Word knettergek van MediaMarkt
Geplaatst: 05 mar 2025 17:22
De essentie is dat ze maar half op mijn mails reageren en (waarschijnlijk geïnstrueerd) alle discussie uit de weg gaan.
Korte uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht bij Media Markt.
Senseo Original HD6553 geleverd door Media Markt.
Via klantenservice advies gekregen 'm terug te sturen en "omruilen"aan te vinken, maar die optie is er niet. Via klantenservice wordt aangegeven alsnog terug te sturen en er is reeds doorgegeven dat het een omruiling betreft. Dit via de door hen geleverde barcode teruggestuurd.
Paar dagen later het bericht dat het geld zal worden teruggestort.
Zucht...
Langere uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht met de BTW actie. Ik weet van de Viva Café dat deze directe start heeft: zonder deze functie moet je eerst een minuut of meer wachten totdat de boiler is opgewarmd voordat je weer terug moet lopen naar het apparaat om je kop koffie te zetten. Mijn oude had deze functie en degene die ik voor mijn schoonouders had gekocht niet en dan merk je pas hoe onmisbaar deze functie is. (Philips: kan die paar cent extra er echt niet af bij ALLE Senseo's om dit in de processor erbij te programmeren?)
Ik had gezocht op Viva Café en zo op de Media Markt site terecht gekomen: het product werd zo genoemd, inclusief het correcte typenummer (HD6563). Door hun BTW actie was het op dat moment van alle concurrenten de beste prijs.
Geleverd werd een totaal andere Senseo Original HD6553.
Na contact met de klantenservice en op hun verzoek opsturen van foto's van de Senseo Original doos kreeg ik het advies in de winkel de omruiling te regelen (naar een MM winkel is minimaal 10€ benzine en parkeerkosten (lage schatting)) of om retourformulier aan te maken en "omruiling" te kiezen. Echter deze optie is er helemaal niet, ik kan alleen voor "terugbetaling" kiezen. Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon hebben waar ik een koopovereenkomst voor ben aangegaan: een Viva Café HD6563.
Dus ik mail terug dat ik al aan zie komen dat ze mijn geld terugstorten en het dan als afgedaan beschouwen en dat ik hun belofte wil dat ik het juiste apparaat krijg opgestuurd. Mail terug gekregen waarin wordt aangegeven dat het al is doorgegeven dat het een omruiling betreft. Separate mail met terugstuurinstructies. Helaas blijkt wanneer ik met de nog steeds dichte doos bij de Primera sta om via DHL terug te sturen dat ik ZELF het verzendlabel had moeten uitprinten of 50 cent bij moet betalen. Volgens mij moet ik een niet-conform artikel GRATIS terug kunnen sturen (volgens medewerker Primera: QR code is gratis verzending, gewone barcode is bijbetalen voor uitprinten label, dus kan wel gewoon gratis maar MM kiest ervoor dit niet te doen). Ik had haast en zou een uurtje later een week op vakantie gaan, dus maar die 50 cent geslikt: nu de doos terugsturen zodat ik na de vakantie mijn correcte Senseo zou hebben...
Helaas... Tijdens de vakantie een mail dat het geld zou worden teruggestort (is ook gebeurd). Na de vakantie een mail eraan gewaagd of dit incompetentie, langs elkaar heenwerken of moedwil is. Krijg ik een antwoord dat het artikel is verstuurd vanuit een winkel en dat ik daarom geen "omruiling" aan kon vinken. De rest van mijn (nette) tirade wordt volledig genegeerd.
Wat maakt het een klant nu uit of een artikel uit een (winkel-)magazijn, een (centraal-)magazijn of vanuit het (maan-)magazijn wordt verstuurd. Hoezo moet ik schijnbaar de dupe daarvan worden?
Overigens lijkt het plaatje op de site van Media Markt bij de tekst "Senseo Viva Café HD6563" op een "Senseo Original HD6553" dus achteraf denk ik dat ze een foute tekst bij de plaatjes hebben gebruikt (en dus misschien ook een foute prijs? Maar de Blokker site geeft nog steeds precies dezelfde prijs weer die MM als prijs hanteerde voordat de BTW korting eraf ging dus dat is niet erg logisch). Ze hebben er inmiddels ook "Senseo Viva Café HD6553" van gemaakt, maar eenieder die op Viva Café zoekt zoals ik komt dus alsnog in dit Kafkaëske tafereel terecht...
Kunnen zij zomaar éénzijdig de koop annuleren? Ze hebben me gelokt met een omschrijving en een prijs waardoor ik voor hen gekozen heb en niet voor een concurrent voor een paar euro meer die redelijk met de BTW actie van MM mee gaan. Inmiddels zijn de gewenste Senseo's dus 20 euro duurder, ben ik 50 cent armer en heeft het me een paar uur mailen, terugbrengen, foto's maken&opsturen en een hele berg irritatie gekost. En zij nemen NUL verantwoordelijkheid om iets recht te zetten.
Korte uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht bij Media Markt.
Senseo Original HD6553 geleverd door Media Markt.
Via klantenservice advies gekregen 'm terug te sturen en "omruilen"aan te vinken, maar die optie is er niet. Via klantenservice wordt aangegeven alsnog terug te sturen en er is reeds doorgegeven dat het een omruiling betreft. Dit via de door hen geleverde barcode teruggestuurd.
Paar dagen later het bericht dat het geld zal worden teruggestort.
Zucht...
Langere uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht met de BTW actie. Ik weet van de Viva Café dat deze directe start heeft: zonder deze functie moet je eerst een minuut of meer wachten totdat de boiler is opgewarmd voordat je weer terug moet lopen naar het apparaat om je kop koffie te zetten. Mijn oude had deze functie en degene die ik voor mijn schoonouders had gekocht niet en dan merk je pas hoe onmisbaar deze functie is. (Philips: kan die paar cent extra er echt niet af bij ALLE Senseo's om dit in de processor erbij te programmeren?)
Ik had gezocht op Viva Café en zo op de Media Markt site terecht gekomen: het product werd zo genoemd, inclusief het correcte typenummer (HD6563). Door hun BTW actie was het op dat moment van alle concurrenten de beste prijs.
Geleverd werd een totaal andere Senseo Original HD6553.
Na contact met de klantenservice en op hun verzoek opsturen van foto's van de Senseo Original doos kreeg ik het advies in de winkel de omruiling te regelen (naar een MM winkel is minimaal 10€ benzine en parkeerkosten (lage schatting)) of om retourformulier aan te maken en "omruiling" te kiezen. Echter deze optie is er helemaal niet, ik kan alleen voor "terugbetaling" kiezen. Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon hebben waar ik een koopovereenkomst voor ben aangegaan: een Viva Café HD6563.
Dus ik mail terug dat ik al aan zie komen dat ze mijn geld terugstorten en het dan als afgedaan beschouwen en dat ik hun belofte wil dat ik het juiste apparaat krijg opgestuurd. Mail terug gekregen waarin wordt aangegeven dat het al is doorgegeven dat het een omruiling betreft. Separate mail met terugstuurinstructies. Helaas blijkt wanneer ik met de nog steeds dichte doos bij de Primera sta om via DHL terug te sturen dat ik ZELF het verzendlabel had moeten uitprinten of 50 cent bij moet betalen. Volgens mij moet ik een niet-conform artikel GRATIS terug kunnen sturen (volgens medewerker Primera: QR code is gratis verzending, gewone barcode is bijbetalen voor uitprinten label, dus kan wel gewoon gratis maar MM kiest ervoor dit niet te doen). Ik had haast en zou een uurtje later een week op vakantie gaan, dus maar die 50 cent geslikt: nu de doos terugsturen zodat ik na de vakantie mijn correcte Senseo zou hebben...
Helaas... Tijdens de vakantie een mail dat het geld zou worden teruggestort (is ook gebeurd). Na de vakantie een mail eraan gewaagd of dit incompetentie, langs elkaar heenwerken of moedwil is. Krijg ik een antwoord dat het artikel is verstuurd vanuit een winkel en dat ik daarom geen "omruiling" aan kon vinken. De rest van mijn (nette) tirade wordt volledig genegeerd.
Wat maakt het een klant nu uit of een artikel uit een (winkel-)magazijn, een (centraal-)magazijn of vanuit het (maan-)magazijn wordt verstuurd. Hoezo moet ik schijnbaar de dupe daarvan worden?
Overigens lijkt het plaatje op de site van Media Markt bij de tekst "Senseo Viva Café HD6563" op een "Senseo Original HD6553" dus achteraf denk ik dat ze een foute tekst bij de plaatjes hebben gebruikt (en dus misschien ook een foute prijs? Maar de Blokker site geeft nog steeds precies dezelfde prijs weer die MM als prijs hanteerde voordat de BTW korting eraf ging dus dat is niet erg logisch). Ze hebben er inmiddels ook "Senseo Viva Café HD6553" van gemaakt, maar eenieder die op Viva Café zoekt zoals ik komt dus alsnog in dit Kafkaëske tafereel terecht...
Kunnen zij zomaar éénzijdig de koop annuleren? Ze hebben me gelokt met een omschrijving en een prijs waardoor ik voor hen gekozen heb en niet voor een concurrent voor een paar euro meer die redelijk met de BTW actie van MM mee gaan. Inmiddels zijn de gewenste Senseo's dus 20 euro duurder, ben ik 50 cent armer en heeft het me een paar uur mailen, terugbrengen, foto's maken&opsturen en een hele berg irritatie gekost. En zij nemen NUL verantwoordelijkheid om iets recht te zetten.