U blijft maar cirkeltjes draaien om onder uw eigen verantwoordelijkheid uit te komen en anderen de schuld te geven.Upsalot schreef: ↑06 feb 2025 07:30Moneyman voor mij is het wel het totale plaatje natuurlijk. Als dit het enige was, was het allemaal wat minder erg geweest. En dan nog dat ze zomaar zonder overleg over mijn geld gaan beslissen dat is natuurlijk fout. Ik heb zelfs met de deurwaarder gepraat na mijn verhaal uitgelegd te hebben om een nieuwe schappelijke betalingsregeling wat voor mij beter uit zou komen en mij de tijd geeft om dingen uit te zoeken werd per direct afgewezen. Ik begrijp hier dus niet dat dit kan. Ik begrijp het oprecht niet.
U besloot zelf met (destijds nog) uw vrouw om een koopcontract te tekenen met daarin een boeteclausule indien alsnog van de koop afgezien wordt. Terwijl u en uw vrouw helemaal het geld niet hadden om die boeteclausule eventueel te kunnen betalen.
Daarna besluit uw vrouw van u te willen scheiden. De koop gaat niet door maar de opgeëiste boeteclausule wordt niet betaald.
Sindsdien is de verkoper bezig om het geld wat u en uw (latere ex) vrouw samen verschuldigd zijn te innen. De sommaties om de boeteclausule alsnog te betalen hebben niet tot betaling geleid. De verkoper heeft zelfs een advocaat moeten nemen om een juridische procedure tegen u en uw toen inmiddels ex-vrouw te beginnen om betaling af te dwingen.
Dan vlak voor de zitting of tijdens de procedure besluiten u en uw vrouw een regeling met de verkoper te treffen, jullie beiden erkennen de aansprakelijkheid voor de gehele schuld en beloven een aflossingsplan na te komen.
En dan na een tijd komen jullie gezamenlijk weer uw gezamenlijke verplichtingen niet na. Wederom moet de verkoper zich tot een deurwaarder wenden om betaling af te dwingen.
Nu is het genoeg geweest, de deurwaarder gaat over tot loonbeslag om betaling af te dwingen.
En toch weet u het weer zo te draaien alsof u het slachtoffer bent, dat het te schandalig voor woorden is dat de verkoper niet opnieuw een schappelijke betalingsregeling wil overeenkomen.