Persoonlijk denk ik dat ze nog geen seconde wakker hebben gelegen dat ze je als klant kwijt geraakt zijn. Gisteren was ik er even omdat ik snel iets nodig had en ze voor mij het dichtst bij zitten (en ook het goedkoopst waren voor dit item). De rij voor de kassa was dusdanig dat ik denk dat ze nog wel even zullen bestaan (maar dat is mijn gedachte natuurlijk).witte angora schreef: ↑31 jan 2025 00:49Bedrijfsprocessen afstemmen? Aan wat? Het toestaan van een simpel printje? Kom op... De klant wil wel, maar het moet vooral zo lastig mogelijk worden gemaakt.Triforce schreef: ↑30 jan 2025 19:15lol. Ja, want waar je rijk van wordt als onderneming is je bedrijfsprocessen afstemmen op een enkele onwelwillende klant.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑30 jan 2025 19:01Dus nu is de MediaMarkt door hun beleid / halsstarrigheid omzet misgelopen en zelfs een klant kwijt geraakt. Nog los van degene die dit forum en/of deze topic volgen. Hoe stom kun je als ondernemer zijn. Blijkbaar heeft MediaMarkt niets geleerd van het debacle Saturn.
Maar goed, ze zijn mij dus definitief kwijt. Voor de tijd dat ze nog bestaan.
De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Nog niet maar daar was ik al wel vanuit gegaan. Kun je overigens nog wel ergens iets kopen met zo'n lange lijstJ. Deltoer schreef: ↑31 jan 2025 00:30Had ik al gezegd dat Mediamarkt mijn Excellijst heeft gehaald?

-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Helaas, de soap gaat verder.
Volgens de eigen site zou de terugbetaling via Ideal binnen 2 of 3 dagen zijn, en geautomatiseerd. We zijn nu 5 dagen verder, maar nog niks op de rekening. Klantenservice reageert niet. Geweldig bedrijf - dus niet.
Volgens de eigen site zou de terugbetaling via Ideal binnen 2 of 3 dagen zijn, en geautomatiseerd. We zijn nu 5 dagen verder, maar nog niks op de rekening. Klantenservice reageert niet. Geweldig bedrijf - dus niet.
-
- Berichten: 4436
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Ai dat is minder.witte angora schreef: ↑05 feb 2025 12:54Helaas, de soap gaat verder.
Volgens de eigen site zou de terugbetaling via Ideal binnen 2 of 3 dagen zijn, en geautomatiseerd. We zijn nu 5 dagen verder, maar nog niks op de rekening. Klantenservice reageert niet. Geweldig bedrijf - dus niet.
Biedt MM de mogelijkheid om met Klarna te betalen ( is achteraf )
Wellicht dat dat een idee voor jou is, niet bij MM want daar ga jij niet meer heen, maar wellicht idee bij een ander bedrijf?
Ikzelf maak daar best gebruik van en werkt perfect.
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Ze rekenen alleen zgn werkdagen. In het verleden zijn hier al meerdere topics over geopend. Vooral MM maar ook andere grote bedrijven zijn snel met incasseren maar langzaam als dikke str ont als ze iets moeten terugbetalen.
Jules kan daar ook een Excel lijst over beginnen.
Klarna is ook geen fris bedrijf, daar zou ik ook bij wegblijven. Beter een Nederlandse creditcard.
Jules kan daar ook een Excel lijst over beginnen.
Klarna is ook geen fris bedrijf, daar zou ik ook bij wegblijven. Beter een Nederlandse creditcard.
-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Maar ook die drie werkdagen zijn intussen gepasseerd. Daarbij: ze zijn zaterdag en zondag ook geopend. Zijn dat voor hen dan geen werkdagen?
Edit: dit staat op de site:
Edit: dit staat op de site:
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
iDeal: 2-3 dagen
Creditcard: 8 dagen
Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
Betaling in de winkel: 14 dagen
Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Klantenservice niet. Dus de teller loopt pas vanaf het moment dat je een mail hebt gekregen dat de retour is aangenomen.witte angora schreef: ↑05 feb 2025 13:28Maar ook die drie werkdagen zijn intussen gepasseerd. Daarbij: ze zijn zaterdag en zondag ook geopend. Zijn dat voor hen dan geen werkdagen?
Edit: dit staat op de site:
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
iDeal: 2-3 dagen
Creditcard: 8 dagen
Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
Betaling in de winkel: 14 dagen
Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Die mail is verzonden vrijdag 31 januari om 7.32 uur. Nog geen geld, dus contact opgenomen met de klantenservice, 0 reactie tot nu toe.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Stond er daadwerkelijk in de mail "Uw retour hebben wij in goede staat ontvangen en wordt verwerkt"? Of is het alleen dat ze het terugsturen?witte angora schreef: ↑05 feb 2025 13:39Die mail is verzonden vrijdag 31 januari om 7.32 uur. Nog geen geld, dus contact opgenomen met de klantenservice, 0 reactie tot nu toe.
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Er is geen sprake van retour omdat de telefoon niet geleverd is..
Dus alleen geld terugbetalen. Of mis ik iets.?
Dus alleen geld terugbetalen. Of mis ik iets.?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Die telefoon hebben ze standaard in de winkel niet op voorraad, dus ik neem aan dat ie teruggaat naar het magazijn en dan loopt zo'n proces wel op die manier als ie wel was geleverd (heb ik ook eens ervaren).
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Dus we (MM) gaan een verzoek indienen bij van Gendt en Loos of ze in dit betreffende filiaal een telefoon op kunnen halen om te verzenden naar ons centraal handy magazijn. Over 3 (werk) dagen zal van Gendt en Loos berichten wanneer dit afgehaald kan worden.(Misschien 3 werkdagen?) Als de telefoon dan aangekomen is in ons centraal handy magazijn zal nadat alles is gecontroleerd het toestel weer aan de handelsvoorraad worden toegevoegd. Daarna zal er binnen 3 werkdagen een bericht naar de financiële afdeling worden gestuurd met de aanbeveling om binnen 3 werkdagen te beslissen of dit bedrag naderhand binnen 3 werkdagen kan worden doorgestuurd naar iDeal met het verzoek om dit binnen 3 werkdagen ter beschikking van WA te stellen.
Waarvan akte.
Waarvan akte.
-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
De telefoon is wel besteld maar nooit verzonden. De koop heb ik dus na 4 dagen geannuleerd. Daarop kreeg ik dus een mail dat de bestelling geannuleerd is, en dat mijn geld automatisch terug wordt gestuurd.
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Als MM je te lang laat wachten, Radar heeft daar al een brief voor je aangemaakt!
https://radar.avrotros.nl/artikel/voorb ... agen-60876
https://radar.avrotros.nl/artikel/voorb ... agen-60876
-
- Berichten: 4436
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Ik gebruik anders al wat jaartjes Klarna. Totaal geen problemen mee.Thijs124 schreef: ↑05 feb 2025 13:25Ze rekenen alleen zgn werkdagen. In het verleden zijn hier al meerdere topics over geopend. Vooral MM maar ook andere grote bedrijven zijn snel met incasseren maar langzaam als dikke str ont als ze iets moeten terugbetalen.
Jules kan daar ook een Excel lijst over beginnen.
Klarna is ook geen fris bedrijf, daar zou ik ook bij wegblijven. Beter een Nederlandse creditcard.
Hoezo geen frisbedrijf ? Verklaar je nader want roeptoeteren kunnen we allemaal wel.
Ik heb ook een NL creditcard trouwens.
-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Mooi artikel, goede links ook. De voorbeeldbief kan ik natuurlijk aanpassen. Of het speciale mailadres nog werkt? Hoop dat het niet nodig is daar achter te komen.Thijs124 schreef: ↑05 feb 2025 15:02Als MM je te lang laat wachten, Radar heeft daar al een brief voor je aangemaakt!
https://radar.avrotros.nl/artikel/voorb ... agen-60876
Wettelijk mogen ze er dus 14 dagen over doen. Maar op hun eigen site vermelden ze dus 2-3 dagen. Denk dat dat zeker wel enige rechtsgrond heeft.
Ik zit nu met een hoop andere gekkigheid waar ik morgen achteraan moet, zeer stevig gesprek waar ik me op moet voorbereiden. Denk dat ik volgende week MM verder de wacht ga aanzeggen, als het geld dan nog niet binnen is.
Thijs124
vindt dit leuk
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Thijs, kun je nog even uitleggen waarom Klarna geen fris bedrijf is? Ik gebruik het zelf ook weleens en zou graag willen weten waarom ik daarmee zou moeten stoppen.Teunbosseman schreef: ↑05 feb 2025 15:40Ik gebruik anders al wat jaartjes Klarna. Totaal geen problemen mee.Thijs124 schreef: ↑05 feb 2025 13:25Ze rekenen alleen zgn werkdagen. In het verleden zijn hier al meerdere topics over geopend. Vooral MM maar ook andere grote bedrijven zijn snel met incasseren maar langzaam als dikke str ont als ze iets moeten terugbetalen.
Jules kan daar ook een Excel lijst over beginnen.
Klarna is ook geen fris bedrijf, daar zou ik ook bij wegblijven. Beter een Nederlandse creditcard.
Hoezo geen frisbedrijf ? Verklaar je nader want roeptoeteren kunnen we allemaal wel.
Ik heb ook een NL creditcard trouwens.
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Dan kan ik weer alleen maar zeggen dat ik de anonieme bronnen van vele topics gebruik zowel hier als bij de buren van mensen die hulpeloos verstrikt zijn geraakt in geschillen met Klarna.
Zover ik het begrepen heb gaat het vaak over zendingen die niet of niet tevredenstellend aangekomen zijn. Daarna willen ze Klarna daarom niet betalen waarna ze in grote financiële problemen raken. Ze denken dan dat als Klarna maar niet betaald wordt ben ik er van af. Juist daar ligt de verantwoordelijkheid geheel anders. De deurwaarder kan dat veel beter uitleggen, maar dat is een dure boodschapper.
Meestal zal het allemaal wel goed komen.
Maar juist in moeilijkere zaken raken de verantwoordelijkheden van de leverancier en de bank op drift en resulteert via incasso en rechtszaken tot loonbeslag.
En dan ben je in strijd met een Zweedse bank.
Zover ik het begrepen heb gaat het vaak over zendingen die niet of niet tevredenstellend aangekomen zijn. Daarna willen ze Klarna daarom niet betalen waarna ze in grote financiële problemen raken. Ze denken dan dat als Klarna maar niet betaald wordt ben ik er van af. Juist daar ligt de verantwoordelijkheid geheel anders. De deurwaarder kan dat veel beter uitleggen, maar dat is een dure boodschapper.
Meestal zal het allemaal wel goed komen.
Maar juist in moeilijkere zaken raken de verantwoordelijkheden van de leverancier en de bank op drift en resulteert via incasso en rechtszaken tot loonbeslag.
En dan ben je in strijd met een Zweedse bank.
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Dank, dat verduidelijkt de zaak hoe u tot uw oordeel gekomen bent.
Thijs124
en witte angora
vinden dit leuk
-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Hè hè, eindelijk. Vanmorgen bericht gehad dat het geld gisteren, de 5e, gestort zou zijn. Was niet zo, want eind van de ochtend, dus de 6e, stond het er nog niet op. Eind van de middag wel.
Dat automatische valt dus nog wel even tegen.
Nu wat andere zaken rond zien te breien, en daarna eens gaan opteren voor de echte opvolger van mijn huidige foontje.
Dat automatische valt dus nog wel even tegen.
Nu wat andere zaken rond zien te breien, en daarna eens gaan opteren voor de echte opvolger van mijn huidige foontje.