DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Het is weer zo ver. Zit ik thuis op mijn paketje te wachten, krijg ik bericht van DHL dat ik niet thuis was. Terwijl ik op de bank op mijn pakketje wacht. Pakketje zou tussen 17.30 en 20.30 bezorgt worden maar gaat nu naar een afhaalpunt.
Klacht ingediend bij DHL, zo meteen klacht indienen bij de verzender. Zeer vermoeiend allemaal dat hele DHL.
Klacht ingediend bij DHL, zo meteen klacht indienen bij de verzender. Zeer vermoeiend allemaal dat hele DHL.
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Ok. Dank voor deze informatie.
-
Tja, goedkoop is en blijft duurkoop. Pakketjes bezorgen in een tempo van 1 per 5 minuten a 25 cent stuk lukt niet altijd.
Ik laat standaard naar zo’n pakketwand sturen, heb er hier twee op 5 minuten looen, ideaal, en dag en nacht open.
Ik laat standaard naar zo’n pakketwand sturen, heb er hier twee op 5 minuten looen, ideaal, en dag en nacht open.
-
Alleen was het geen goedkoop. Winterjas van 250 euro afgeprijsd voor 150 euro rechtstreeks gekocht bij de Duitse producent. Vind ik niet goedkoop.Arizonakid schreef: ↑15 jan 2025 20:17Tja, goedkoop is en blijft duurkoop. Pakketjes bezorgen in een tempo van 1 per 5 minuten a 25 cent stuk lukt niet altijd.
Vermoed dat het probleem was dat de verzender hem aangetekend verstuurt heeft. Kennelijk de reden voor de bezorger om het geeneens te proberen te bezorgen.
Ben bang dat ik daar nooit achter kom. Bezorger is niet geweest. Zat aan het begin van zijn route volgens de tracker.
Kan alleen vermoeden dat het probleem erin zat dat de zending aangetekend was. Kan de bezorger het pakketje niet ergens achterlaten als ik niet thuis ben dus dan maar niet uitstappen en gewoon doorrijden naar de volgende.
Het belangrijkste is dat het niet verloren is en je het misschien morgen kunt ophalen. Hier is het afhalen ook al beperkt geworden van 7u tot 23u59. Eerst was het de klok rond, de tankstation is toch 24u continu open.
Dat is afwachten, als het afhaalpunt bereikbaar is, dan zal ik het afhalen. Anders zal ik moeten wachten tot het pakket terug bij de afzender is om mijn aankoopbedrag terug te ontvangen. We gaan het zien.
Niet meteen in de DHL app wanneer en waar je het kunt afhalen?
Als je zo vaak gedoe met DHL hebt, waarom installeer je dan niet gewoon de app? Geeft je meer inzicht en meer invloed.
Aygulf
en liesje1960
vinden dit leuk
Ik heb het inzicht wel via de emails en de online tracker. Ik zat klaar om het pakketje te ontvangen alleen werd er niet aangebeld, er kwam niemand langs. Ik kreeg een emailtje dat ik niet thuis was, waarop ik meteen heb gereageerd naar DHL toe en naar de verzender van het pakket.
Alleen doet DHL niets meer met de melding dan de klacht registreren, ze nemen geen contact op met de bezorger, die nog bezig is met zijn route en een paar minuten ervoor mijn pakket bezorgd zou hebben en dus nog vlak in de buurt is.
Daarna is het afwachten totdat de bezorger klaar is met zijn route en de resterende pakketjes naar het afhaalpunt brengt. Pas als ze daar het pakket inscannen, krijg ik bericht waar het pakketje af te halen is.
De app zou niets toevoegen, gebeurt gewoon hetzelfde en krijg je dezelfde meldingen.
-
Kan ook zijn dat de bezorger uitgevallen is door welke reden dan ook. Of dat die bij een verkeerd adres stond. Of gewoon geen zin. Er zijn een hoop redenen te verzinnen, in het voordeel en nadeel van DHL. Zonder de exacte reden te weten blijft het vervelend, maar kan het ook simpelweg overmacht zijn.Speedy123 schreef: ↑15 jan 2025 20:27Ben bang dat ik daar nooit achter kom. Bezorger is niet geweest. Zat aan het begin van zijn route volgens de tracker.
Kan alleen vermoeden dat het probleem erin zat dat de zending aangetekend was. Kan de bezorger het pakketje niet ergens achterlaten als ik niet thuis ben dus dan maar niet uitstappen en gewoon doorrijden naar de volgende.
Daar geloof ik niet in. De bezorgtijd was tussen 17.30 en 21.30 oorspronkelijk. Dan krijg ik om 18.15 bericht dat de bezorger om 18.10 het pakketje niet heeft kunnen bezorgen omdat ie mij gemist zou hebben. Dat is wat DHL laat weten via de email. Daarna heb ik meteen om 18.15 via de DHL online chatbot geklaagd dat ik wel thuis was.NeoDutchio schreef: ↑15 jan 2025 21:39Kan ook zijn dat de bezorger uitgevallen is door welke reden dan ook. Of dat die bij een verkeerd adres stond. Of gewoon geen zin. Er zijn een hoop redenen te verzinnen, in het voordeel en nadeel van DHL. Zonder de exacte reden te weten blijft het vervelend, maar kan het ook simpelweg overmacht zijn.
Overmacht kan niet, dan zou het bezorgmoment gewoon wijzigen naar bijvoorbeeld morgen. Hier wordt expliciet gesteld dat ik niet thuis zou zijn geweest en dat daarom het pakketje naar een afhaalpunt gaat. En dat is simpelweg niet waar, ik was thuis en zat klaar om het pakket in ontvangst te nemen.
Installeer nou gewoon de app. Is echt veel makkelijker dan emails in de gaten houden. Je kunt zelfs tot vrij laat in het proces het afleverpunt aangeven. Nu brengt dhl het ergens waar het hun goed uitkomt, als je het zelf aangeeft wordt het daar geleverd.Speedy123 schreef: ↑15 jan 2025 21:30Ik heb het inzicht wel via de emails en de online tracker. Ik zat klaar om het pakketje te ontvangen alleen werd er niet aangebeld, er kwam niemand langs. Ik kreeg een emailtje dat ik niet thuis was, waarop ik meteen heb gereageerd naar DHL toe en naar de verzender van het pakket.
Alleen doet DHL niets meer met de melding dan de klacht registreren, ze nemen geen contact op met de bezorger, die nog bezig is met zijn route en een paar minuten ervoor mijn pakket bezorgd zou hebben en dus nog vlak in de buurt is.
Daarna is het afwachten totdat de bezorger klaar is met zijn route en de resterende pakketjes naar het afhaalpunt brengt. Pas als ze daar het pakket inscannen, krijg ik bericht waar het pakketje af te halen is.
De app zou niets toevoegen, gebeurt gewoon hetzelfde en krijg je dezelfde meldingen.
Aygulf
vindt dit leuk
Heb dit probleem ook regelmatig met post.nl .
Ben thuis , heb een ringdeurbel en onder de brievenbus een pakket container.
Toch regelmatig, we hebben u niet aangetroffen.
Ben thuis , heb een ringdeurbel en onder de brievenbus een pakket container.
Toch regelmatig, we hebben u niet aangetroffen.
Nee. Met de app heb je zelf invloed op waar je pakket uiteindelijk terecht komt.Speedy123 schreef: ↑15 jan 2025 21:30Ik heb het inzicht wel via de emails en de online tracker. Ik zat klaar om het pakketje te ontvangen alleen werd er niet aangebeld, er kwam niemand langs. Ik kreeg een emailtje dat ik niet thuis was, waarop ik meteen heb gereageerd naar DHL toe en naar de verzender van het pakket.
Ik herken je punt wel, deels dan. Vaak wordt er helemaal niet aangebeld, maar worden de pakketten ergens in de straat bezorgd. Dan ligt er ineens een hele berg in de gang, die vaak al vrijwel direct wordt opgehaald, dus dan heeft de bezorger gewoon niet aangebeld bij de andere adressen. Vind ik niet erg, ik heb dan alsnog in no time mijn pakket. Er gaat zelden iets naar het afhaalpunt. DHL deed bij mij wel iets anders: gewoon voor de deur gooien, waardoor pakketten er soms een hele dag liggen. Gelukkig heb ik buren die er dan wel zorg voor dragen als ze het zien. Ik heb sinds kort ook de app geïnstalleerd en de aflevervoorkeur nu op “ eerst bij mij, dan bij buren” gezet. Eens zien of dat verschil maakt.
Dat geldt voor subcontractors (en mag eigenlijk niet meer, omdat stukloon is verboden).Arizonakid schreef: ↑15 jan 2025 20:17Tja, goedkoop is en blijft duurkoop. Pakketjes bezorgen in een tempo van 1 per 5 minuten a 25 cent stuk lukt niet altijd.
DHL heeft ook eigen bezorgers. De werkwijze is gelijk. Als het bezorgen te langzaam gaat, dan worden sommige adressen overgeslagen en gaat het spul direct naar een afhaalpunt.
Ik had deze week ook weer zo'n bezorger van het slag 'ik-kijk-nooit-naar-wat-er-op-het-etiket-staat'. Onlineshop met softwarestoring, daarom telefonisch besteld en op het etiket met 2x zo grote letters laten zetten 'mag direct naar pakketpunt'. De doos is niet bij ons, niet bij het afhaalpunt, maar bij buren bezorgd.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
Al zet de verzender in groene letters neer dat het alleen aan een roze olifant gegeven mag worden, dat zal inderdaad nooit gelezen worden. De taak van een bezorger is doen wat hem opgedragen word. Als de afzender een pakket online aanmeld of op een verzamelpunt inlevert en uw adres doorgeeft, dan komt er een barcode op de doos met die gegevens. De bezorger scant de barcode en wat daar op staat is leidend. Als het naar een afhaalpunt had moeten gaan had dat adres ingegeven moeten worden.Jablan schreef: ↑16 jan 2025 08:00Ik had deze week ook weer zo'n bezorger van het slag 'ik-kijk-nooit-naar-wat-er-op-het-etiket-staat'. Onlineshop met softwarestoring, daarom telefonisch besteld en op het etiket met 2x zo grote letters laten zetten 'mag direct naar pakketpunt'. De doos is niet bij ons, niet bij het afhaalpunt, maar bij buren bezorgd.
Uw adres stond in het systeem, u was niet thuis, dan gaat het volgens de normale voorwaarden naar de buren toe. Dat kunt u niet afschuiven op de bezorger.
Lowieze
vindt dit leuk
Dat je dat durft te zeggen. Er was al heel lang een plek bekend waar het afgeleverd moest worden en dat gebeurt al niet.