Pagina 1 van 1

Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 13 feb 2025 19:17
door Jablan
Artikel op de site: https://radar.avrotros.nl/artikel/ai-kl ... oral-61301

Ervaringen gevraagd (dus geen discussie, gewoon je eigen ervaring delen)

Doe ik de aftrap:

Wij haken af op een chatbot
- omdat die alleen simpele taal begrijpt
- omdat het waanzinnig veel tijd kost
- omdat het bloeddrukverhogend werkt
Meer ergernis dan plezier van

Onze oplossing: geen klantenservice gebruiken, direct de vervolgstap. Naar de concurrent / nooit meer iets bestellen, contract direct opzeggen (moet je 'ns zien hoe snel je door een persoon met hart en longen wordt gebeld), artikel retourneren, in elk geval doen wij nul moeite meer voor zo'n bedrijf.

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 13 feb 2025 19:20
door kuklos
Jablan schreef:
13 feb 2025 19:17
Ervaringen gevraagd (dus geen discussie, gewoon je eigen ervaring delen)
Als jij als een dictator wil gaan bepalen wat mensen mogen zeggen haak ik direct af.

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 13 feb 2025 19:25
door Nevyn
Het eerste en enige wat ik aan een chat bod vraag, verbind mij door met een medewerker.

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 13 feb 2025 19:27
door witte angora
Jablan schreef:
13 feb 2025 19:17
Ervaringen gevraagd (dus geen discussie, gewoon je eigen ervaring delen)
Wees gerust: ik doe 0 moeite voor zo'n topic. Naja, dit bericht dan.

En je hoeft ook niet te bellen.

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 13 feb 2025 20:02
door Moneyman
Mijn ervaring is (niet verrassend) dat er goede en slechte chatbots zijn. Ook met AI-chatbots is dat uiteraard het geval.

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 13 feb 2025 21:28
door Nijogeth
Mijn ervaring is vooral dat ze meestal de vraagstelling niet lijken te begrijpen als het moeilijkere vragen zijn. Als je iets vraagt waar ze voor getraind zijn, dan gaat het prima, maar juist als je weet hoe die dingen getraind worden en daar de vraagstelling op aanpast, zodat je niet eerst 12 berichtjes heen en weer zit te sturen waarbij je niet tot de kern komt, dan gaat het vaak mis en kun je uiteindelijk het beste gewoon bellen.

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 14 feb 2025 09:23
door BL2
Jablan schreef:
13 feb 2025 19:17
Ervaringen gevraagd (dus geen discussie, gewoon je eigen ervaring delen).......
Jablan als onze nieuwe Moderator.

Het enig leuk aan zo'n chat is om te kijken hoe er geantwoord wordt op wat kekke vragen, soms zeer verrassend. Verder heb je er niets aan, hang op, klik weg.

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 14 feb 2025 09:48
door Anduril.tr
Jullie zijn al net zo knullig als veel AI-klantenservices. Aan het einde van het artikel staat "[i]Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site![/i]", maar daar is geen link naartoe. Ik word op jullie website van het kastje naar de muur gestuurd. Na lang zoeken kom ik hier, hè, hè. Bij bedrijven met slecht werkende klantenservice koop ik niet meer; zal ze leren. Wat is een BBCode? Die heb ik maar uitgezet,

Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!

Geplaatst: 14 feb 2025 09:50
door rwolters
Mits goed geimplementeerd werkt het prima, en sneller dan wachten op een medewerker. Let wel, de "oude" chatbots is geen AI klantenservice. Die volgen slechts een vast vragenlijstje uit op basis van keywords in de vraag. Een goed AI LLM model begrijpt een menselijke vraag veel beter).

Bij mij op het werk gebruikt de interne supportorganisatie steeds meer LLM tools om medewerkers te helpen. Ook zoeken in productdocumentatie gaat steeds meer via LLM. Dat scheelt enorm veel tijd.