Maar dat maakt voor de situatie van TS nu niet zoveel uit. Als dit inderdaad zo is, kan TS mogelijk inderdaad een juridisch traject starten richting ex op termijn, iets dat waarschijnlijk onzeker zal zijn of het daadwerkelijk slaagt, en als het slaagt of er wel wat te plukken gaan zijn van de mogelijk kale kip. De vraag is dus maar zeer of dit inderdaad een strohalm is, of een mirage in de woestijn.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑07 feb 2025 12:29Als de schuld van de ex is verzwegen voor de WSNP blijft deze gewoon afdwingbaar (zie deze opmerking "Papegaaiduiker schreef: ↑07 feb 2025 11:57Dan aan u de vraag: waarom denkt u dat ze akkoord zal gaan? Stel dat uw ex u zou vragen om mee te betalen terwijl u uit de WSNP bent, zou u dan instemmen? Bekijkend vanuit de huidige situatie. Het boek is definitief dicht voor haar, dat u graag wilt dat ze meebetaalt om u te ontlasten in de schulden, is ijdele hoop.Upsalot schreef: ↑07 feb 2025 11:42Moneyman dat ga ik zeker doen. Of ben er al mee bezig maar moet geduld hebben tot de beste man(advocaat) zijn collega heeft gesproken. Al zijn er rechten voor mij ik heb geen benul wat ik moet doen. En niet over het betalen van de schuld want daar ben ik nu wel uit dat ik het verkeerd begrepen of ingelicht ben. Dit is het laatste van mijn lijstje wat ik wilde doen voor het weekend en dan ga ook ik weekend houden want dan kan ik toch niks doen.
Ik had ook mijn ex gevraagd of ze mee wilde betalen dat ik er eerder van af ben. Gewoon uit menselijke plicht de kinderen wonen hier en het is toch iets wat we beide getekend hebben. Dan was het al goed geweest.
Maar fijn weekend mensen.
Ik hoop dat u snel van informatie wordt voorzien van een kundig iemand. Fijn weekend.
Ik weet nu dat de zaak niet meegenomen is in het wspn van mijn ex."). Deze schuld is immers niet meegenomen in de schuldsanering. Ik denk dat de ex wat dat betreft weinig keus heeft. De ex heeft niet voldaan aan de voorwaarden van de WSNP. Er zijn redenen waarbij de "schone lei" verklaring (art. 358a Faillissementswet) kan worden ingetrokken.
Het zal er echter niet voor zorgen dat TS ineens van zijn bankbeslag af is, of de andere zaken waar hij nu last van ondervind aangaande het afbetalen van de schuld aan de schuldeiser.