meer topics over, maar toch is mijn verhaal net iets anders met dit onderwerp dan die van anderen.
Ik heb sinds afgelopen zomer een zakelijke OV aangevraagd, hierdoor maakte ik geen gebruik meer van mijn persoonlijke OV. Ondanks dat ik er al 1 a 2 maanden geen gebruik meer van maakte, ging Trans Link / OV alsnog €20 euro automatisch opwaarderen, dit had ik teruggeboekt omdat ik mijn OV binnenkort ging opzeggen en toch al niet meer gebruikte waardoor er anders onnodig veel geld op mijn OV chipkaart stond waar ik dan maanden op moest wachten om terug te krijgen. Vervolgens kreeg ik een brief van Trans Link / NS dat de automatische incassering was mislukt en dat ik het bedrag alsnog moest overmaken. Hierover had ik gebeld met de administratie van NS en kreeg een hele onaardige denigrerende mevrouw aan de lijn die totaal niet luisterde naar wat ik zei en alsnog maar mijn eigen geld dat niet gebruikt was moet gaan betalen aan ze anders kwam er een incassobureau op. Ik heb natuurlijk niet betaald, ik heb zelf mijn persoonlijke OV ook opgezegd in die tijd en kreeg de resterende bedrag €18,59 ook van Trans Link op mijn bankrekening teruggestort (2 maanden later, wat precies mijn reden was om meteen terug te boeken) als zij gelijk hadden gehad dat ik het verbruikt had, hadden ze dat geld toch ingehouden met onderbouwing lijkt mij? Maar goed, nu zit Intrum achter mij aan met €40 incassokosten erboven op en ook zij praten over mijn verhaal heen als ik uitleg geef. Ik heb ze nu bewijs gestuurd met dat Trans Link mij het overige geld heeft teruggestort na opzegging van OV en waarom ze dat dan niet hebben ingehouden als ze er daadwerkelijk kosten mee hadden gemaakt?
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring, en hoe zij hier vanaf gekomen zijn. Vandaar mijn verhaal.