Hoi Inzagirl,
Als ik tussen de regels door lees denk ik dat je meer problemen hebt als alleen met Dexia.
Even vooropgesteld. Dat je vriend op het standpunt staat. "Ik heb niet getekend" dus dexia zoek het maar uit, is op zich een goede strategie. Laat je vriend niet verleiden om door dexia mede eigenaar te worden van de op jouw naam staande contracten, door bijvoorbeeld Dexia aanbod of hardheids clausule mede te ondertekenen.
Maar als je vriend ook naar jouw toe op het standpunt staat "Zoek het maar even lekker zelf uit" Dan heb je naast het Dexia probleem nog een ander probleem in de prive sfeer.
Ik lees tussen de regels door in je relaas dat je vriend niet genegen is om jouw ook maar enigzins financieel tegemoet te komen. Hetzij via "kom op samen de schouders er onder en we nemen een advocaat" maar lees ik dat hij stelt "Mijn geld is niet jouw geld"
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Als dat zo zou zijn, bij deze op voorhand mijn excuses.
Kijk eens op de webpagina
http://www.pay-back.nl/Helpdesk.htm Hier vind je een telefoon nummer die je kunt bellen voor een luisterend oor als je problemen in de prive sfeer ondervindt. Bel gerust op. Ze staan je graag te woord.
Wat contributie betreft. Juist voor mensen die financieel in de problemen zitten en moeite hebben om rond te komen hebben de leden van de vereniging besloten om voor deze groep korting te verlenen op het lidmaatschap. Het enigste wat je hoeft te doen is een gemotiveerde brief of mail schrijven ter atentie van het bestuur.
Wat toevoeging betreft. In somige gevallen bestaat de mogelijkheid om voorlopige toevoeging te krijgen. Het houd kort gezegd in dat de toevoeging vervalt als je de rechtszaak wint, bij verlies behoud je de toevoeging.
Hoe je het ook went of keert. Je zult echt zelf de eerste stappen moeten ondernemen. Daarna zul je zien dat je van alle kanten hulp krijgt. Door stil te blijven staan blijf je ook stil staan en gebeurt er verder niets en veranderd er verder ook niets.
Mvg Pieter