Loonbeslag

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Upsalot schreef:
06 feb 2025 21:08
Moneyman. Waarom is het voor mij geheim dat mijn ex een schone lei wel of niet heeft. Ik dit geval heb kan het mij €7500 verschil uitmaken. Dit mag raar klinken als ik verantwoordelijk wordt gesteld voor de schuld is dit toch wel het minst wat ik mag weten. Zij heeft daar net zo hard haar handtekening ondergezet als ik. Op dit punt heeft zij de recht op privacy niet meer op mij.
Het is helemaal geen geheim. Je moet alleen op de juiste deur kloppen. Het punt is dat de deurwaarder simpelweg niet degene is die jou dit mag vertellen.
Upsalot schreef:
06 feb 2025 21:08
En in de mail zegt ze dat ik regres kan halen.
Ja, dat is het uitgangspunt. Alleen doorkruist de WSNP dat uitgangspunt. Maar dat weet je allemaal al.

Je focust je alleen op die losse zinnen, die je uit de context trekt, die in je kraam te pas komen. En dat helpt je natuurlijk totaal niet verder. Het is niet zo dat er ineens op wonderbaarlijke wijze regresrecht mogelijk is, omdat iemand jou dat zinnetje heeft gemaild...

Upsalot

Ongelezen bericht door Upsalot »

Kuklos zij is de contact persoon die er over gaat. Dus de persoon die ik aan de lijn krijgt als ik mijn dossier nummer door geeft.

Moneyman

Upsalot schreef:
06 feb 2025 21:19
Moneyman schreef:
06 feb 2025 19:46
Upsalot schreef:
06 feb 2025 19:43
Moneyman nu trek ik de conclusie dat jij het werk doe. Ben jij het verplicht om het te bevestigen aan mij als ik het je op de man af vraag?
Ik ben niets verplicht, maar er is niets geheim aan: ik ben gerechtsdeurwaarder. Daarom weet ik exact hoe dit werkt.
Wacht even hier zeg je dat het niet geheim is.
Ik geef je toch ook antwoord...?

Upsalot

Ik weet dat de kans van schone lei verklaring heel klein is om het te verhalen. Dat snap ik. Het enige die het roept is mijn ex maar die stuurt geen bewijs. De deurwaarder wil/mag het niet zeggen. Dus blijft er bij mij weinig deuren over. Ja de register die hier door werd gegeven. Maar daar vond ik ze niet(ex en haar man).

Daarnaast stel dat ze een schone lei heeft dan heeft het toch geen zin om tegen mij te zeggen dat ik het op haar moet verhalen. Als het niet kan of zou kunnen.

Upsalot

Thijs124 schreef:
06 feb 2025 21:17
Nou, dan ga je gang. Her is een vrij land.
Dat verandert natuurlijk niets aan het loonbeslag.
Thijs dat begrijp ik. Ik was even aan het kijken hoe het werkte . Ik wist niet eens dat ik het kon starten. Als zij mij verplicht is om te betalen dan duw ik dat ik gelijk bij de schuld. Des te eerder is het weg.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

https://rechtwijzer.nl/schulden/wsnp/ei ... ei-vonnis/

U rammelt aan het verkeerde loket. Vraag uw ex om een kopie van de rechtelijke uitspraak van haar schone lei.

Wilt u zekerheid, start dan de incasso bij haar op om uw geld van haar terug te krijgen.

Mondeling kan een ieder alles beweren. Neem alleen genoegen met schriftelijk bewijs.

Upsalot

Speedy en als ze dat niet geeft. De simpelste weg is hier niet simpel.

En punt twee ga ik zeker doen.

Punt 3 wat ik al zei je verwacht toch dat afspraken met advocaten erbij geldig zijn.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Upsalot schreef:
06 feb 2025 23:41
Speedy en als ze dat niet geeft. De simpelste weg is hier niet simpel.

En punt twee ga ik zeker doen.

Punt 3 wat ik al zei je verwacht toch dat afspraken met advocaten erbij geldig zijn.
Natuurlijk is het simpel, weigert ze inzage te geven in de uitspraak, dan kunt u gewoon een incasso procedure opstarten. Dan kan ze niet anders dan inzage te geven.

Ook u kunt gewoon een deurwaarder inhuren om uw geld bij uw ex te verhalen.

Moneyman kan u vast wel een schatting van de te verwachten kosten geven.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Upsalot schreef:
06 feb 2025 21:26
Ik weet dat de kans van schone lei verklaring heel klein is om het te verhalen. Dat snap ik. Het enige die het roept is mijn ex maar die stuurt geen bewijs. De deurwaarder wil/mag het niet zeggen. Dus blijft er bij mij weinig deuren over. Ja de register die hier door werd gegeven. Maar daar vond ik ze niet(ex en haar man).

Daarnaast stel dat ze een schone lei heeft dan heeft het toch geen zin om tegen mij te zeggen dat ik het op haar moet verhalen. Als het niet kan of zou kunnen.
De medewerkster van het kantoor MAG NIET de gegevens van uw ex verstrekken. Dit zegt ze zonder te weten of uw ex een schone lei heeft of niet. Het uitgangspunt in haar bewoordingen is dat ze u mogelijkheden geeft in het geval dat er geen schone lei heeft plaatsgevonden. Dat is geen bevestiging noch ontkenning dat uw ex een schone lei heeft. En het woordje "eventueel" in het gekopieerde bericht van het kantoor geeft dat ook aan. Waarom blijft u tijd besteden aan het onderuitkomen van de schuld in plaats van het erbij neerleggen dat u het laatste deel moet betalen.

Papegaaiduiker

Moneyman schreef:
06 feb 2025 21:22
Upsalot schreef:
06 feb 2025 21:19
Moneyman schreef:
06 feb 2025 19:46

Ik ben niets verplicht, maar er is niets geheim aan: ik ben gerechtsdeurwaarder. Daarom weet ik exact hoe dit werkt.
Wacht even hier zeg je dat het niet geheim is.
Ik geef je toch ook antwoord...?
@MM
Blijkbaar niet het sociaal gewenst antwoord. :roll:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Upsalot schreef:
Helaas, en dat is hier de praktijkervaring, interpreteren cliënten dingen nog wel eens anders dan er daadwerkelijk gezegd is. Soms zelfs doelbewust als het beter uit komt. Daar kan die advocaat ook niks aan veranderen.

Upsalot

Witte Angora ik weet dondersgoed wat er afgesproken is tot de bedrag aan toe wat wij allebei moesten betalen.

Papagaai omdat het rommelt aan alle kanten.

Ik weet nu dat de zaak niet meegenomen is in het wspn van mijn ex.

Ik kopieer dit van de rechtspraak.nl

. Bij een schone lei zijn de resterende schulden die onder de werking van de Wsnp vallen, niet meer afdwingbaar.

Het valt er niet onder dus het valt er niet onder dus is het ook voor haar een open schuld.

Toen ben ik gaan spitten in de papieren tussen mij en mijn ex. En vond dus het bewijs dat zij ook geld verschuldigd is aan mij. Omdat ze ten onrechte loonbeslag had laten leggen op mij. Wat in het vat zit verzuurd niet. En ik ben ook nooit benaderd door een bewindvoerder van haar.

En dan kan er gezegd worden dat de 1 niet met de ander te maken heeft. Maar dat heeft het wel degelijk.

En dat neemt niet weg dat de schuldeiser het geld bij mag halen maar wel dat zij vrij uit gaat.

Moneyman

Ik herhaal nog maar een keer mijn eerdere advies: laat je helpen door iemand die weet wat hij doet. Want je springt nu alle kanten op, pakt her en der zinnen die je goed uitkomen, trekt allerlei conclusies gebaseerd op aannames, noem maar op. Dat helpt je niet. Je hebt iemand nodig die in rust en zonder emotie, maar met kennis van zaken (!) naar je zaak kijkt.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Upsalot schreef:

Zoals eerder al aangegeven, afspraken zijn geldig tot ze dat niet meer zijn (of niet meer afdwingbaar zijn). Wat betreft je ex had je er veel dichter op moeten zitten denk ik, en moeten aandringen op tijdige betaling, en zodra je wist dat ze de schuldsanering in ging hadden alle alarm bellen af moeten gaan, maar was het eigenlijk al te laat voor je.

Want financiële afspraken gemaakt over schulden voor ingaan van de wsnp zijn daarna niet meer af te te dwingen als die wsnp wordt afgesloten met een schone lei.

Upsalot

Moneyman dat ga ik zeker doen. Of ben er al mee bezig maar moet geduld hebben tot de beste man(advocaat) zijn collega heeft gesproken. Al zijn er rechten voor mij ik heb geen benul wat ik moet doen. En niet over het betalen van de schuld want daar ben ik nu wel uit dat ik het verkeerd begrepen of ingelicht ben. Dit is het laatste van mijn lijstje wat ik wilde doen voor het weekend en dan ga ook ik weekend houden want dan kan ik toch niks doen.

Ik had ook mijn ex gevraagd of ze mee wilde betalen dat ik er eerder van af ben. Gewoon uit menselijke plicht de kinderen wonen hier en het is toch iets wat we beide getekend hebben. Dan was het al goed geweest.

Maar fijn weekend mensen.

Moneyman

Heel goed, pak lekker je rust en ontspanning. Goed weekend!

Papegaaiduiker

Upsalot schreef:
07 feb 2025 11:42
Moneyman dat ga ik zeker doen. Of ben er al mee bezig maar moet geduld hebben tot de beste man(advocaat) zijn collega heeft gesproken. Al zijn er rechten voor mij ik heb geen benul wat ik moet doen. En niet over het betalen van de schuld want daar ben ik nu wel uit dat ik het verkeerd begrepen of ingelicht ben. Dit is het laatste van mijn lijstje wat ik wilde doen voor het weekend en dan ga ook ik weekend houden want dan kan ik toch niks doen.

Ik had ook mijn ex gevraagd of ze mee wilde betalen dat ik er eerder van af ben. Gewoon uit menselijke plicht de kinderen wonen hier en het is toch iets wat we beide getekend hebben. Dan was het al goed geweest.

Dan aan u de vraag: waarom denkt u dat ze akkoord zal gaan? Stel dat uw ex u zou vragen om mee te betalen terwijl u uit de WSNP bent, zou u dan instemmen? Bekijkend vanuit de huidige situatie. Het boek is definitief dicht voor haar, dat u graag wilt dat ze meebetaalt om u te ontlasten in de schulden, is ijdele hoop.

Ik hoop dat u snel van informatie wordt voorzien van een kundig iemand. Fijn weekend.

Upsalot

Moneyman dat ga ik zeker doen. En vandaag nog even je collega gesproken(dat was een vervangende voor het dossier) wat een wereld van verschil. Resultaat is hetzelfde maar hij begreep de situatie of simpelweg gezegd hij is veel beter in praten met mensen. Ik kan zeker niet vragen of hij op het dossier gezet kan worden🤣 Die ander is een beetje een zuurpruim. En laat het beetje maar weg🤫

En ik kan je naam niet vinden van je advies over je relatie. Maar als je dit topic antwoord jij verdiend ook de beste antwoord👍 Maar mag er maar 1 kiezen.

Papagaai ik mag misschien als een klagerd en een jankerd overkomen maar iets wat ik wel ben is menselijk. En ja, als ik er voorstaat hoe zij nu financieel voorstaat en ook nog is dat de kinderen bij haar wonen. Zal het nog sterker vertellen toen ze zwaar in de stront zaten heb ik HAAR ook geld gegeven om iets te kunnen doen. Niet alleen de kinderen dus. Ik ben geen heilige verre van. Maar als ik het financieel kan missen en je helpen dan doe ik dat. En daarom voelt de zaak ook als een dolk in mijn rug. Maar jij ook bedankt

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Papegaaiduiker schreef:
07 feb 2025 11:57
Upsalot schreef:
07 feb 2025 11:42

Dan aan u de vraag: waarom denkt u dat ze akkoord zal gaan? Stel dat uw ex u zou vragen om mee te betalen terwijl u uit de WSNP bent, zou u dan instemmen? Bekijkend vanuit de huidige situatie. Het boek is definitief dicht voor haar, dat u graag wilt dat ze meebetaalt om u te ontlasten in de schulden, is ijdele hoop.

Ik hoop dat u snel van informatie wordt voorzien van een kundig iemand. Fijn weekend.
Als de schuld van de ex is verzwegen voor de WSNP blijft deze gewoon afdwingbaar (zie deze opmerking "
Ik weet nu dat de zaak niet meegenomen is in het wspn van mijn ex."). Deze schuld is immers niet meegenomen in de schuldsanering. Ik denk dat de ex wat dat betreft weinig keus heeft. De ex heeft niet voldaan aan de voorwaarden van de WSNP. Er zijn redenen waarbij de "schone lei" verklaring (art. 358a Faillissementswet) kan worden ingetrokken.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Prettig weekend.
Laat alles eventjes bezinken.
Doe leuke dingen in het weekend.

Gesloten