DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Een soort van aantekenen.
Stuur maar nooit aangetekende post naar een Nederlandse postbus.
Als je het zo naar de postbus van het CBR verstuurt blijft het twee weken liggen op het laatste postkantoor totdat iemand het wil gaan afhalen.
Stuur maar nooit aangetekende post naar een Nederlandse postbus.
Als je het zo naar de postbus van het CBR verstuurt blijft het twee weken liggen op het laatste postkantoor totdat iemand het wil gaan afhalen.
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Dat is ook zo, zo werkt reclame. Er wordt iets gesuggereerd, je denkt dat je die suggestie gaat krijgen maar dat is niet wat er uiteindelijk geleverd wordt. We trappen allemaal in de reclames, keer op keer. Deur-tot-de busjes deur levering blijkt het te zijn. Daarna zelf afhalen.
Wat wel grappig is dat de zending CO2 neutraal bezorgd zou worden. Werd ook geclaimd. Maar met dit koude weer speciaal met de benzine auto een enkel pakketje afhalen kilometers verderop, dat is niet CO2 neutraal. Maar goed, Greenwashen is de trend dus dat ook DHL daar vrolijk aan meedoet, dat mag geen verrassing zijn.
Afleveren bij het dichtstbijzijnde pakketpunt om CO2 te besparen, dat bedoelt DHL in ieder geval niet met CO2 neutrale aflevering.
-
- Berichten: 3821
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Prima joh, gewoon jezelf citeren en antwoorden ook hier blijven ontwijken.Moneyman schreef: ↑16 jan 2025 14:04Ik kan niet anders dan mezelf citeren:J. Deltoer schreef: ↑16 jan 2025 10:08Hahaha, u reageert op de heer Gros, en waar had die het over? Juist![]()
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Dat kan ik zeker en nog terecht ook: ondertussen heeft de persoon zich verontschuldigd (inderdaad niet goed gekeken).NeoDutchio schreef: ↑16 jan 2025 08:09Al zet de verzender in groene letters neer dat het alleen aan een roze olifant gegeven mag worden, dat zal inderdaad nooit gelezen worden. De taak van een bezorger is doen wat hem opgedragen word. Als de afzender een pakket online aanmeld of op een verzamelpunt inlevert en uw adres doorgeeft, dan komt er een barcode op de doos met die gegevens. De bezorger scant de barcode en wat daar op staat is leidend. Als het naar een afhaalpunt had moeten gaan had dat adres ingegeven moeten worden.
Uw adres stond in het systeem, u was niet thuis, dan gaat het volgens de normale voorwaarden naar de buren toe. Dat kunt u niet afschuiven op de bezorger.
Bij niet-thuis geldt: Als op het pakket staat 'niet bij buren', dan mag het niet bij de buren worden afgeleverd. Als erop staat 'naar afhaalpunt', dan moet het daarheen.
In dit geval was het niet mogelijk om direct een afhaalpunt erop te laten printen vanwege een software-storing.
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Ik denk niet dat het veel uit maakt tussen PostNL en DHL maar ik heb bij PostNL gewerkt en kan gerust zeggen dat wat op de pakket staat niet zo veel uitmaakt, wat de scanner aangeeft is belangrijk, ik snap niet waarvoor de koerier sorry heeft gezegd als er daadwerkelijk op de scanner (niet de pakket) gewoon ook buren stond.Jablan schreef: ↑18 jan 2025 20:51Dat kan ik zeker en nog terecht ook: ondertussen heeft de persoon zich verontschuldigd (inderdaad niet goed gekeken).NeoDutchio schreef: ↑16 jan 2025 08:09Al zet de verzender in groene letters neer dat het alleen aan een roze olifant gegeven mag worden, dat zal inderdaad nooit gelezen worden. De taak van een bezorger is doen wat hem opgedragen word. Als de afzender een pakket online aanmeld of op een verzamelpunt inlevert en uw adres doorgeeft, dan komt er een barcode op de doos met die gegevens. De bezorger scant de barcode en wat daar op staat is leidend. Als het naar een afhaalpunt had moeten gaan had dat adres ingegeven moeten worden.
Uw adres stond in het systeem, u was niet thuis, dan gaat het volgens de normale voorwaarden naar de buren toe. Dat kunt u niet afschuiven op de bezorger.
Bij niet-thuis geldt: Als op het pakket staat 'niet bij buren', dan mag het niet bij de buren worden afgeleverd. Als erop staat 'naar afhaalpunt', dan moet het daarheen.
In dit geval was het niet mogelijk om direct een afhaalpunt erop te laten printen vanwege een software-storing.
En "don't shoot the messenger" maar stel dat de scanner inderdaad "niet bij buren" aangeeft wanneer je niet thuis ben zal de bezorger alsnog de neiging hebben om het bij de buren te geven want heel waarschijnlijk krijgt die betaald per "succesvolle stop" wat betekent thuis of bij de buren leveren anders wordt je niet betaald, dit geld natuurlijk voor de ZZP'ers en niet loondienst.
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Het is je misschien niet opgevallen dat de bezorgers niet naar de adressen op de pakketten kijken om hun route te bezorgen. Ze volgen de route aan de hand van de opdrachtlijst op de tablet welke dan ook telkens meteen afgevinkt wordt. Daarom kan het systeem de geadresseerde live updates bieden op de app. Zodra ze op het adres zijn aangekomen wordt pas het bijbehorende pakje opgezocht.
-
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
"DHL Premium is wat duurder maar dan krijg je wel extra service, een snelle deur-tot-deur levering" Om vervolgens weer een nieuwe discussie te krijgen. De klant denkt dat onder "voordeur" in zijn appartement wordt verstaan zijn voordeur op de 12e etage, terwijl DHL onder "voordeur" verstaat de eerste deur aan de straatkant die vervolgens het pakket mee neemt naar het servicepunt omdat het te lang duurde voordat de geadresseerde bij de voordeur beneden is.
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Was in mijn geval niet de casus. Er is nimmer aangebeld.peter17111962 schreef: ↑19 jan 2025 10:59"DHL Premium is wat duurder maar dan krijg je wel extra service, een snelle deur-tot-deur levering" Om vervolgens weer een nieuwe discussie te krijgen. De klant denkt dat onder "voordeur" in zijn appartement wordt verstaan zijn voordeur op de 12e etage, terwijl DHL onder "voordeur" verstaat de eerste deur aan de straatkant die vervolgens het pakket mee neemt naar het servicepunt omdat het te lang duurde voordat de geadresseerde bij de voordeur beneden is.
Overigens wordt normaliter met deurlevering de voordeur bedoelt en niet de algemene toegangsdeur tot een complex. Lijkt me ook logisch want anders kan je de pakketjes verkeerd bezorgen. Of je moet alle geadresseerde zich laten legitimeren bij de algemene toegangsdeur.
Over het algemeen zijn pakketbezorgers dol op appartementen complexen, want ze kunnen vele pakketjes bezorgen in een enkele rit. Post.nl gaat hier dagelijks met een karretje vol gewoon alle verdiepingen af.
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Zodra ik bij DHL het tijdvak 17.30 - 20.30 uur zie staan, dan weet ik al dat dit meestal betekent dat het niet geleverd gaat worden en ik de melding in mijn app. krijg: niet thuis, dus naar een servicepunt.
Speedy123
vindt dit leuk
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Ik heb in mijn account een plek opgegeven waar DHL de pakketjes kan achterlaten..
Maar dan nog worden ze daar niet neergelegd; worden gewoon over de poort gekieperd!
Meerdere klachten ingediend via chat e.d., maar nog geen verandering..
Maar dan nog worden ze daar niet neergelegd; worden gewoon over de poort gekieperd!
Meerdere klachten ingediend via chat e.d., maar nog geen verandering..
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Zou zo fijn zijn als dat nu ook eens gewoon gebeurt!De taak van een bezorger is doen wat hem opgedragen word.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jan 2025 11:44
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Meerdere malen ben ik door DHL voor de gek gehouden, gewoon een bericht krijgen dat ze aan de deur zijn geweest maar niets was minder waar, zelf al 2 keer gehad dat ze het pakket bezorgd zouden hebben
, maar ho maar en als je ze er op aanspreekt zijn ze niet thuis, ze beweren gewoon dat zij gelijk hebben en doen helemaal niets, ik koop niets meer online bij bedrijven die DHL als bezorgdienst hebben, dat zouden meer mensen moeten doen, dan gaan bedrijven misschien ook nadenken en naar een andere bezorger, wat mij betreft mogen deze bedrijven gerust wat meer rekenen voor de bezorging als het maar niet met DHL verzonden wordt, het is gewoon een onbetrouwbare partij
, maar ho maar en als je ze er op aanspreekt zijn ze niet thuis, ze beweren gewoon dat zij gelijk hebben en doen helemaal niets, ik koop niets meer online bij bedrijven die DHL als bezorgdienst hebben, dat zouden meer mensen moeten doen, dan gaan bedrijven misschien ook nadenken en naar een andere bezorger, wat mij betreft mogen deze bedrijven gerust wat meer rekenen voor de bezorging als het maar niet met DHL verzonden wordt, het is gewoon een onbetrouwbare partij
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Heel bekend, zat ook al vaker gewoon op de bank terwijl ik de bekende melding kreeg en ik de bus van DHL gewoon voorbij zag rijden. Je krijgt wel eens het idee dat de bezorgers gewoon geen zin hebben om te stoppen om het pakje te bezorgen, Ik laat mijn DHL pakjes daarom meestal bezorgen bij een DHL-punt en ga het dan zelf afhalen.
-
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Herken ik juist niet, DHL bezorgt hier meestal in de avond, en eigenlijk gaat dat altijd goed.
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Hier komen ze twee keer per dag. Zowel DHL als PostNL. PostNL een enkele keer een melding dat het te laat is geworden bij de 2e bezorging van die dag. Maar dan komt het altijd de volgende dag op de ochtendroute. Nooit bij het afhaalpunt.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59
Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt
Goedenavond mijn vrinden,
We hebben weer te maken met de onkunde van DHL. Pakketje besteld, zou zogenaamd geleverd zijn in de brievenbus, maar niks gezien. Buren weten van niets. Ik heb contact gezocht met de verzender, probeerde mij af te poeieren met dat ik zelf contact op moest nemen met DHL. Ik ben er tegeningegaan, gezien zij verantwoordelijk zijn en ik dus met DHL niets te maken heb. Onderzoek gestart, wassen neus natuurlijk, en hun bevindingen zijn dat de bezorger volgens de GPS-tracker daar is geweest. Teruggemaild dat dat geen bewijs is voor aflevering/ontvangst en dat ik mijn pakket nog steeds niet heb. Dus wachten tot maandag tot zij reageren. Moeten ze het pakket maar opnieuw versturen of geld terug.
Papegaaiduiker.
We hebben weer te maken met de onkunde van DHL. Pakketje besteld, zou zogenaamd geleverd zijn in de brievenbus, maar niks gezien. Buren weten van niets. Ik heb contact gezocht met de verzender, probeerde mij af te poeieren met dat ik zelf contact op moest nemen met DHL. Ik ben er tegeningegaan, gezien zij verantwoordelijk zijn en ik dus met DHL niets te maken heb. Onderzoek gestart, wassen neus natuurlijk, en hun bevindingen zijn dat de bezorger volgens de GPS-tracker daar is geweest. Teruggemaild dat dat geen bewijs is voor aflevering/ontvangst en dat ik mijn pakket nog steeds niet heb. Dus wachten tot maandag tot zij reageren. Moeten ze het pakket maar opnieuw versturen of geld terug.
Papegaaiduiker.