Pagina 1 van 2

Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 18 jan 2025 18:11
door brk
Beste forumleden,

Ik wil graag mijn slechte ervaring delen met Onlineveilingmeester.nl en jullie om advies vragen. Mijn broertje reisde helemaal vanuit Breda naar Groningen (dat is totaal meer dan 500km) om mij gewonnen kavel van €25 op te halen. Dit klinkt misschien als een klein bedrag, maar het gaat om het principe en de respectloze behandeling die ik heb ervaren.

Op 27 november 2024 zou mijn broertje het kavel ophalen voor 12:00 uur. Hij arriveerde ongeveer 4-5 minuten voor 12 uur op de locatie, een rustige, boerderijachtige plek met slechts enkele garages en huizen. Er was totaal niemand aanwezig. Hij heeft vervolgens 10-15 minuten lang elke deur langsgegaan en zelfs de buren gevraagd, die bevestigden waar de plek was. Hij belde mij om 12:11 uur, en ik stuurde direct een WhatsApp-bericht naar hun klantenservice en tegelijkertijd werd er ook gebeld naar ze.

De reactie van Onlineveilingmeester.nl was in eerste instantie dat wij te laat waren, maar na veel gesprekken gaven zij zelf toe dat er tot 12:30 uur medewerkers aanwezig waren. Vervolgens beweerden zij dat wij voor de verkeerde deur stonden. Dit is echter onmogelijk, omdat de locatie zeer klein en rustig is, en mijn broertje letterlijk elke deur heeft geprobeerd.

Daarnaast beweerden ze eerder (voor ze toegaven dat ze tot 12:30 daar waren) dat ze "gebeld hadden naar de locatie en niemand opnam". Dit zou rond 12:10-12:15 gebeurd zijn, maar hier hebben ze geen bewijs van geleverd. Dit klinkt steeds meer als een poging om hun fouten te verbergen en mijn kavel opnieuw te veilen.

Ze weigeren nu verdere medewerking, sluiten mijn tickets zonder antwoord te geven, en negeren mijn verzoeken om bewijs, zoals camerabeelden of duidelijke uitleg. Ze hebben letterlijk hun eigen beweringen tegengesproken, wat de situatie nog ongeloofwaardiger maakt.

Uiteindelijk ben ik 25 euro verloren, ongeveer 65 euro aan tankkosten voor niks en ik werdt eerst beschuldigd voor te laat komen en daarna (nadat ze toegaven dat ze tot 12:30 daar waren) werdt beschuldigd voor de verkeerde deur te staan. Wat raden jullie aan om te doen? Want ze werken totaal niet mee en sluiten elke ticket.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 19 jan 2025 15:26
door kuklos
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kan je daarmee contact opnemen. Of ga naar het juridisch loket.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 19 jan 2025 15:30
door Moneyman
Laat het gaan. Hun woord tegen jouw woord.

Maar waarom rijd er überhaupt iemand 500 km voor een item van maar 25 euro? Was verzenden geen betere optie?

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 13:38
door Ron5300
De hoofdvestiging bevindt zich op de Hallen 1 in Groningen en volgens Google maps blijkt dat op een industrieterrein met er naast een landelijke omgeving te zijn.
Het lijkt mij vreemd dat er in Groningen meerdere ophaalpunten zijn en zeker niet in een boerderij achtige omgeving met alleen woonhuizen en garages.

Kan het niet zo zijn dat uw broertje wel in de buurt is geweest maar het juiste adres niet heeft kunnen vinden en toch al te laat was want om 4 a' 5 minuten voor 12 uur arriveren is eigenlijk al te laat.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 14:09
door PGros
Inderdaad. Verkeerde plek geweest?
Als je de locatie ziet zijn het geen boerderijen en hoef je niet aan de buren te vragen of je goed zit. Want de naam staat heel groot op het gebouw.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 14:48
door Moneyman
Dat zou wel een heel genante wending aan het topic geven :lol:

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 15:34
door 16again
Moneyman schreef:
19 jan 2025 15:30
Laat het gaan. Hun woord tegen jouw woord.
Staan er tijden in navigatie of mobiel ??
Moneyman schreef:
19 jan 2025 15:30
Maar waarom rijd er überhaupt iemand 500 km voor een item van maar 25 euro?
Zou ik ook niet doen. Maar 25,- was de prijs, misschien was de waarde hoger.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 15:48
door Moneyman
16again schreef:
20 jan 2025 15:34
Moneyman schreef:
19 jan 2025 15:30
Laat het gaan. Hun woord tegen jouw woord.
Staan er tijden in navigatie of mobiel ??
Vast. En dan? Wat bewijst dat? En dan ga je een risicovolle procedure starten voor iets wat 25 euro kost?
16again schreef:
20 jan 2025 15:34
Maar 25,- was de prijs, misschien was de waarde hoger.
De waarde is wat de markt ervoor biedt. 25 euro dus...

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 15:50
door Arizonakid
Maar moest je broertje het ophalen bij hun hoofdkantoor? Want dat is zeker geen boerderij.
Meer details zouden welkom zijn om iets zinnigs te kunnen zeggen

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 21:43
door brk
Ron5300 schreef:
20 jan 2025 13:38
De hoofdvestiging bevindt zich op de Hallen 1 in Groningen en volgens Google maps blijkt dat op een industrieterrein met er naast een landelijke omgeving te zijn.
Het lijkt mij vreemd dat er in Groningen meerdere ophaalpunten zijn en zeker niet in een boerderij achtige omgeving met alleen woonhuizen en garages.

Kan het niet zo zijn dat uw broertje wel in de buurt is geweest maar het juiste adres niet heeft kunnen vinden en toch al te laat was want om 4 a' 5 minuten voor 12 uur arriveren is eigenlijk al te laat.
Nu je het zegt zie ik het pas, in plaats van Geesteren heb ik de standaard kantoor in Groningen opgeschreven bij mijn post 😅 Het is niet in de standaard kantoor in Groningen maar bij Geesteren in een boerderijachtigplek dus Geesteren in plaats van Groningen en 400km in plaats van 500km. Ik kan het volgens mij niet verbeten bij mijn eigen post. Ze hebben zelf al aangegeven dat ze er tot 12.30 uur daar waren in Geesteren dus 4 a 5 minuten voor 12 uur of zelfs er na zal niet meer moeten uit maken denk. En zoals ik al zei is het een boerderijachtig plek waar je niet ff zomaar van kan verdwijnen zonder te zien te worden, het zijn letterlijk maar 3-4 huizen.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 21:45
door brk
PGros schreef:
20 jan 2025 14:09
Inderdaad. Verkeerde plek geweest?
Als je de locatie ziet zijn het geen boerderijen en hoef je niet aan de buren te vragen of je goed zit. Want de naam staat heel groot op het gebouw.
Ik heb het bij mijn post verkeerd geschreven, in plaats van de kantoor in Groningen is het een plek in Geesteren en om precies te zijn Vinckenweg 58, 7678 TB Geesteren. Al de huizen/Garages die je bij streetview ziet zijn nagevraagd.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 20 jan 2025 21:47
door brk
Arizonakid schreef:
20 jan 2025 15:50
Maar moest je broertje het ophalen bij hun hoofdkantoor? Want dat is zeker geen boerderij.
Meer details zouden welkom zijn om iets zinnigs te kunnen zeggen
Nee niet de hoofdkantoor in Groningen dat heb ik verkeerd geschreven, ik kan het ook niet verbeteren denk. Het moest Geesteren zijn in plaats van Groningen.

Vinckenweg 58, 7678 TB Geesteren om precies te zijn.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 07:48
door NeoDutchio
En hebt u het dan over Geesteren in Overijssel of Geesteren in Gelderland? Ik vind namelijk zowel een appartement met dit adres en een voormalig agrarisch gebouw.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 07:51
door angel1978
NeoDutchio schreef:
21 jan 2025 07:48
En hebt u het dan over Geesteren in Overijssel of Geesteren in Gelderland?
Er staat toch een postcode bij

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 07:52
door NeoDutchio
angel1978 schreef:
21 jan 2025 07:51
NeoDutchio schreef:
21 jan 2025 07:48
En hebt u het dan over Geesteren in Overijssel of Geesteren in Gelderland?
Er staat toch een postcode bij
Op die postcode vind ik een appartement bij, lijkt mij niet dat dat een ophaallocatie van een veiling is.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 07:59
door kuklos
Ik vind via Google maps gewoon een boerderij.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 08:04
door NeoDutchio
Even googlen en je weet het. Zoals het op de veilingsite staat zit de ingang op de Zekteweg. En op de Zekteweg direct aan de rechterkant kom je achter een woonhuis en staat een grote loods. Er zit zelfs een kaartje bij via de site.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 08:08
door NeoDutchio
kuklos schreef:
21 jan 2025 07:59
Ik vind via Google maps gewoon een boerderij.
Het vreemde is dat huispedia het over een appartement heeft: https://huispedia.nl/geesteren/7678tb/vinckenweg/58

Maar goed, de afhaallocatie was dus achter dit pand via een andere straat te bereiken. En op een locatie waar vaker online veilingen worden gehouden, het is een handelaar. Dat niemand in de buurt dat niet zou weten lijkt mij sterk.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 11:57
door witte angora
brk schreef:
18 jan 2025 18:11
Uiteindelijk ben ik 25 euro verloren, ongeveer 65 euro aan tankkosten voor niks en ik werdt eerst beschuldigd voor te laat komen en daarna (nadat ze toegaven dat ze tot 12:30 daar waren) werdt beschuldigd voor de verkeerde deur te staan. Wat raden jullie aan om te doen? Want ze werken totaal niet mee en sluiten elke ticket.
Dat ze tot 12.30 aanwezig zijn betekent natuurlijk niet dat ze open zijn. Na 12.00 uur zijn ze waarschijnlijk bezig de boel af te ronden, op te ruimen, in te pakken, van alles en nog wat. Best kans dat ze op een plek bezig waren waar ze de bel niet konden horen. En dat kan en mag omdat ze dan niet meer open zijn.

Ik kan je alleen maar aanraden een nieuwe afspraak te maken om je kavel op te halen. Of het alsnog te laten verzenden.

Re: Verlies van Kavel en Onvoldoende Klantenservice: Mijn Verhaal met Onlineveilingmeester.nl

Geplaatst: 21 jan 2025 13:48
door Ron5300
Toch wel vreemd want het afgifte adres is volgens veilingmeesters 'n Mös 8, 7678 WC Geesteren[urlhttps://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/136][/url]