Gediagnostiseerd met prostaatkanker, wordt de behandeling: het operatief verwijderen van de prostaat. Deze ingreep heeft tot gevolg dat er incontinentie onstaat en je opnieuw moet leren je plas op te houden. Dit opnieuw leren wordt gedaan bij de bekkenbodem fysiotherapeut. De behandelend uroloog geeft aan om al minstens eenmaal vantevoren (voor de operatie) naar de fysio te gaan om te starten met de oefeningen, zodat de bekkenbodem getraind wordt en de incontinentie periode minder lang zal duren. De uroloog geeft hiervoor een verwijzing.
Nu weigert CZ, de eenmalige fysio training vantevoren te vergoeden omdat ik toen nog niet incontinent was.
CZ bekijkt dus het "geheel" niet in de context en laat zich hier kennen als een kortzichtige zorgverzekereraar. Wat volgens mij uiteindelijk leidt tot meer kosten omdat dan het fysio traject langer gaat duren.
Volgens RADAR (30-10-2019) staat CZ bekend als de slechtste zorgverzekeraar voor Fysio!!
CZ een niet clientgericht zorgverzekeraar
-
Re: CZ een niet clientgericht zorgverzekeraar
Wat houdt u tegen om die ene sessie bij de fysiotherapeut dan uit eigen zak te betalen?
Lijkt me prettiger dan dat je onnodig je plas laat lopen.
Lijkt me prettiger dan dat je onnodig je plas laat lopen.
Nevyn
vindt dit leuk
-
Goed om te weten. Nu stond CZ toch al niet op het lijstje van kanshebbers voor de komende overstap, maar dit geeft de beslissing toch wat meer 'body'.
Nu nog soortgelijke ervaringen van alle andere zorgverzekeraars, dan is de boel weer in balans denk ik.
Nu nog soortgelijke ervaringen van alle andere zorgverzekeraars, dan is de boel weer in balans denk ik.
Is overal zo. In het basispakket krijg je de fysio pas vanaf de 21ste behandeling vergoed.witte angora schreef: ↑15 nov 2024 10:21Goed om te weten. Nu stond CZ toch al niet op het lijstje van kanshebbers voor de komende overstap, maar dit geeft de beslissing toch wat meer 'body'.
Vanuit de aanvullende verzekering wordt de fysio meteen vergoed na de diagnose incontinent.
Een preventieve behandeling voor de operatie kost ongeveer 43 euro per sessie. De prijzen zijn vrij dus kunnen iets hoger of lager uitvallen afhankelijk van de fysio praktijk die u kiest.
Dat is dan bijna 6 jaar geleden. En heb je een link, zodat ik zelf even kan kijken wat er zo slecht aan die AV Fysio was volgens Radar?Volgens RADAR (30-10-2019) staat CZ bekend als de slechtste zorgverzekeraar voor Fysio!!
Als je niet eenmalig 50/60 euro wilt besteden, zijn er online gratis en voor niets ook oefeningen te vinden die je gewoon zelf kunt doen.