Mijn privegegevens staan op nummerzoeker.com?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Leah12

Mijn privegegevens staan op nummerzoeker.com?

Ongelezen bericht door Leah12 »

Hoi,
graag jullie hulp:
mijn privegegevens staan op de website nummerzoeker.com. Ik heb geen idee hoe deze erop gekomen zijn, maar ik wil ze er graag af hebben. Probleem is alleen dat het vrijwel onmogelijk is om te achterhalen wie achter deze website zit. Ik heb het contactformulier van de website ingevuld, maar hierop geen reactie gekregen. Verder heb ik de Autoriteit Persoonsgegevens ingelicht (ook geen reactie). Via de Whois gegevens heb ik contact opgenomen met de host van de website, ook tot op heden geen reactie. De website staat in Ijsland geregisteerd, waardoor mijn Nederlandse rechtsbijstandsverzekering er niet in kan helpen.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om mijn gegevens te laten verwijderen, of herkennen meer mensen dit probleem?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

riddert

Re: Mijn privegegevens staan op nummerzoeker.com?

Ongelezen bericht door riddert »

Wat voor prive gegevens worden er dan vermeld?
Als het gaat om je adres lijkt me dat niet prive.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Als ik op de site kijk, dan zie ik bij het meld formulier staan:
Als gevolg van de nieuwe privacywetgeving is het niet langer mogelijk om op particulieren te zoeken.

Het is niet nodig hiervan melding te maken.
Ook wordt alleen de mogelijkheid geboden om op bedrijf te zoeken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk moet je je privé gegevens bij je bedrijf weghalen.

Leah12

ja klopt, ik heb alleen geen bedrijf meer dus ik weet niet hoe ze aan die gegevens komen. Bovendien had mijn bedrijf niet mijn eigen naam, maar gewoon een bedrijfsnaam.
Riddert: adres icm naam en telefoonnummer voor iedereen zichtbaar is zeker prive indien je dat niet wil. Het gaat om persoonsgegevens.

Ik vind het heel gek dat je gegevens dus niet verwijderd worden als je erom vraagt, en vraag me af of iemand weet hoe ik dit kan aanpakken.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Leah12 schreef:
26 nov 2024 13:47
ja klopt, ik heb alleen geen bedrijf meer dus ik weet niet hoe ze aan die gegevens komen. Bovendien had mijn bedrijf niet mijn eigen naam, maar gewoon een bedrijfsnaam.
Riddert: adres icm naam en telefoonnummer voor iedereen zichtbaar is zeker prive indien je dat niet wil. Het gaat om persoonsgegevens.

Ik vind het heel gek dat je gegevens dus niet verwijderd worden als je erom vraagt, en vraag me af of iemand weet hoe ik dit kan aanpakken.
Dus als ik op jouw naam zou gaan zoeken, kan ik je vinden? Of staat jouw naam bij de info van jouw bedrijf?

Leah12

ja klopt wat je al eerste zegt, op naam vindbaar

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je ooit een bedrijf hebt gehad op je eigen naam en adres, blijf je voor eeuwig vindbaar, ook als je bedrijf al lang gestopt is.
Je hebt er nu niets meer aan, maar link nooit prive gegevens aan een bedrijf, geen adres, geen telefoonnummer, niks.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Arizonakid schreef:
26 nov 2024 15:59
Je hebt er nu niets meer aan, maar link nooit prive gegevens aan een bedrijf, geen adres, geen telefoonnummer, niks.
Als ZZPer is dat niet altijd mogelijk

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

PGros schreef:
26 nov 2024 16:38
Arizonakid schreef:
26 nov 2024 15:59
Als ZZPer is dat niet altijd mogelijk
Je kan natuurlijk een postbus gebruiken, of een bedrijfsverzamelgebouw, en een ander telefoonnummer dan je prive gebruikt.
De pest is dat je er niet echt stil bij staat hoe lang je gegevens vindbaar blijven.

Leah12

Idd, als ZZP-er is dit lastig vorm te geven. Ik weet niet of ze het hebben via de KvK of op een andere manier. Het irritante is alleen dat je er gewoon niet achter komt wie achter deze site zit, je kunt dus niemand aanspreken met de vraag het te verwijderen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nummerzoeker.com zoekt in de openbare telefoongids. Dat betekent, dat jij je telefoonabonnement mag nakijken op 'openbaar vermelden'. Staat daar 'ja', maak er een 'nee' van en het probleem lost zich vanzelf op.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Als het in IJsland is gevestigd moeten ze zich in ieder geval aan GDPR houden.

Plaats reactie